2007-04-22, 03:12
Medlem
thrinkers avatar
Hallå alla öl hävare där ute, jag har ett litet problem som suttit i i flera flera år, jag gillar inte öl.

Jag har många gånger testat att ta nån då och då men jag klarar inte av det, blir spyfärdig direkt. Det ända jag dricker på fyllan är hb,shot och cider. I och med det missar jag så grymt mycket så jag tänkte; jag måste börja lära mig dricka öl!

Har ni några tips?
Ska man bara svepa i sig ett par stycken och riskera spy?
...eller skall man ha en cola vid sidan om och dricka 50/50.

Jag måste lära mig, är desperat!
Citera
2007-04-22, 03:18
Medlem
Kharazuloths avatar
Öppna käften, häll ner ölen och själv. Sen ska du fortsätta dricka öl.
Citera
2007-04-22, 03:29
Medlem
Folköl är svaret, typ glada dansken, lättdrucken som få andra saker, och ett sexpack kostar 15 kr så du har råd att försöka.

Annars är svagare och enligt mig riktigt goda ölsorter tuborg grön och Carlsberg hof bra att börja med. Annars finns även engelska mörka söta öl som somliga har lätt för att dricka.

Tvinga inte i dig skiten, utan dricka i vanlig takt, så kommer det förr eller senare.

Buddweiser smakar vatten med ölsmak, denna går även bra att lära sig på
Citera
2007-04-22, 03:30
Medlem
P.Gs avatar
Skulle nog inte rekomendera att drick cola och öl 50/50. Personligen tycker jag att det inte alls är gott att dricka öl precis efter att man ätit/druckit något riktigt sött.
Citera
2007-04-22, 03:38
Moderator
tobess avatar
Drick, drick och drick lite mera..

Dricker du kaffe? Om ja - det är lite samma sak. Få gillar kaffe första gången de dricker det men så småningom börjar man tycka om det.

Öl är också för det flesta en "acquired taste".. precis som kaffe, whisk(e)y och rödvin..

Du kan ju alltid börja med att dricka ljusa lager som inte smakar så jättemycket och sedan prova dig runt lite tills du hittar det som du tycker om..
Citera
2007-04-22, 03:45
Medlem
Lutass avatar
Den enkla lösningen är att man börjar dricka när man är runt 13 år, då går allt ner för att få uppleva ens den minsta lilla berusningen.

Om man misslyckats med detta, som du verkar gjort, så tycker jag att du ska skita i att dricka öl. Vad är meningen med att lära sig dricka saker, egentligen? Är det gott så är det. Var nöjd med att kunna dricka sprit, och känn dig lite speciell(typ som folket på Samhall).
Citera
2007-04-22, 03:50
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Vad är meningen med att lära sig dricka saker, egentligen? Är det gott så är det. Var nöjd med att kunna dricka sprit, och känn dig lite speciell(typ som folket på Samhall).

Njae, håller inte riktigt med. Jag skulle definitivt ångra om jag aldrig upptäckt rödvinets eller whisk(e)yns värld.. Inte heller öl var jag frälst på första gången jag drack det, likaså kaffe.

Likt förbannat älskar jag alla dessa numera och skulle definitivt ångra att jag aldrig provat på det.

Givetvis ska man inte tvinga i sig något för saken skull - men man bör ge allt några chanser innan man förkastar det
Citera
2007-04-22, 13:04
Medlem
De ä ba å drick... Övning ggeer färdighet..

Jag förösker lära mig whiskey smaken å det går inte så bra..
Citera
2007-04-22, 13:05
Medlem
Draqs avatar
Börja drick nån riktigt ljus pissöl, Corona med en limeskiva ska nog funka.
Alla gillar Corona.
Citera
2007-04-22, 13:19
Medlem
Pachas avatar
Jag minns att jag hatade öl när ja var yngre. Jag kunde spy upp de lika fort som jag svalde det, fy faan va jag hatade öl . men på nåt jäkla sätt vande jag mig, drack nån då o då, sen vart de väl så i den åldern att folköl var de väl de enda man fick tag i så man hade inget val om man nu ville bli full( gud vad löjligt de låter men så var de ju på den tiden)

Idag älskar jag öl ... finns faan inget godare än en kall bira o solen , tror de är en vane sak bara.. man får pina i sig lite till o från
Citera
2007-04-22, 13:53
Medlem
Snackss avatar
Som drag säger, börja med nån relativt smaklös tex Corona eller Miller. Efter ett tag kommer du lära dig att uppskatta dom och då är det bara att gå vidare.

Så gjorde jag och även om jag inte gillar all öl så kan jag dricka de mesta utan att få den där spykännslan man fick i början.
Citera
2007-04-22, 13:54
Medlem
billybombs avatar
Gillade själv öl i början...sen fick ja för mig att det var fett äckligt men sedan fick jag mig en helomvändning och kunde börja dricka igen.

Rekommendationen e börja med mörk öl som e lite sötare som Kil Kenny. Varva med lite smaklös öl som Corona som ngn föreslog så ska de nog gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in