Citat:
Ursprungligen postat av Salerref
Om vi nu antar att lasse ljuger om när varorna han säljer ska klassas så undrar jag varför han gör det. Det vore ju smartare att börja rean senare och sen sälja tills förbudet kommer.
Eller rea ut länge så förtjänsten ökar markant?
När en av de få saker som fungerar och som vart populärt av Lasses kemikalier verkar vara på G att bli olagligt börjar folk hamstra, och direkt de får mer pengar hamstrar de mer..alltså tjänar han kanske t.o.m. med råge in det som han förlorar på att sänka priset
EDIT: Sen har ju DXM också varit på G att klassas ett bra tag nu och inget hittar man ännu när man söker efter det på FHI's hemsida, så det kanske inte är 1:a Maj det klassas ändå, brukar ju komma ut en (offentlig) varning en månad innan det blir förbjudet så man ska hinna göra sig av med det man eventuellt sitter på innan det blir olagligt.
Och sen så tycker jag att det också skulle vara konstigt om DXM blir klassat som hälsofarlig vara, för jag tror att det nog blir narkotikaklassning på det istället då det trots allt är ett väl beprövat och erkänt läkemedel världen över..