Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-23, 18:05
Medlem
Någon som vet om det finns tabeller för hur mycket reklam i våra kommersiella kanaler (tv4, tv3 och Kanal5) kostar? Helt klart är att dessa kanaler lever på reklam, men visst är det extra dyrt under så kallad "prime time"? Vore som sagt häftigt att se en tabell på detta.
Citera
2007-04-23, 18:25
Medlem
hedets avatar
Visst är det väl så att det är helt irrelevant när reklamen sänds, det man betalar för är garanterad exponering?
Citera
2007-04-23, 18:28
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedet
Visst är det väl så att det är helt irrelevant när reklamen sänds, det man betalar för är garanterad exponering?

Det är mycket möjligt att det är så nu för tiden. När 4:an fortfarande sände Fångarna på Fortet vet jag dock bestämt att det var som dyrast att få sin reklamfilm sänd just då, enligt en tabell i en gammal skolbok. Drygt 150 000 kr för 40 sekunder om jag inte minns fel. Dock är det ju mycket möjligt att det inte är så längre då jag antar att det är enklare att ta betalt efter exponering som du säger nu för tiden.
Citera
2007-04-23, 19:32
Medlem
Det är svårt att säga att det kostar exakt så mycket för det är specifikt för just den tid "spoten" sänds. Men en reklamspot i anslutning till de mest populära tv-programmen i Sverige brukar väl kosta en drygt 200´ medan på TV6 mitt i natten pratar vi nog snarare tusenlappar...

Sedan kostar det extra desto mer lull lull man slänger in, om man ska välja placering i reklamen osv.

Men ungefär $25 i CPM kan man väl säga för TV-reklam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in