Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Drick, drick och drick lite mera..
Dricker du kaffe? Om ja - det är lite samma sak. Få gillar kaffe första gången de dricker det men så småningom börjar man tycka om det.
Öl är också för det flesta en "acquired taste".. precis som kaffe, whisk(e)y och rödvin..
Du kan ju alltid börja med att dricka ljusa lager som inte smakar så jättemycket och sedan prova dig runt lite tills du hittar det som du tycker om..
Hehe!, jo jag dricker kaffe. Sant som du säger smakade inte kaffe så underbart ibörjan fast man började gilla det efter ett tag. Buh sugen på att dra en liten krogrunda på en söndag haha
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Den enkla lösningen är att man börjar dricka när man är runt 13 år, då går allt ner för att få uppleva ens den minsta lilla berusningen.
Om man misslyckats med detta, som du verkar gjort, så tycker jag att du ska skita i att dricka öl. Vad är meningen med att lära sig dricka saker, egentligen? Är det gott så är det. Var nöjd med att kunna dricka sprit, och känn dig lite speciell(typ som folket på Samhall).
Mja. Jag tror också att det är enklast att börja i tidig ålder. Många av er har föräldrar som dricker och troligen fått smaka. Dock dricker inte mina föräldrar och jag har inte direkt fått chansen att pröva på. Även fast jag började dricka i tidig ålder, 14-15 blev jag aldrig fast vid öl och därför hållit mig ifrån det.
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Varför tvinga sig själv att dricka nåt man tycker är äckligt? Jag hatar öl och kommer aldrig börja dricka det heller..
Varför jag vill tvinga mig att lära mig dricka öl är bara för att jag börjar bli lite trött på ah när man delvis är på en privat fest, polarna öppnar ölen och har skoj direkt medans jag får fråga efter glas och göra en 50/50 blandning och ständigt bli kallad kärrig haha.
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Hmm... kan du få in tajmingen så tacka inte nej till en riktigt kall öl en varm sommardag, då smakar den som bäst.
Haha låter frästande
Jag undrar nu, mörk eller ljus öl? Ser att ni alla har lite olika åsikter. Har ingen tidigare erfarenhet så jag vet inte direkt skillnaden, mörk sötare ljus läskigare?
Haha, sen också finns det någon öl som har en smak av cider,läsk fast även touchen av öl? Skulle det finnas antar jag att det skulle vara en bra start.
mycket tacksam!