2000-07-23, 07:04
Medlem
kvinnor är till för att knullas och lyda order
Citera
2000-07-23, 15:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Kvinnans roll i samhället

Knullar du din mamma?
Citera
2000-07-23, 16:38
Medlem

Angelique ska knullas hårt och lyda alla våra order !
Citera
2000-08-04, 10:09
Medlem

Det finns vissa andra saker kvinnor är bra för och som vi har fått gjort i alla tider: Ställa allting till rätta när "männen" har ställt till det t.ex. För visst är det ju så att det i alla tider har varit männen som har startat krig, förstört, skräpat ner och varit mest våldsamma. Det är väldigt lätt att ha åsikten att kvinnor ska knulla och lyda, men det är ju för att vi har gjort det alltför länge som världen är ett så pissigt ställe idag!!!
Citera
2000-08-04, 16:59
Medlem

Säker på att Tatcher är kvinna?
Sorry, så där får man inte säga utan att få alla "riktiga" feminister på sig. Vi kvinnor måste ju ¨hålla ihop för att kunna få del av makten o.s.v., o.s.v.
Problemet är väl egentligen att man ser för mycket till kön och för lite till person? För mig är det vad feminismen och all jämlikhet handlar om...
Citera
2000-08-04, 23:54
Medlem

liquid ska knullas hårt i anus tills hon kommer på andra tankar
Citera
2000-08-05, 17:45
Medlem

Jesus har varit död i 2000 år, så försök ligga stilla i graven och stör inte oss vanliga dödliga. Vill du prata sex ställer säkert pappa Gud upp!

Henry: Som du säkert förstår medger jag att du faktiskt delvis har rätt. Även kvinnor har under historiens gång ställt till en hel del, men inte en bråkdel av vad männen har gjort. Nu är det iof inte ett köns-krig jag är ute efter, utan ett samhälle där person och inte kön (eller hudfärg/sexuell läggning/ålder o.s.v.) ska ha någon betydelse, för annat än fortplantning o.d.
Citera
2000-08-06, 00:24
Medlem

Frågan är snarare om hur stor de makthavande kvinnornas bråkdel av djävulskap är i relation till den bråkdel makt som kvinnor haft. Personligen anser jag inte att det går att visa att manliga makthavare skulle ställa till med mer jävulskap än kvinnliga sådana då kvinnor sällan har haft politisk makt i historien, och när de har haft den har de ofta använt den för att ställa till djävulskap på samma sätt som männen.

Din kamp mot att könen inte ska ha någon betydelse har jag svårt att kritisera eller bedöma då du inte sagt vilka medel du tycker ska användas för att uppnå ditt mål.
Citera
2000-08-06, 01:20
Medlem

Det finns troligen ingen tillförlitlig statistik över mäns respektive kvinnors illdåd under historiens gång kontra. hur stort inflytande de respektive könen har haft. Men, med tanke på att det traditionellt sett alltid (med några fåtal undantag) har varit männen som har haft makten (vilket jag skulle tro beror på att de/ni är fysiskt starkare och aldrig är gravida o.s.v.) så är det naturligtvis också överväldigande andelar män som har "ställt till" det, hur man nu ska kunna definiera något sådant, fast den filosofiska aspekten av vad som varit bra och dåligt under historiens lopp kan vi ta en annan gång.
p.g.a. detta kan vi inte heller veta hur stor skillnaden hade varit om läget hade varit det motsatta, eller om det redan från början funnits den sorts jämlikhet(och jämställdhet) som vi/jag förespråkar idag. Kvinnor har helt enkelt aldrig fått någon chans att visa vad vi går för förrän de senaste decennierna. Däremot kan man ju idag se tydligt (genom att fler och fler kvinnor är chefer t.ex.) att manligt och kvinnligt ledarskap skiljer sig åt på många punkter. Frågan är ju iof om det har med arv eller miljö att göra (därom tvistar de lärde).

Och då kommer man till min s.k. "kamp". Jag har visioner om ett samhälle där alla betraktas som individer i stället för att ses som kvinna, man, svart, vit, bög, straight o.s.v. För att komma dit bör man genom såväl lagar som opinionsbildning få upp ögonen och agera mot orättvisorna. Fram tills den dagen har kommit måste man dock slåss för utsatta grupper (t.ex. kvinnor) därför att det ännu inte existerar någon äkta jämställdhet. feminismen är ju en rörelse som på så sätt har som mål att "utrota" sig själv. För i ett jämställt och jämlikt samhälle kommer den inte att behövas. Nu blev det lite långt och jag har inte fått allt sagt, men fråga på så svara jag i stället!

Kram/Liquid
Citera
2000-08-06, 10:46
Medlem

Ett problem med den jämställdhetskampen är att det saknas ett slutmål. Jag har aldrig hört någon feminist definiera hur ett jämställt samhälle ser ut och när ni kan lägga ner vapnen. Du pratar om äkta jämställdhet, men vad är det? Det andra problemet är att använda lagar för att försöka utjämna samhället. Genom att skapa speciella lagar för speciella grupper går man ju tvärt emot sitt mål att minska grupptillhörighetens betydelse i samhället och dessutom finns risken att viss bitterhet väcks hos den andra gruppen.

Kombinationen av dessa två företeelser inom feminismen är också negativ. Om kvinnorna inte har något slutmål på sin kamp kan de ju fortsätta kräva ny lagstiftning som diskriminerar män på olika sätt i all framtid (eller så kan männen komma att uppfatta att det är vad kvinnorna håller på med). Men, men, man ska väl inte skylla på kvinnorna för att de hittat på ett sätt att få förmåner i samhället så länge vi män är dumma nog att gå med på dem. Det verkar som om det enda sättet jämlikhet kan uppkomma genom feminismen är som en terrorbalans mellan två olika sidor, tyvärr har på tok för få män insett att det krävs att de bekämpar feminismen för att det ska inträffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in