2007-04-22, 13:45
Medlem
ariers avatar
Hej.

Jag skall ner i affrssyfte till Muscat i Oman.

Och tnkte kombinera affrer med nje sklart och d inhandla en ny klocka eller s.

r det ngon som har vart dr och kan tipsa om bra affrer dr det r billigt med klockor.

Mrken jag r ute efter r Rolex, IWC, AP ect.
Citera
2007-04-23, 01:49
Medlem
pysokats avatar
r dessa mrken verkligen billigare i Oman?
Citera
2007-04-23, 09:57
Medlem
criss avatar
Allts r det "kta" du vill ha, eller kta ?
Citera
2007-04-23, 11:49
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Hej.

Jag skall ner i affrssyfte till Muscat i Oman.

Och tnkte kombinera affrer med nje sklart och d inhandla en ny klocka eller s.

r det ngon som har vart dr och kan tipsa om bra affrer dr det r billigt med klockor.

Mrken jag r ute efter r Rolex, IWC, AP ect.

Utbudet r tyvrr inget vidare i Muscat, man ligger efter vad det gller "lyxkonsumtion" och det finns inte direkt ngra butiker fr exklusiva klockor, har du hyrbil (vilket jag utgr ifrn, d det inte finns ngot annat stt att ta sig, baisa bussarna suger) nr du r dr s freslr jag att du brnner upp till Dubai p ledig tid istllet, dr finns allt du behver!

Vill du ha mer info om muscat s r det bara att droppa pm!
Citera
2007-04-26, 09:16
Medlem
xallos avatar
BTW, nr ker du?
Citera
2007-04-27, 14:29
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
BTW, nr ker du?

'
Det r bara mellan 6 - 8 maj. Och det mesta r bokat. Har dock kvllarna fr mig sjlv. Hur lngt r det till Dubai? 30km?

Vore iof fint att komma dit. Om affren gr igenom s blir det mer resor som r bde lngre och mer frilagda.

Hur mycket billigare r klockorna i Dubai? Sg prisklassen 200 000 i sverige. Vad kostar en sdan dr? r frun som vill ha en rofflex med lite stenar p.
Citera
2007-04-27, 15:03
Medlem
xallos avatar
Tydligen s har dom ftt lite fart p frsljningen av schysstare ur i Muscat nu (enligt mitt ex som bor dr).

Khimji Megastore i Ruwi har bland annat:
Rolex, Cartier, IWC, Oris, Piaget, Gerald Genta, Chanel,Tudor and Chopard.

Al Araimi i Qurum (nrheten av flygplatsen) r stort som fan, vi kpte plasma och surrondsystem dr fr under 20k svenska, tydligen har de brjat slj Rolex dr ocks.

Capital Stores ligger ocks i Ruwi
Vill du handla klder s r det hit du skall g
Christian Dior, EtieneAigner, Kenzo, Burberrys, Lacoste, Escada, Davidoff, Issey Miyake, Jean Paul Gautier, Van Cleef, Christofle silverware, St.Dupont bags, Pierre Clarence o.s.v

Priserna r verlag lgre, dock inte lika lga som i Dubai, att kra bil upp till Dubai frn muscat tar dock ca 4 tim, men flyg till direkt till Dubai isf Muscat och hyr en ferrari 360 modena dr och brnn ner till muscat (Det gjorde jag frsta gngen jag var dr)s kan jag garantera att strckan gr betydligt fortare:-)
r du mot frmodan i Dubai s r det Siddiqi and sons du skall g till fr att handla klockor!

Jag skall fixa lite prisjmfrelser t dig!
Citera
2007-05-09, 16:48
Medlem
ariers avatar
Tjena.

Kom tillbaka igr och hann verkligen inte kta och kolla efter ngon klocka.

Bodde p Muscat Grand Hyatt och det ligger ju nra Ruwi. Men somsagt. Hann tyvrr inte.

Var dock inne i Al Araimi i Qurum D vi var nra dr och jobbade dr en dag.
Kpte ingen klocka men sneglade. Vart dock en vnda inne i Versace till tjejen samt en kjedja i en annan krl butik. Var hur som helst fint verallt. Relaxad stad och dem som bodde dr var trevliga. Inte alls samma stress som i Dubai.

Blir garanterat fler resor dit. Med eller utan jobb. Och d blir det mer n 3 dagar.
Citera
2007-05-09, 17:22
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Tjena.

Kom tillbaka igr och hann verkligen inte kta och kolla efter ngon klocka.

Bodde p Muscat Grand Hyatt och det ligger ju nra Ruwi. Men somsagt. Hann tyvrr inte.

Var dock inne i Al Araimi i Qurum D vi var nra dr och jobbade dr en dag.
Kpte ingen klocka men sneglade. Vart dock en vnda inne i Versace till tjejen samt en kjedja i en annan krl butik. Var hur som helst fint verallt. Relaxad stad och dem som bodde dr var trevliga. Inte alls samma stress som i Dubai.

Blir garanterat fler resor dit. Med eller utan jobb. Och d blir det mer n 3 dagar.

D kan jag rekomendera The Chedi, bde fr mat och boende.
Citera
2007-05-09, 17:28
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
D kan jag rekomendera The Chedi, bde fr mat och boende.

Tillhr det samma kedja som jag bodde p nr jag var i Thailand senast?

Helt klart! http://www.ghmhotels.com/hotels/hote...4&section=home
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in