2007-04-23, 11:39
Medlem
Jag vill sätta upp en gardin i vardagsrumsdörren (för att mina övernattningsgäster ska ha lite privat utrymme) och begav mig till IKEA för att köpa en gardinstång som man kan sträcka ut till önskad längd i dörrkarmen, men de hade inget sånt. Då är min fråga: Var hittar jag det? Det handlar alltså om en sån gardinstång som ofta används för badrumsgardiner, man sträcker ut stången tills den sitter fast mellan väggarna.

Hjälp mig
Citera
2007-04-23, 11:41
Medlem
micaeles avatar
Järnhandel, fyndmarknad, ÖB, VVS-butik?
Citera
2007-04-23, 13:16
Medlem
tjaboooos avatar
duschdraperistång heter det.
http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=89192

duschdraperi och inte badrumsgardin.
Citera
2007-04-23, 19:52
Medlem
Mulas avatar
Visst finns det sådana på IKEA? Köpte själv en duschdraperistång där för ett par månader sedan.
Citera
2007-04-23, 20:11
Medlem
felstavadds avatar
Jag köpte en på Åhlens, kolla som sagt där de har badrumsprylar o.dyl.
Citera
2007-04-23, 22:28
Medlem
Jo, hittade en duschdraperistång idag på Clas Ohlson.

Att jag sedan inte har en susning om hur man förlänger den (har dragit och dragit) och nu tvingas ringa CO imorgon och fråga, är en helt annan sak...
Citera
2007-04-23, 23:17
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beabea

Att jag sedan inte har en susning om hur man förlänger den (har dragit och dragit) och nu tvingas ringa CO imorgon och fråga, är en helt annan sak...
Har du provat att skruva ena änden utåt?
Citera
2007-04-24, 00:11
Medlem
Citat:

Är du klen?
Du måste ta i hårdare för att dra ut den!
Antar att du har den fjädrande modellen som man drar ut till en bit längre än väggen och sedan pressar in den i mellanrummet?
Citera
2007-04-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoTe
Är du klen?
Du måste ta i hårdare för att dra ut den!
Antar att du har den fjädrande modellen som man drar ut till en bit längre än väggen och sedan pressar in den i mellanrummet?

Ja, det verkar vara den varianten, jag känner en fjäder som liksom förhindrar mig att dra stången utåt. Och nej, jag är inte särskilt klen Men jag ska ta och tillbringa förmiddagen med att dra, så får jag lite träning på köpet...
Citera
2007-04-24, 19:01
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ja, det verkar vara den varianten, jag känner en fjäder som liksom förhindrar mig att dra stången utåt. Och nej, jag är inte särskilt klen Men jag ska ta och tillbringa förmiddagen med att dra, så får jag lite träning på köpet...

Tillbringa förmiddagen med att dra i stången...
Citera
2007-04-25, 02:46
Medlem
Citat:

Men jösses.

Inuti finns en metallsak med hullingar som absolut inte kan flyttas åt ena hållet = det hållet man pressar ihop stången åt. Men den kan flyttas åt andra hållet om man tar i. Så ta hjälp av en person och DRAAAAAA.

Skulle det vara så att du drar för mycket är det bara att dra ut den helt och sticka in den igen åt samma håll. Den är gjord att klara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in