2007-04-23, 16:18
Medlem
CRONZs avatar
Jag skulle vilja köpa ett par jeans som är s.k av baggy modell, allstå inte mega baggy utan bara så där lagom, typ som evisu eller dyl? men vilka är mest schyssta för tillfället? Har svårt att hitta något snyggt, kom med förslag på modeller och sidor/affärer där jag kan köpa dem..

MVH/CRONZ!
Citera
2007-04-23, 16:29
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRONZ
Jag skulle vilja köpa ett par jeans som är s.k av baggy modell, allstå inte mega baggy utan bara så där lagom, typ som evisu eller dyl? men vilka är mest schyssta för tillfället? Har svårt att hitta något snyggt, kom med förslag på modeller och sidor/affärer där jag kan köpa dem..

MVH/CRONZ!
Levi's enginered, närmsta JC-butik är mitt tips.
Citera
2007-04-23, 16:33
Medlem
Levis är B och är alldeled för mainstream.. Evisu har snygga, men måsvingen passar inte till alla kläder. Du kan alltid köpa ett diskret par, som dessa: http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0|0&BrandID=47&Displa yItemID=24934&Position=14&ListType=1

På de där kan du nog t.om sprätta bort vingen med något vasst verktyg. Planerar på att göra samma sak själv.

Annars är Acne Moc Raw ett annat alternativ, något thightare än Evisu, men fortfarande baggy. Testa dom först i någon butik är mitt tips, annars finns de också på www.zoovillage.com

Mvh
Citera
2007-04-23, 16:47
Medlem
BrunteVIs avatar
Och Evisu och Acne är inte mainstream..
Citera
2007-04-23, 16:55
Medlem
Mainstream i all ära, men knappast så uttjatat som Levis.
Kan du se någon moppe-fjortis-kid utan levis jeans i dagsläget?

Evisu är till viss del fortfarande exklusivt, enbart för att de har ett högt pris.
Acne däremot är väldigt diskreta, för det "otränade" ögat ser man inte att det är ett par acne, just för att de inte har någon brodyr på bakfickorna.
Citera
2007-04-23, 16:57
Medlem
DenimDemons avatar
Nudie Even Steven.
Citera
2007-04-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenimDemon
Nudie Even Steven.

Inte snygga, de har fula detaljer och brodyrerna ser väldigt skrämmande ut. Har aldrig varit något stort fan av Nudie.

Ett annat tips är Ijin Material, dock något dyrare, men väldigt bra kvalite.
De finns tillgängliga på www.111vox.com.

Mvh

Edit: Edwin har också några schyssta Baggy modeller.
Citera
2007-04-23, 18:35
Medlem
Pallemans avatar
www.junkyard.se
www.nocomply.se
www.zoovillage.se
www.coresk8.com
www.caliroots.se
www.top12.se

Happy hunting
Citera
2007-04-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
www.junkyard.se
www.nocomply.se
www.zoovillage.se
www.coresk8.com
www.caliroots.se
www.top12.se

Happy hunting

Jeans tycker jag är det svåraste man kan köpa på nätet!
Mitt tips är att du springer ner till nån skate/surf/snow affär och kikar runt lite
Citera
2007-04-23, 18:52
Medlem
garb0s avatar
Själv har jag ett par nya jeans av märket Dunderdon, tycker dom är sådär halvbaggy typ. Riktigt sköna jeans faktiskt, köpte dom på Lager157 för 450kr , Orginal pris i butik är 800kr nånting.
Citera
2007-04-23, 19:59
Avslutad
Finns ju en hel del baggy skatejeans och en hel drös med skatemärken som gör sådana. några trevliga är volcom/WE/DC men de flesta är ganska dyra.

Bor du i stockholm kan du alltid kolla in butiker som oneoff/core/hollywood eller några andra skate/street butiker.
Citera
2007-04-23, 20:21
Medlem
locmans avatar
replay har väl ett gäng baggy jeans, kanske kan va vart kika lite på..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in