• 1
  • 2
2007-04-23, 21:29
Medlem
entrapments avatar
Så som rubriken lyder.
Min kran sa det och därför höjde han priset på DXM, bara undrar om det är sant?
Citera
2007-04-23, 21:33
Medlem
Hnxs avatar
Enligt ND och DL, där man kan köpa DXM för 3,50 kr styck, blir DXM klassat som hälsofarlig vara den 1:a maj.
Citera
2007-04-23, 21:39
Medlem
Psychotics avatar
Det är inte klassat ännu men blir det 1a Maj.
Får man fråga vad din kran ville ha för styckpriser? (Nej inget kranletande)
Citera
2007-04-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entrapment
Så som rubriken lyder.
Min kran sa det och därför höjde han priset på DXM, bara undrar om det är sant?

Du kan fortfarande beställa från DL o ND.. hur mycket köper du varje tabbe för av din kran, om man ska jämföra med DL och ND då
Citera
2007-04-23, 23:11
Medlem
Accipiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
Det är inte klassat ännu men blir det 1a Maj.

Källa?
Citera
2007-04-23, 23:21
Medlem
Det står att det ska klassas den första Maj på lasses sidor.
Citera
2007-04-24, 01:15
Medlem
Roygbivs avatar
Don't trust whitey (dvs lasse)

Det är inte klassat ännu, och ingen vet om det kommer bli det den första maj. Från vad jag hört så undersöks fortfarande ärendet av gubbarna i toppen, och hade de väl bestämt sig för att klassa det så borde information ges ut tidigare än så här, man kan inte bara ändra om lagen helt plötsligt och börja sätta dit människor, iaf hoppas jag inte det.
Citera
2007-04-24, 02:22
Medlem
Om vi nu antar att lasse ljuger om när varorna han säljer ska klassas så undrar jag varför han gör det. Det vore ju smartare att börja rean senare och sen sälja tills förbudet kommer.
Citera
2007-04-24, 03:29
Medlem
Filleyes avatar
Tycker de borde dra en drogamnesti likt deras vapenamnesti ifall de väljer att klassa saker utan förvarning. Förvisso har det redan varnats en massa. I flera år.
Citera
2007-04-24, 10:12
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salerref
Om vi nu antar att lasse ljuger om när varorna han säljer ska klassas så undrar jag varför han gör det. Det vore ju smartare att börja rean senare och sen sälja tills förbudet kommer.

Eller rea ut länge så förtjänsten ökar markant?

När en av de få saker som fungerar och som vart populärt av Lasses kemikalier verkar vara på G att bli olagligt börjar folk hamstra, och direkt de får mer pengar hamstrar de mer..alltså tjänar han kanske t.o.m. med råge in det som han förlorar på att sänka priset

EDIT: Sen har ju DXM också varit på G att klassas ett bra tag nu och inget hittar man ännu när man söker efter det på FHI's hemsida, så det kanske inte är 1:a Maj det klassas ändå, brukar ju komma ut en (offentlig) varning en månad innan det blir förbjudet så man ska hinna göra sig av med det man eventuellt sitter på innan det blir olagligt.

Och sen så tycker jag att det också skulle vara konstigt om DXM blir klassat som hälsofarlig vara, för jag tror att det nog blir narkotikaklassning på det istället då det trots allt är ett väl beprövat och erkänt läkemedel världen över..
Citera
2007-04-24, 12:40
Medlem
S_o_Ns avatar
Jag vet att jag läste nån FHI-rapport för nån månad sen där det stod att de hade föreslogit hälsofarlighet på bromo, dxm o alla de där som står ska bli klassade på ND.. Även några preparat som inte säljs där..
Men som sagt hade FHI bara föreslogit dessa för regeringen så jag vet inte hur det har gått sen dess.. Men en sak är jag säker på: Nån gång så klassas det och jag har iaf slängt iväg en beställning på bromo .. vågar inte ta risker att bli utan

Ska försöka leta upp rapporten o länka.. återkommer..

Piz
Citera
2007-04-24, 13:45
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Jag vet att jag läste nån FHI-rapport för nån månad sen där det stod att de hade föreslogit hälsofarlighet på bromo, dxm o alla de där som står ska bli klassade på ND.. Även några preparat som inte säljs där..
Men som sagt hade FHI bara föreslogit dessa för regeringen så jag vet inte hur det har gått sen dess.. Men en sak är jag säker på: Nån gång så klassas det och jag har iaf slängt iväg en beställning på bromo .. vågar inte ta risker att bli utan

Ska försöka leta upp rapporten o länka.. återkommer..

Piz
Det var inte årsredovisningen för 2006 du läst då?

Citat:
I arbetet enligt instruktionen för Folkhälsoinstitutet har klassificeringsdokument tagits fram för
två nya missbrukssubstanser (2C-T-4 och Bromo-dragonfly). Dessa dokument har överlämnats till
regeringen tillsammans med ett förslag om att reglera substanserna som hälsofarliga varor.
Citat:
I samarbetet med det europeiska narkotikacentret (ECNN) har två övergripande rapporter
(hel- och halvårsrapport) om nya missbrukssubstanser lämnats. Dessutom har sju specifika rapporter
ställts samman. Var och en av dessa berör en ny substans som påträffats i Sverige för första
gången. Under år 2006 rapporterades 5-MeO-DET, 4-HO-MIPT, DOI, Bromo-dragonfly, 2C-T-4,
1-benzyl-4-methylpiperazine och 2C-H.
http://www.fhi.se/upload/ar2006/Rapp...isning2006.pdf

Där finns som sagt var en del uppräcknat men det är bara 2C-T-4 och Dragonfly som verkar vara på G att bli hälsofarliga varor

EDIT: Och DXM fanns iaf inte med i årsredovisningen, och det dyker heller inte upp något när man söker efter det på FHI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in