Jag har precis kopplat in en ny hårddisk har installerat xp och uppdaterat färdigt.
Men mitt problem är att jag inte kan starta brandväggen i Windows jag kan öppna inställningarna men det går inte att kryssa i vare sig på eller av. Äsch slänger upp en bild så ser ni vad jag menar. Jag har gått in i systemhanteraren och aktiverat windowsbrandväggen men det hjälpte inte :s
'Av säkerhetsskäl kontrolleras vissa inställningar av en grupprincip'.
Medelst denna mening kan man gissa att någon inställning i Group Policy inte är som den ska.
Den enda jag känner till som har med brandväggen att göra är Local Computer Policy->Computer Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Security Center.
Just det, för att komma in i gruppolicyn skriver du gpedit.msc i Kör...
av vilken anledning vill du använda just den brandväggen?
om du inte är så kunnig eller bara vill ha en enkel brandvägg så installera sygate 5.6 (så länge?) den tar bara 10 mb minne men den skyddar iaf "in och ut"
Jag är lite nyfiken på varför du använder group policies? Lokal admin (jag antar här att du inte är medlem i en domän) på din dator har ändrat i en policy att brandmuren ska vara avstängd, är det kontot du är på nu ett adminkonto?
Jag hade tänkt använda mig av kerio. Dock skulle jag vilja lösa problemet med windowsbrandväggen då det stör mig att den inte går igång. antar att jag har hunnit få något skit i datorn som jag inte vill ha här :s
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!