2007-04-22, 13:45
Medlem
ariers avatar
Hej.

Jag skall ner i affärssyfte till Muscat i Oman.

Och tänkte kombinera affärer med nöje såklart och då inhandla en ny klocka eller så.

Är det någon som har vart där och kan tipsa om bra affärer där det är billigt med klockor.

Märken jag är ute efter är Rolex, IWC, AP ect.
Citera
2007-04-23, 01:49
Medlem
pysokats avatar
Är dessa märken verkligen billigare i Oman?
Citera
2007-04-23, 09:57
Medlem
criss avatar
Alltså är det "äkta" du vill ha, eller äkta ?
Citera
2007-04-23, 11:49
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Hej.

Jag skall ner i affärssyfte till Muscat i Oman.

Och tänkte kombinera affärer med nöje såklart och då inhandla en ny klocka eller så.

Är det någon som har vart där och kan tipsa om bra affärer där det är billigt med klockor.

Märken jag är ute efter är Rolex, IWC, AP ect.

Utbudet är tyvärr inget vidare i Muscat, man ligger efter vad det gäller "lyxkonsumtion" och det finns inte direkt några butiker för exklusiva klockor, har du hyrbil (vilket jag utgår ifrån, då det inte finns något annat sätt att ta sig, baisa bussarna suger) när du är där så föreslår jag att du bränner upp till Dubai på ledig tid istället, där finns allt du behöver!

Vill du ha mer info om muscat så är det bara att droppa pm!
Citera
2007-04-26, 09:16
Medlem
xallos avatar
BTW, när åker du?
Citera
2007-04-27, 14:29
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
BTW, när åker du?

'
Det är bara mellan 6 - 8 maj. Och det mesta är bokat. Har dock kvällarna för mig själv. Hur långt är det till Dubai? 30km?

Vore iof fint att komma dit. Om affären går igenom så blir det mer resor som är både längre och mer frilagda.

Hur mycket billigare är klockorna i Dubai? Säg prisklassen 200 000 i sverige. Vad kostar en sådan där? Är frun som vill ha en rofflex med lite stenar på.
Citera
2007-04-27, 15:03
Medlem
xallos avatar
Tydligen så har dom fått lite fart på försäljningen av schysstare ur i Muscat nu (enligt mitt ex som bor där).

Khimji Megastore i Ruwi har bland annat:
Rolex, Cartier, IWC, Oris, Piaget, Gerald Genta, Chanel,Tudor and Chopard.

Al Araimi i Qurum (närheten av flygplatsen) är stort som fan, vi köpte plasma och surrondsystem där för under 20k svenska, tydligen har de börjat sälj Rolex där också.

Capital Stores ligger också i Ruwi
Vill du handla kläder så är det hit du skall gå
Christian Dior, EtieneAigner, Kenzo, Burberrys, Lacoste, Escada, Davidoff, Issey Miyake, Jean Paul Gautier, Van Cleef, Christofle silverware, St.Dupont bags, Pierre Clarence o.s.v

Priserna är överlag lägre, dock inte lika låga som i Dubai, att köra bil upp till Dubai från muscat tar dock ca 4 tim, men flyg till direkt till Dubai isf Muscat och hyr en ferrari 360 modena där och bränn ner till muscat (Det gjorde jag första gången jag var där)så kan jag garantera att sträckan går betydligt fortare:-)
Är du mot förmodan i Dubai så är det Siddiqi and sons du skall gå till för att handla klockor!

Jag skall fixa lite prisjämförelser åt dig!
Citera
2007-05-09, 16:48
Medlem
ariers avatar
Tjena.

Kom tillbaka igår och hann verkligen inte åkta och kolla efter någon klocka.

Bodde på Muscat Grand Hyatt och det ligger ju nära Ruwi. Men somsagt. Hann tyvärr inte.

Var dock inne i Al Araimi i Qurum Då vi var nära där och jobbade där en dag.
Köpte ingen klocka men sneglade. Vart dock en vända inne i Versace till tjejen samt en kjedja i en annan krål butik. Var hur som helst fint överallt. Relaxad stad och dem som bodde där var trevliga. Inte alls samma stress som i Dubai.

Blir garanterat fler resor dit. Med eller utan jobb. Och då blir det mer än 3 dagar.
Citera
2007-05-09, 17:22
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Tjena.

Kom tillbaka igår och hann verkligen inte åkta och kolla efter någon klocka.

Bodde på Muscat Grand Hyatt och det ligger ju nära Ruwi. Men somsagt. Hann tyvärr inte.

Var dock inne i Al Araimi i Qurum Då vi var nära där och jobbade där en dag.
Köpte ingen klocka men sneglade. Vart dock en vända inne i Versace till tjejen samt en kjedja i en annan krål butik. Var hur som helst fint överallt. Relaxad stad och dem som bodde där var trevliga. Inte alls samma stress som i Dubai.

Blir garanterat fler resor dit. Med eller utan jobb. Och då blir det mer än 3 dagar.

Då kan jag rekomendera The Chedi, både för mat och boende.
Citera
2007-05-09, 17:28
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Då kan jag rekomendera The Chedi, både för mat och boende.

Tillhör det samma kedja som jag bodde på när jag var i Thailand senast?

Helt klart! http://www.ghmhotels.com/hotels/hote...4&section=home
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in