• 1
  • 2
2007-04-24, 06:37
Medlem
Jag är admin på min burk och vill inte att andra datoranvändare ska ha tillgång till mina mappar, men hur jag än bär mig åt så lyckas jag inte göra mina mappar privata... När jag högerklickar på en mapp, trycker på "delning och säkerhet" så kan jag av någon anledning inte bocka för "gör den här mappen privat", rutan är grå och kan ej bockas för... Någon som har några tips på hur jag kan lösa problemet?
Citera
2007-04-24, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbie_zap
Jag är admin på min burk och vill inte att andra datoranvändare ska ha tillgång till mina mappar, men hur jag än bär mig åt så lyckas jag inte göra mina mappar privata... När jag högerklickar på en mapp, trycker på "delning och säkerhet" så kan jag av någon anledning inte bocka för "gör den här mappen privat", rutan är grå och kan ej bockas för... Någon som har några tips på hur jag kan lösa problemet?

Vilket OS? =)
Citera
2007-04-24, 08:08
Medlem
kvints avatar
Mappen måste nog ligga i "Mina Dokument" för att det ska fungera.
Citera
2007-04-24, 08:53
Medlem
wiktorsson9s avatar
Du kan ju alltid ladda ner folder lock där skriver man in ett lösenord för att komma in i en mapp där du kan lägga in allt dom du inte vill att någon annan ska ha tillgång till
Citera
2007-04-24, 08:57
Medlem
rolllers avatar
Gå in på egenskaper på mappan, fliken säkerhet. Där kan du ställa in vilka användare som har rättigheter till mappen. Funkar kanon.
Citera
2007-04-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Mappen måste nog ligga i "Mina Dokument" för att det ska fungera.

Hum, fel

Citat:
Ursprungligen postat av rolller
Gå in på egenskaper på mappan, fliken säkerhet. Där kan du ställa in vilka användare som har rättigheter till mappen. Funkar kanon.

Njo, det jag syftade på :/, fast det fungar väl bara på xp professional?, eller funkar det på home också ?
Citera
2007-04-24, 09:58
Medlem
blueCommands avatar
Jag tror MS Windows är ett bättre forum.

Datasäkerhet -> MS Windows.
Citera
2007-04-24, 12:10
Medlem
rolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypno
Hum, fel

Njo, det jag syftade på :/, fast det fungar väl bara på xp professional?, eller funkar det på home också ?

Lite osäker, men jag tror att det fungerar om man avaktiverar förenklad fildelning.
Citera
2007-04-24, 12:48
Medlem
har du NTFS filsystem då? har du FAT/FAT32 funkar det ej.

fast jag antar att du har NTFS ...
Citera
2007-04-24, 16:18
Medlem
Har du windows XP home eller professional? man kan endast gå in i säkerhets fliken i professional. om den inte syns måste du gå in i nått av dom olika administrationsverktygen och ändra så det syns...

Greeetz Bab0
Citera
2007-04-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bab0
Har du windows XP home eller professional? man kan endast gå in i säkerhets fliken i professional. om den inte syns måste du gå in i nått av dom olika administrationsverktygen och ändra så det syns...

Greeetz Bab0
Jag har professional. I vilket admin verktyg fixar jag detta då? Har nämligen ingen säkerhets flik
Citera
2007-04-25, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbie_zap
Jag har professional. I vilket admin verktyg fixar jag detta då? Har nämligen ingen säkerhets flik
Någon vänlig själ som kan peka mig i rätt riktning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in