2011-01-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
något som även fansen verkar accepterat utan problem. Förstår inte hur det kan vara så stor skillnad på läktarkultur om man kör ståplats eller levande sittplats...
Ja där har vi svaret
Citera
2011-01-06, 16:40
Medlem
kugarns avatar
Kanske ska man ta det på större allvar?

http://fotbolldirekt.com/ny-arena-h%C3%A4grar-f%C3%B6r-bl%C3%A5vitt
Citera
2011-01-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentdirekt
IFK är inte beredda att betala vad Got Event begär för att släppa till större intäktsmöjligheter för reklam, biljettförsäljning, kiosker, loger. IFK vill också ha en sänkt hyra för sina evenemang.

Har inte Blåvitts ordförande hela tiden sagt att de är villiga att betala mer för att få till CC? Tror inte att de har gått in i förhandlingarna och sagt att de vill ha mer av matchintäkterna och betala mindre i hyra.
Citera
2011-01-08, 16:43
Medlem
Fick av en slump nyss upp ögonen för Glanford Park, hemmaarena för Scunthorpe United. Gick in på wikipedia och såg till min förvåning att arenan endast kostade 2.5milj pund när den byggdes 1988. Hur högt värderad var egentligen pundet då? För jag tycker arenan som tar in lite över 9000st personer ser tät och mysig utan, lite halvsliten som det ska vara.

Bilder finns att skåda här: http://www.scunthorpe-united.co.uk/page/GlanfordPark/0,,10442,00.html

Vore inte det ett alternativ för småklubbar som tex Gefle i Sverige? Nu vet jag inte vad som ligger bakom det låga priset men det känns som ett fint alternativ för att få en billig, tät och klassisk arena om nu jag inte fått något helt bakom foten?
Citera
2011-01-19, 00:10
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Är det bara jag som spanar in webkamerorna på stockholmsarenan och nya nationalarenan dagligen? Äntligen får vi ju ordentliga arenor i stan jämfört med dom ruckel vi har nu, inte ens ett division 3 lag i Minsk hade accepterat att spela på en arena som söderstadion exempelvis. Tror att det kommer att bli ett jävla lyft publikmässigt för fotbollen i stockholm, synd bara att nationalarenan inte låg mer centralt..hade vart en perfekt derbyarena annars Förutsatt att inget av lagen haft arenan som hemmaplan då, för nu hamnar väl alla lagen på stockholmsarenan och den är ju lite väl liten sen när det är dags för derby.

Aja..imorrn får vi se på kameran om det är någon sten som har bytt plats eller om det är en ny traktor i området, spännande
Citera
2011-01-19, 09:13
Medlem
SREMNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Är det bara jag som spanar in webkamerorna på stockholmsarenan och nya nationalarenan dagligen? Äntligen får vi ju ordentliga arenor i stan jämfört med dom ruckel vi har nu, inte ens ett division 3 lag i Minsk hade accepterat att spela på en arena som söderstadion exempelvis. Tror att det kommer att bli ett jävla lyft publikmässigt för fotbollen i stockholm, synd bara att nationalarenan inte låg mer centralt..hade vart en perfekt derbyarena annars Förutsatt att inget av lagen haft arenan som hemmaplan då, för nu hamnar väl alla lagen på stockholmsarenan och den är ju lite väl liten sen när det är dags för derby.

Aja..imorrn får vi se på kameran om det är någon sten som har bytt plats eller om det är en ny traktor i området, spännande

Alla lagen på Stockholmsarenan? Hammarby är (i princip) klara för att spela där då den öppnar, men AIK och Djurgården är tveksamt. Speciellt Djurgården då det verkar som att de ska bygga en egen arena på Östermalms IP

http://1.bp.blogspot.com/_l6-PvTtjPV4/TD3H5auMPlI/AAAAAAAAAD0/dvHkEMRYCes/s1600/http___www.dif.se_arenan_DIF_presentation_20100713 .pdf-2.png

AIK är också tveksamt, om än mer troligt. Dem väljer för tillfället mellan att spela på Stockholmsarenan, Swedbank Arena alternativt att köpa Råsunda (om det alternativet inte redan strukits av ekonomiska skäl ) eller att bygga eget.
Citera
2011-01-19, 10:37
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SREMN
Alla lagen på Stockholmsarenan? Hammarby är (i princip) klara för att spela där då den öppnar, men AIK och Djurgården är tveksamt. Speciellt Djurgården då det verkar som att de ska bygga en egen arena på Östermalms IP

http://1.bp.blogspot.com/_l6-PvTtjPV4/TD3H5auMPlI/AAAAAAAAAD0/dvHkEMRYCes/s1600/http___www.dif.se_arenan_DIF_presentation_20100713 .pdf-2.png

AIK är också tveksamt, om än mer troligt. Dem väljer för tillfället mellan att spela på Stockholmsarenan, Swedbank Arena alternativt att köpa Råsunda (om det alternativet inte redan strukits av ekonomiska skäl ) eller att bygga eget.

