2007-04-22, 23:22
Medlem
FBNs avatar
Jag har precis kopplat in en ny hårddisk har installerat xp och uppdaterat färdigt.
Men mitt problem är att jag inte kan starta brandväggen i Windows jag kan öppna inställningarna men det går inte att kryssa i vare sig på eller av. Äsch slänger upp en bild så ser ni vad jag menar. Jag har gått in i systemhanteraren och aktiverat windowsbrandväggen men det hjälpte inte :s

http://img124.imagevenue.com/img.php..._122_575lo.JPG
Citera
2007-04-22, 23:26
Medlem
micaeles avatar
'Av säkerhetsskäl kontrolleras vissa inställningar av en grupprincip'.

Medelst denna mening kan man gissa att någon inställning i Group Policy inte är som den ska.
Den enda jag känner till som har med brandväggen att göra är Local Computer Policy->Computer Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Security Center.

Just det, för att komma in i gruppolicyn skriver du gpedit.msc i Kör...
Citera
2007-04-22, 23:27
Medlem
FBNs avatar
Skall kika på det på direkten
Citera
2007-04-22, 23:34
Medlem
FBNs avatar
Sitter och kikar och kikar men hittar inget som jag skulle kunna tänkas ändra

Har aktiverat den men det händer inget annorlunda, någon annan som har något tips?
Citera
2007-04-23, 00:11
Medlem
927s avatar
av vilken anledning vill du använda just den brandväggen?

om du inte är så kunnig eller bara vill ha en enkel brandvägg så installera sygate 5.6 (så länge?) den tar bara 10 mb minne men den skyddar iaf "in och ut"
Citera
2007-04-23, 02:11
Medlem
micaeles avatar
För att hålla med 927, men på ett annat plan: Undvik Windows-brandväggen, använd hellre en router med inbyggd brandvägg. Mycket smidigare.
Citera
2007-04-23, 03:08
Medlem
Jag är lite nyfiken på varför du använder group policies? Lokal admin (jag antar här att du inte är medlem i en domän) på din dator har ändrat i en policy att brandmuren ska vara avstängd, är det kontot du är på nu ett adminkonto?
Citera
2007-04-23, 13:17
Medlem
FBNs avatar
Jag hade tänkt använda mig av kerio. Dock skulle jag vilja lösa problemet med windowsbrandväggen då det stör mig att den inte går igång. antar att jag har hunnit få något skit i datorn som jag inte vill ha här :s
Citera
2007-04-25, 13:53
Medlem
FBNs avatar
Löste problemet genom att formatera. Men det stör mig lite att jag itne kom på vad som va fel, men tack för hjälpen
Citera
2007-04-25, 13:57
Medlem
927s avatar
det kan ju blivit nåt fel under installationen av windows
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in