2010-10-10, 10:12
Medlem
unicols avatar
Jag drack björnebrygg (bjornebrygg med konstigt danskt O) när jag var liten och det var jättegott nu när jag försöker dricka spendrups, heineken, carlsberg or w/e så går det bara inte utan att få kväljningar.. funkade en gång med sån Slotts classic från lidl men den smakade ju piss...
Citera
2010-10-13, 02:36
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Sarek (blå vacker burk) finns på bolaget för runt 12kr till 50cl 5.någonting%.
Jävligt len och lättdrucken, är som kolsyrat forsvatten med ölsmak, grymt stor skillnad mot tex Mariestads som för mig känns som att downa en tegelsten, det vill sig bara inte.

Måste också slå an en sträng för den bästa (givetvis) ölen i världen: Karhu. Hittas på många krogar, måste beställas på bolaget. Finsk jävla flytande lycka. Hört att den är väldigt lättdrucken, och smaken är total natur och eftersmaken är riktigt behaglig, genuin lagerkänsla.
Citera
2010-10-14, 02:40
Medlem
biggelss avatar
Tycker faktiskt att Lapin är riktigt lättdrucken. Den slinker ner nästan för lätt vid vissa tillfällen.
Citera
2010-10-14, 12:20
Medlem
Ntrusts avatar
Behövs en rejäl öl fylla sen är man fast
Citera
2012-01-09, 23:44
Medlem
Lär mig dricka öl - Konsten att kunna njuta av en öl sökes

Sitter med en Spendrups guld i handen, sketöl må det vara. På bordet sitter ett halvfullt glas med öl. Men helvete vilket plåga det ska vara att njuta av ölen utan att få bli oralvåldtagen av den äckliga smaken som glider ned i magen.

Har druckit en del öl det, är ute nästan varje helg och ofta dricks det tyvärr öl. Men inte fan tycker jag det är gott, det går endast ned för att syften är att få ned alkoholen eller att det är brist på annat. Gillar det mesta, vin, vodka, drinkar, rom, likör, hembränt men inte fan ska det gå att dricka öl.

Sitter nu med en öl endast för att få käften full med aromer och smaker för att lära mig njuta av ölen.

Så lär mig dricka och njuta av öl. Hur ska jag få ned ölen som är kvar och vakna imorgon med friskt huvud som älskar öl?

Klockan är 23:43, förväntar mig att den är ölen är borta innan 24:00
Citera
2012-01-09, 23:48
Medlem
ArmeCykels avatar
Vænj dig till smaken och førsøk hitta positiva saker med den. Ta gærna en klunk øl och skølj runt i munnen lite innan du svæljer.

Eller tænk dig att du ær i en øken och det enda som finns att dricka ær øl.

Sjælv tycker jag øl ær skitgott

Men nær jag børjade dricka øl tyckte jag det smakade orangutang. Man måste hel enkelt vænja sig.
Senast redigerad av ArmeCykel 2012-01-09 kl. 23:51.
Citera
2012-01-09, 23:49
Medlem
Thegreenlines avatar
det finns inga genvägar.
Träning, träning och åter träning!!!

SKÅL!!
Citera
Medlem
botten upp!
Citera
Medlem
hesten303s avatar
Enklast är väl att börja med de som smakar så lite "öl" som möjligt. Typ extremt ljusa lager som t.ex. amerikanska Bud Light osv..
Citera
2012-01-09, 23:50
Medlem
endures avatar
Kan tyvärr inte hjälpa dig, varken jag eller mina föräldrar har under någon punkt i livet tyckt om smaken av öl. Det är någonting du oftast inte vänjer dig av vid om du verkligen inte gillar det.

Om det finns något sätt, är jag heller inte säker på att jag vill veta. Tycker du inte att det är bra att inte gå och sukta efter en öl som vissa gör (ölkaggen syns därefter)?
Citera
2012-01-09, 23:55
Medlem
BridgeRocks avatar
Spendrups är en bra öl att börja med. Den här inte för intensiva smaker.

Se till att ölen är lagom kyld och att du tar normala munnar som du smeker runt i munnen innan du sväljer dom. På så vis bör du inom en snar framtid lära dig att uppskatta öl.

Det är viktigt att du inte häller i dig drycken för då finns det större risk att du känner avsmak.

Personligen så kan jag inte minnas att jag fått lära mig tycka om öl. När man var 14-15 år så köpte man två 6-pack folköl och drack. Jag tyckte väl inte det var jättegott och njöt av det på samma vis som jag gör nu men jag tyckte heller inte att det var direkt äckligt.
Citera
2012-01-09, 23:55
Medlem
Tyckte inte om öl när jag var mindre och nu älskar jag verkligen öl. Bara att dricka och dricka så tycker du om det tillslut. Du kan ju börja med någon fin öl som smakar bättre än spendrups. Kanske någon ljus som bud,corona,miller etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in