Flashback bygger pepparkakshus!
2007-04-22, 14:30
Medlem
Jag har en LG GSA-4166B, senaste firmware och drivrutiner, Windows xp med nero 7 och den hittar inte någon tom skiva utom cdrw trots att den klarat det tidigare från samma förpackning. Jag har testat med olika sorters skivor och märken och det går ändå inte. Den klarar dock av att läsa brända skivor och rom skivor. Vad ska jag göra?
Citera
2007-04-23, 08:08
Medlem
bump
Citera
2007-04-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
bump
Har du ändrat från CD-R bränning till dvd-bränning?
Citera
2007-04-23, 10:22
Medlem
styler88s avatar
Se till så att den är inställd till att vara master
Citera
2007-04-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AckeDD
Har du ändrat från CD-R bränning till dvd-bränning?
Ändrat var? de kanske var otydligt men jag menar att datorn inte hittar skivan, inte nero.

Och ja den är master.
Citera
2007-04-24, 15:07
Medlem
testat med att ominstallera windows, nero brännaren, master, slave cable select, vad mer kan jag göra?
Citera
2007-04-24, 22:46
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Nu är jag riktigt snäll som svarar fast du bumpar tråden som en dampig 14-åring.

Fungerde brännaren innan du flashade fw och/eller är det först efter flashningen som den slutat fungera ? I.s.f. är det bara att flasha tillbaka eller med en ev. senare eller tredjeparts firmware.

Det jag dock tror mest på är att brännaren helt enkelt är slut, eller rättare sagt att det är något vajsing på lasern. Jag hade ett liknande problem med en dvd-rom (1-1,5år gammal) som bara läste cd-skivor. Den fungerade utmärkt att läsa alla typer av cd-skivor rtt tag till innan den började krångla med dessa också.

Jag har läst lite på nätet (kommer självklart inte inte ihåg var ) och tydligen är det inte helt ovanligt att lasern kan bli en aning okalibrerad efter ett tags användning (eller nåt åt det hållet, jag är ingen tekniker). Detta ska vara möjligt att fixa men om du inte har garanti kvar är frågan om det är värt priset/huvudvärken när en ny brännare bara kostar 300-350kr.

Även om garantin har gått ut har du 2 eller 3 års reklamationsrätt, dock:

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.kov.se
När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början.

Men i det fall det är en 5,25" brännare borde en vettig åf. godta en reklamation med argumentet att den bara suttit i datorn och använts till det den är avsedd för och att det därför rimligtvis handlar om ett ursprungsfel.

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in