2021-08-19, 16:19
Medlem
irriducibiliis avatar
Sitter och glor lite gamla derbyklipp och läser statistik. Bara skrattar när jag ser hur överlägsna AIK är mot både dif och hif både historiskt sett och i modern tid typ vinstraden senaste 18 matcherna mot Djurgården:
AIK 10 win 7 draw 1 loss mot DIF.

Ni som betraktar Stockholmsfotbollen och klubbarna utifrån: vilken klubb anser ni "störst"? Vilken har ni mest respekt för?
Citera
2021-08-19, 16:21
Medlem
Keldons avatar
Störst är givetvis aik. Respekt för? ingen.
Varför är Stockholmsklubbarna sådana magneter för bonnläppar i småstäder med smårasistiska tendenser och fjortisflickvänner?
Citera
2021-08-19, 16:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
AIK är störst, så klart. Det kan knappast vara uppe för speciellt mycket diskussion.

Jag vet inte om man kan tala om respekt gentemot klubben på det sättet, men jag respekterar Bajens supportrar betydligt mer än AIKs och Djurgårdens.
Citera
2021-08-19, 16:32
Medlem
RedXs avatar
Grejen är den att utomstående inte bryr sig särskilt mycket.
Citera
2021-08-19, 16:39
Medlem
Needs.more.brandys avatar
1. Djurgården
2. AIK
3. Hammarby

Men det är bara min känsla.
Citera
2021-08-19, 16:42
Medlem
För mig som Mffare sen 35 år sedan så måste jag säga AIK triggar mig fortfarande mest,
Citera
2021-08-19, 17:06
Medlem
Onanikrems avatar
AIK. störst alla dagar i veckan. Inte min klubb dock! Bor i skogen och har aldrig bott storstaden.
Citera
2021-08-19, 17:09
Medlem
Lundbondens avatar
Klubbmässigt är AIK störst rent historiskt däremot är DIF störst på 00-talet.

Klackmässigt är Bajen bäst.

Firma är AIK tyngst.

Jag är MFFare. Mina personliga åsikter och inget annat.
Citera
2021-08-19, 17:19
Medlem
kyrkstockens avatar
Som Göteborgare håller jag AIK som störst. Men Hammarby som mer die-hard-fans.
Citera
2021-08-19, 17:22
Medlem
Känns som att AIK är störst av hävd. Är ju nästan alltid topp fem. Trots DIF:s framgångar känns de ändå som uppstickare när de har sina bra perioder. HIF har sin publik och sitt mediala genomslag. Skulle de bli bra dessutom får tvillingarna se upp.
Citera
2021-08-19, 17:24
Medlem
Anti-WOGs avatar
Kul att ett Solnalag jämförs med två Stockholmslag.
Citera
2021-08-19, 17:35
Medlem
bagarn29s avatar
MFF:are sedan 60 år har sett lagen ett antal ggr live. 1. AIK 2. Hammarby 3. Djurgården.

AIK ingår i Three Town tillsammans med IFK Göteborg och Malmö FF. Antagonister så länge jag har följt fotbollen. Samtidigt var de arbetarnas klubb.

Hammarby de glada gamängernas klubb. Supportrarna gillar öl ganska mycket men oftast trevliga.

Djurgården direktörernas och överklassens klubb. De i särklass otrevligaste supportrar som jag har träffat när jag sett i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in