• 1
  • 2
2007-05-02, 14:29
Medlem
Rauhassas avatar
Svullet knä (hydrops) är oftast en indikation på en allvarlig skada i knäleden. Är skadan utanför knäleden svullnar det inte upp. Vanligtvis är det en korsbandsskada men då det klickar i ditt knä låter det verkligen som en meniskskada. Skadad menisk ger mekanisk instabilitet och kan även ge låsningar. Jag skulle INTE värma skadan då detta ökar blodtillförseln.

Meniskskador läker inte av sig själva och måste opereras.
Skadan kan kan skada ledytorna och ge dig sekundär artros i framtiden.

/Inte läkare.
Citera
2007-05-02, 18:09
Medlem
Krafses avatar
KOm på att det var 8 månader sen jag skadade knät, har inte blivit bättre, det smäller fortfarande och har sig och små låsningar uppstår ibland, ganska sällan egentligen men normalt är det väl ändå inte? Det andra knät är inte så. Men vafan, orka med läkare och shit, pajar det så pajar det.
Citera
2007-05-02, 19:29
Medlem
Rauhassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
KOm på att det var 8 månader sen jag skadade knät, har inte blivit bättre, det smäller fortfarande och har sig och små låsningar uppstår ibland, ganska sällan egentligen men normalt är det väl ändå inte? Det andra knät är inte så. Men vafan, orka med läkare och shit, pajar det så pajar det.

Tyvärr men jag tycker verkligen du borde genomgå 'smärtan' med en operation om du nu har skadad menisk. Det är garanterat värt det. Vad är nån timmas operation och någon månads rehab jämfört med 10-? års smärta i knäet när du blir äldre?
Citera
2007-05-03, 16:29
Medlem
Krafses avatar
Sitter inte menisken vid sidan av knät? I mitt fall sitter problemet rätt över knäskålen, (jag väljer att säga problemet därför att det inte gör så speciellt ont, smärtan är ju därför fel att säga...)
Jag vet inte vad för fel det är men jag skulle tippa på att det är lösa benbitar som någon sa tidigare i tråden, jaja blir det värre så får jag väl palla mig iväg, men som det är nu är det inget större problem, känns bara att det är nåt fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in