Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Varenda sork jag pratat med har ju skrikit sig hesa om att dom har skrivit kontrakt på att få spela på gräs, när jag frågat om dom kan påvisa det kontraktet så är det absolut ingen som kan det, det är väl en allmän handling? Jag har hela tiden sagt att dom kommer få plast på den där skitarenan och det kommer rullas ut gräs åt landslaget, men ingen har varit med på det.
Jag tror nog att det finns en rad parametrar, inklusive krav på gräs, i avtalet. Konstigt vore det annars om det inte specificerades vad ägarna ska leverera.
Och om det inte står i avtalet borde man ju kunna få det till vilseledande/falsk marknadsföring om man "lovar" avskärmbara etage och gräs för att sedan inte leverera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kessler
Är det verkligen så jäkla farligt med konstgräs? När jag växte upp och spelade fotboll i Stockholm var det knickers som gällde. 95% av mina matcher spelades nog på grus. Ungefär då jag slutade spela började det dyka upp konstgräsplaner här och där. Det tyckte man var världens lyx och avundas dagens ungdomar som får bättre förutsättningar.
Ja det är en annan sak när det gäller Allsvenskan. Men faktum är väldigt många ungdomar i Sverige växer idag upp på konstgräs (iaf. i Stockholmsområdet) och vårt klimat är värdelöst för vanligt gräs.
Jag tycker absolut att det är en skandal. Visst, vårt klimat är inte optimalt för gräs men samtidigt så är kompetensen när det gäller planskötsel pinsamt usel. Jag kan godta att vi har leråkrar i början av april, men att det ser likadant ut i juni kan man inte skylla på vädret.