2007-04-23, 21:47
Bannlyst
Hur länge borde man vänta med att köpa en ny dator med tanke på priser och all ny teknologi som kommit på sista tiden? finns det några experter här på Flasback?

Tackar / Bohman
Citera
2007-04-23, 21:51
Medlem
Det har inte kommit särskilt mycket nytt, men däremot kommer det komma en massa nytt under året, så jag skulle iallfall vänta ett antal månader.
Citera
2007-04-23, 21:59
Medlem
GabbeLiTos avatar
Vänta på ATI's nya kort men inte en sekund mer.
Citera
2007-04-24, 00:25
Medlem
Unbalanceds avatar
Har även läst att Intel skulle sänka sina CPU priser, kanske dom redan gjort iof.
Citera
2007-04-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Har även läst att Intel skulle sänka sina CPU priser, kanske dom redan gjort iof.

Dom sänkte priserna den 22 april så det är redan gjort... Många prisvärda Core2Duo processorer ute just nu. Den stora frågan är vilken man ska välja?

Sen det här med att vänta eller ej är svårt för egentligen kan man få vänta i evigheter om man tänker så. Det dyker alltid upp nya värre grejor. Jag är väldigt nära att beställa ny dator nu o har inväntat processorsänkningen men nu är frågan om jag ska vänta på ATI´s nya grafikkort eller ej?
Citera
2007-04-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramer71
Dom sänkte priserna den 22 april så det är redan gjort... Många prisvärda Core2Duo processorer ute just nu. Den stora frågan är vilken man ska välja?

Sen det här med att vänta eller ej är svårt för egentligen kan man få vänta i evigheter om man tänker så. Det dyker alltid upp nya värre grejor. Jag är väldigt nära att beställa ny dator nu o har inväntat processorsänkningen men nu är frågan om jag ska vänta på ATI´s nya grafikkort eller ej?
Vänta till det och slå till efter det.
Citera
2007-04-24, 19:02
Medlem
swebarbs avatar
Vänta kan man göra hela livet när det gäller datorelektronik. Priserna går ständigt upp/ner hela tiden och tycks du göra ett kap så kanske 2-3 månader blir det ännu billigare och kanske ännu bättre saker ute på marknaden.
Citera
2007-04-24, 19:29
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabbeLiTo
Vänta på ATI's nya kort men inte en sekund mer.

Vad är det för speciellt med det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in