2007-04-22, 14:10
Medlem
midnighttrains avatar
Corona är väl knappast en smaklös öl?
Tror dock att Corona kan vara en bra öl att börja med då den nästan påminner lite om cider i och med dess stora sötma.

Öl som verkligen är smaklösa:
Kristian Firtal
Slotts Guld

Att börja med mörka öler tror jag är helt fel då tillochmed jag som är en riktig ölfantast ibland kan ha svårt för visa mörka ale/stouts. Så vanliga ljusa lager är nog det bästa att börja med.
Citera
2007-04-22, 14:18
Medlem
Sujoks avatar
Om du inte gillar öl så missar du ju inte iheller något genom att inte dricka det. Njut istället av det du tycker smakar gott.
Citera
2007-04-22, 14:21
Medlem
I_O_Us avatar
Varför tvinga sig själv att dricka nåt man tycker är äckligt? Jag hatar öl och kommer aldrig börja dricka det heller..
Citera
2007-04-22, 14:27
Medlem
Draqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Varför tvinga sig själv att dricka nåt man tycker är äckligt? Jag hatar öl och kommer aldrig börja dricka det heller..
För att alla kan lära sig att uppskatta öl.
Måste kännas jävligt pinigt att sitta och smutta på sina jordgubbscider när alla andra grabbar häver öl.

Har du provat Corona?
Citera
2007-04-22, 14:40
Medlem
Jag var själv helt fäst första gången jag drack öl vid sådär 13 års ålder. Då var det fråga om lättöl, något bayerskt.

Om du inte gillar öl varför dricka det? Finns ju en hel uppsjö av saker att välja mellan på alkoholmarknaden.

Vill du ändå så är det väl en hit att börja med Budweiser eller Milwaukee's ice (smakar vatten båda två), för att sen gå över till mer smakrika ölsorter.
Citera
2007-04-22, 14:44
Medlem
locmans avatar
hmm brukar man inte dricka en sak för man tycker att de e gott? eller varför dricker du tex cider? knappast för att du inte tycker om det.. mitt svar e skit i att dricka öl om du inte gillar de, varför utsätta sig för obehag!?
Citera
2007-04-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locman
hmm brukar man inte dricka en sak för man tycker att de e gott? eller varför dricker du tex cider? knappast för att du inte tycker om det.. mitt svar e skit i att dricka öl om du inte gillar de, varför utsätta sig för obehag!?
Därför att han ska lära sig det. Män dricker öl, och gillar det. Punk.
Citera
2007-04-22, 15:38
Medlem
rev_s avatar
de e bar å klunke på
Citera
2007-04-22, 15:40
Citat:
Ursprungligen postat av thrinker

Jag måste lära mig, är desperat!

Hmm... kan du få in tajmingen så tacka inte nej till en riktigt kall öl en varm sommardag, då smakar den som bäst.
Citera
2007-04-22, 15:48
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Därför att han ska lära sig det. Män dricker öl, och gillar det. Punk.

du råkar inte vara en bygggarbetare med 40års kris??
Citera
2007-04-22, 15:55
Medlem
thrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Drick, drick och drick lite mera..

Dricker du kaffe? Om ja - det är lite samma sak. Få gillar kaffe första gången de dricker det men så småningom börjar man tycka om det.

Öl är också för det flesta en "acquired taste".. precis som kaffe, whisk(e)y och rödvin..

Du kan ju alltid börja med att dricka ljusa lager som inte smakar så jättemycket och sedan prova dig runt lite tills du hittar det som du tycker om..

Hehe!, jo jag dricker kaffe. Sant som du säger smakade inte kaffe så underbart ibörjan fast man började gilla det efter ett tag. Buh sugen på att dra en liten krogrunda på en söndag haha

Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Den enkla lösningen är att man börjar dricka när man är runt 13 år, då går allt ner för att få uppleva ens den minsta lilla berusningen.

Om man misslyckats med detta, som du verkar gjort, så tycker jag att du ska skita i att dricka öl. Vad är meningen med att lära sig dricka saker, egentligen? Är det gott så är det. Var nöjd med att kunna dricka sprit, och känn dig lite speciell(typ som folket på Samhall).

Mja. Jag tror också att det är enklast att börja i tidig ålder. Många av er har föräldrar som dricker och troligen fått smaka. Dock dricker inte mina föräldrar och jag har inte direkt fått chansen att pröva på. Även fast jag började dricka i tidig ålder, 14-15 blev jag aldrig fast vid öl och därför hållit mig ifrån det.

Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U

Varför jag vill tvinga mig att lära mig dricka öl är bara för att jag börjar bli lite trött på ah när man delvis är på en privat fest, polarna öppnar ölen och har skoj direkt medans jag får fråga efter glas och göra en 50/50 blandning och ständigt bli kallad kärrig haha.

Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Hmm... kan du få in tajmingen så tacka inte nej till en riktigt kall öl en varm sommardag, då smakar den som bäst.

Haha låter frästande

Jag undrar nu, mörk eller ljus öl? Ser att ni alla har lite olika åsikter. Har ingen tidigare erfarenhet så jag vet inte direkt skillnaden, mörk sötare ljus läskigare?

Haha, sen också finns det någon öl som har en smak av cider,läsk fast även touchen av öl? Skulle det finnas antar jag att det skulle vara en bra start.

mycket tacksam!
Citera
2007-04-22, 16:00
Nybörjare tycker ljus öl är godast. Men inte allt för vattnig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in