2007-04-22, 20:17
Medlem
Clit_Commanders avatar
Hej, jag beställde nydligen en ny dator från komplett. Tyvärr är det så att jag har stött på ett problem med mitt ljudkort? Jag kan spela upp och lyssna på musik perfekt. Men när jag pratar t.ex. på Skype eller Ventrilo händer något märkligt, om jag lyssnar på winamp samtidigt som jag säger något så låter jag jätte lågt och winampen jätte högt.

I ventrilon hörs jag dock bättre än i skypen, men pratar jag samtidigt som någon annan i Venten så brusar det jätte mycket för dem jag talar med. I skypen hörs jag nästan ingenting alls. Och talar jag samtidigt som någon annan hör dem sig själva jättehögt

moderkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 , Audio Codec: Realtek ALC883
Vad tror ni kan va fel?
Citera
2007-04-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clit_Commander
Hej, jag beställde nydligen en ny dator från komplett. Tyvärr är det så att jag har stött på ett problem med mitt ljudkort? Jag kan spela upp och lyssna på musik perfekt. Men när jag pratar t.ex. på Skype eller Ventrilo händer något märkligt, om jag lyssnar på winamp samtidigt som jag säger något så låter jag jätte lågt och winampen jätte högt.

I ventrilon hörs jag dock bättre än i skypen, men pratar jag samtidigt som någon annan i Venten så brusar det jätte mycket för dem jag talar med. I skypen hörs jag nästan ingenting alls. Och talar jag samtidigt som någon annan hör dem sig själva jättehögt

moderkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 , Audio Codec: Realtek ALC883
Vad tror ni kan va fel?

något skumt med micen? du kanske har kopplat micen fel? har du nyaste drivrutinerna och så?
Citera
2007-04-22, 20:36
Medlem
Clit_Commanders avatar
Jag har kopplat in micen i den rosa ingången därbak och installerat alla drivrutiner jag fick med till moderkortet, även gått in på Realteks hemsida http://www.realtek.com.tw och laddat ner senaste drivrutin "High Definition Audio Codecs" version R1.65.... så fattar inte problemet
Citera
2007-04-22, 22:44
Medlem
Clit_Commanders avatar
okej!!

jag tror jag hittade felet i ljudegenskaper, fanns en grej som hette stereo mix och kryssade i den och nu funkar det perfa! jag som trodde det var fel på ljudkortet.

http://img112.imageshack.us/img112/6163/13703512ul2.jpg
Citera
2007-04-22, 23:25
Medlem
DennisOlofs avatar
Bra att det löste sig.

Det är faktiskt ganska svårt numera att koppla in saker rätt när det gäller ljudkort, det är ju en satans massa kontakter hit och dit, Dolby Digital Ljud osv. Man blir ganska trött på det men efter ett tag lär man sig.
Citera
2007-04-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clit_Commander
okej!!

jag tror jag hittade felet i ljudegenskaper, fanns en grej som hette stereo mix och kryssade i den och nu funkar det perfa! jag som trodde det var fel på ljudkortet.

http://img112.imageshack.us/img112/6163/13703512ul2.jpg

haha stereo mix ska sätta på den hos någon polare och göra så man inte ser den när man klickar upp ljudegenskaper fönstret.. irriterande när man inte vet vad felet är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in