Råsunda kommer dom omöjligen att kunna köpa och det ser inte ljust ut gällande nya nationalarenan (som jag vägrar kalla swed..usch) nej, men det är verkligen synd då det hade vart kul att se allsvensk fotboll på en så stor arena plus att det vore skönt att slippa gnagarna på nya söderstadion

Ang Dif och deras nya arena så verkade det inte så ljust alls av den sista rapporten jag läste, men det får gärna någon insatt gårdare bekräfta eller dementera..hur ser det ut?
Citera
2011-01-19, 13:40
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Råsunda kommer dom omöjligen att kunna köpa och det ser inte ljust ut gällande nya nationalarenan (som jag vägrar kalla swed..usch) nej, men det är verkligen synd då det hade vart kul att se allsvensk fotboll på en så stor arena plus att det vore skönt att slippa gnagarna på nya söderstadion

Ang Dif och deras nya arena så verkade det inte så ljust alls av den sista rapporten jag läste, men det får gärna någon insatt gårdare bekräfta eller dementera..hur ser det ut?

Den där Stockholmsarenan kommer ju knappast göra läktarkulturen bättre, är ju gjord för fotbollsmördare i slips och kostym som vill se nån match i tystnad med jobbet.

Ang. DIF kommer det aldrig bli Stockholmsarenan eller Swedbank som hemmaplan, godkänns inte ÖIP så letar man andra alternativ enligt styrelsen. Och det är bäst för dem att de håller vad de lovar.
Citera
2011-01-19, 14:53
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Den där Stockholmsarenan kommer ju knappast göra läktarkulturen bättre, är ju gjord för fotbollsmördare i slips och kostym som vill se nån match i tystnad med jobbet.

Ang. DIF kommer det aldrig bli Stockholmsarenan eller Swedbank som hemmaplan, godkänns inte ÖIP så letar man andra alternativ enligt styrelsen. Och det är bäst för dem att de håller vad de lovar.

Klacken har en ganska bra position på arenan så jag tror inte att det blir så stora problem, vi supportrar har ju ändå ingen chans att påverka hur en sån här arena ska se ut uppenbarligen. Åtminstonde inte gällande en arena som är byggd för massa andra evenemang än fotboll.

Hoppas det du säger ang dif och ny arena stämmer iaf, men vad händer om de inte hittar några alternativ? Att få sina önskemål tillgodosedda här i sthlm kan ju ta flera hundra år.
Citera
2011-01-19, 15:15
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Hoppas det du säger ang dif och ny arena stämmer iaf, men vad händer om de inte hittar några alternativ? Att få sina önskemål tillgodosedda här i sthlm kan ju ta flera hundra år.

Det vill jag inte tänka på nu, men hoppas de har planerat allting bra ifall det nu skulle gå åt helvete.
Citera
2011-01-19, 15:30
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Det vill jag inte tänka på nu, men hoppas de har planerat allting bra ifall det nu skulle gå åt helvete.

Men att stanna på stockholms stadion är väl inte ett alternativ för framtiden? För skiter det sig med ny arena då finns väl bara stockholmsarenan kvar, kan inte tänka mig att dom skulle flytta ut till solna. Men vi får väl se helt enkelt, vore katastrof med alla lag på samma arena..ingen skulle känna sig hemma.
Citera
2011-01-19, 16:21
Medlem
Citat:
Men att stanna på stockholms stadion är väl inte ett alternativ för framtiden? För skiter det sig med ny arena då finns väl bara stockholmsarenan kvar, kan inte tänka mig att dom skulle flytta ut till solna. Men vi får väl se helt enkelt, vore katastrof med alla lag på samma arena..ingen skulle känna sig hemma.

Vi får inte lira på Stockholms Stadion efter 2013. Det enda som gynnas av alla tre klubbar på samma arena är stickersförsäljningen...

Någon som vet hur det blev med BP och solvalla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in