2015-01-07, 13:37
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
hur uppdaterad är texten du läst där dom säger det själva då? på deras officiella facebooksida står följande: Allmänna Idrottsklubben är Nordens största idrottsförening med över 20 000 medlemmar .

Ingen susning hur uppdaterad siffrorna är, senast siffrorna från bajen var 12 000 i bara fotbollen och det vara kanske 1,5 år sedan. Så 10 000 fler är bara skitsnack.
Citera
2015-01-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Södertälje (etniska svenskar): 50% Bajen, 20% DIF, 5% AIK, 25% Lokala lag eller annat.

Södertälje (turkarna): 60% syrianska och något annat lag från Italien/spanien, 40% Assyriska och något annat lag från Italien/spanien.
En kompis sa att sympatierna för de svenska södertäljeinvånarna var lika med noll. De håller på SSK eller ett av 08 lagen.
Citera
2015-01-07, 13:52
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogrove
En kompis sa att sympatierna för de svenska södertäljeinvånarna var lika med noll. De håller på SSK eller ett av 08 lagen.

Av egen erfarenhet vet jag att man håller mycket på ssk/bajen. Är man gårdare/råttjävel så håller man på dessa lagen i både fotboll/hockey.

Som svensk i Södertälje så skiter man i syrianska/assyriska. Det är turkarnas lag, har inget med oss att göra. Då blir det många fotbollsintresserade som glider in på bajenmatcherna och fastnar. En större majoritet av dem jag växte upp med är bajen/ssk. Många skiter dock i fotboll och följer bara ssk, dessa missar dock riktigt supporterkultur
Citera
2015-04-21, 18:09
Medlem
Zima13s avatar
Asså i Vallentuna är jävligt blandat. jag går i skolan i Vallentuna och man kan värkligen säga att det är väldigt olika. nästan så att det blir slagsmål i korridoren. har själv ett basebollträ i skåpet
AiK forever!!!
Citera
2015-07-21, 22:04
Medlem
För en massa år sedan (runt 1990) snackade jag med en kille från Fisksätra och han hävdade att just där var det som en liten ö med AIK-dominans mitt i vad som i övrigt var Bajen-land, fast även med en del Djurgårdare.
Vet någon om det stämmer, eller i alla fall stämde då? Minns att jag blev litet förvånad över att höra det den gången.
Senast redigerad av Jatroddejavaprometeus 2015-07-21 kl. 22:05. Anledning: Stavningskorrigering
Citera
2015-07-22, 14:13
Medlem
Elvis avatar
99% av Söder är bajare, sen finns vi i alla arbetarförorterna. Vi är och kommer alltid vara arbetarnas lag, lite som Milwall & West Ham.
Citera
2015-07-22, 14:33
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Solna, mer specifikt Gamla råsunda är bajenland 100%
Citera
2015-07-22, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flacito
http://i.imgur.com/bZhsHZL.png

Vet inte om denna karta postats innan, känns väl ganska korrekt (även om jag undrar varför Vårberg är det enda bajenfria nästet i Söderort)

Det var inte många rätt där...
Citera
2019-07-05, 05:11
Medlem
Vore ju kul om alla tre klubbarna kunde presentera statistik på antalet medlemmar i olika områden så man fick det svart på vitt!
Citera
2019-07-05, 05:24
Medlem
Finns många frågor inför de kommande åren...

Tänker i första hand på fotbollen:

Kommer DIF kunna steppa upp ordentligt publikmässigt om man etablerar sig som absolut topplag?

Kommer Bajen gå ner något eller har man en etablerad stampublik på 20000 som istället växer?

Kommer AIK kunna locka mer folk med nästa tränare, om han inte förespråkar färgtorknings-fotboll?
Citera
2024-11-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror inte att det finns ngn "fakta" på din fråga. I så fall måste man definiera vad man menar.

Skulle man ställa frågan till random Sthlmare skulle en hel del inte ha en åsikt: en hel del skulle säga ett lag utan att veta en enda spelare eller vilken sport det gäller. Till den andra ytterkanten "jag går på alla matcher och träningar i alla sporter och alla årsmöten".

Vill du ha en siffra/fakta på någorlunda mätbart skulle man kunna ställa frågan. Hur många är så pass engagerade att de både köper biljett och går på fotbollsmatcher?

Läs och diskutera gärna i lämplig tråd
(FB) I vilka områden i 08 området finns mest anhängare AIK, Bajen och DIF

(FB) Vad är det för skillnad på Djurgården, Hammarby och AIK?

(FB) Ni utomstående: AIK, Djurgården & Hammarby - vilka är "störst"?
Svarar i den här tråden istället.

Jag tror Djurgården har flest supportrar som inte går på matcherna. Och det baserar jag på detta från 2016: https://www.aftonbladet.se/sportblad...xit--uppenbart

Vad det beror på kan man spekulera i men jag tror att de flesta Djurgårdare baserar sitt supporterskap på sportliga prestationer mer än både aik och bajen och därför spelar sportsliga prestationerna roll. Men återigen är detta omöjligt att veta och i slutändan kommer vi alla diskutera utefter subjektiva kriterier, och jag tvivlar väldigt starkt på att Flashbacks mest frenetiska Djurgårdshatare Tonyo, QuantumQuill, 116-Sofia, osv, kommer komma med en objektiv bild av saker och ting som rör Djurgården.

Nu ska jag dock försöka mig på en objektiv bild (vilket såklart inte går men ändå). Jag tror att Djurgårdare är de som minst skyltar med vilka de håller på medan bajarna skyltar mest och låter deras supporterskap vara en större del av deras identitet. Därför tror jag att bajen har fler inbitna supportrar eftersom de flesta Djurgårdare finner nya identiteter senare i livet medan bajarna fortsätter låta den identiteten vara väldigt dominant. Därför är det nog många gamla inbitna Djurgårdare som slutat vara aktiva men som fortfarande håller på Djurgården, medan många bajare fortsätter vara lika inbitna som tidigare i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in