2013-04-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Säger du det med hjärtat eller hjärnan?
Är kräsen så faktiskt med hjärnan. Fast helt säker kan man ju inte vara förrän man har upplevt den fullsatt.
Citera
2013-04-07, 15:19
Medlem
eternussermos avatar
Sitter och kollar på syrianskamatchen och det känns, tyvärr, som Friends är ett nytt Globen, eller är det mikrofonerna som är felplacerade?
Citera
2013-04-07, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Sitter och kollar på syrianskamatchen och det känns, tyvärr, som Friends är ett nytt Globen, eller är det mikrofonerna som är felplacerade?
helt klart ett nytt globen. när inte ens sveriges bästa publik kan skapa stämning med 40.000 på plats, vilka ska då göra det?
gissar att en flytt till sthlms stadion inom några år är ett hett alternativ

den gode niva är inne på samma spår..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article16557383.ab
Senast redigerad av Vinnys 2013-04-07 kl. 19:28.
Citera
2013-04-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Du kan inte mena allvar att du är förvånad? Att friends arena är ett fiasko från dag ett var för mig självklart redan när jag såg de första ritningarna över arenan. Som jag har sagt tidigare i den hära tråden, detta är vad som händer när korkade tjokisar i kostym tar beslut bortom deras begreppsförmåga.

SvFF är dummare än tåget, och nu har även fansen själva begripit det. Detta hade aldrig hänt om man hade valt en beprövad design. Arena af Shalke hade varit ypperlig att kopiera. Men de korkade tjokisarna på SvFF skulle ju bygga sitt eget monument, och resultatet kan alla nu beskåda. En orgie i korruption och inkompetens.
Citera
2013-04-07, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Du kan inte mena allvar att du är förvånad? Att friends arena är ett fiasko från dag ett var för mig självklart redan när jag såg de första ritningarna över arenan. Som jag har sagt tidigare i den hära tråden, detta är vad som händer när korkade tjokisar i kostym tar beslut bortom deras begreppsförmåga.

SvFF är dummare än tåget, och nu har även fansen själva begripit det. Detta hade aldrig hänt om man hade valt en beprövad design. Arena af Shalke hade varit ypperlig att kopiera. Men de korkade tjokisarna på SvFF skulle ju bygga sitt eget monument, och resultatet kan alla nu beskåda. En orgie i korruption och inkompetens.
true. jag hade valt ett kallt blåsigt råsunda alla dagar i veckan före detta tråkbygge.

men nu står den där och det är ju bara att
Citera
2013-04-07, 20:46
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan

Sen å andra sidan, titta tillbaka några sidor i den här tråden och du ska se att det var många AIK:are som uttryckte andra åsikter. De pratade om att det aldrig är bra stämning på Landslagets matcher, och under Bandyfinalen var Bajenklacken kass m.m.

Uppenbarligen var Gnägget klacken rätt kass idag den också. Eller så är det ett stort fuskbygge som står i Solna. Synd att man redan börjat riva Råsunda.
Citera
2013-04-07, 21:02
Bannlyst
Jävla lipsillar.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Även om akustiken är usel tror jag det blir bättre. Minns de första matcherna för MFF på Swedbank. Det tog lite tid innan det satte sig. Klacken stod utspridd och sjöng i otakt.
Tack.
Senast redigerad av wruh 2013-04-07 kl. 21:56.
Citera
2013-04-07, 21:08
Medlem
Med tanke på alla som halkar omkring på Nya nationalarenan och att det släpper. Hur tror ni det kommer se ut på AIK-IFK Göteborg som spelas två dagar efter att Bruce Springsteen varit på arenan?
Citera
2013-04-07, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Med tanke på alla som halkar omkring på Nya nationalarenan och att det släpper. Hur tror ni det kommer se ut på AIK-IFK Göteborg som spelas två dagar efter att Bruce Springsteen varit på arenan?
en massa ölburkar, amerikanska floggor och bandanas?
Citera
2013-04-08, 01:54
Medlem
Glorifieds avatar
Det kan ju fan inte vara sant att vi har skrivit ett kontrakt på 10 säsongen på nationalarenan. Det känns så jävla surt. Man kommer längta mer till bortaderbyna på tele2 än hemmaderbyna på friends.
3 miljarder åt skogen, visst det kanske fungerar på konserter men inte fan fungerar det att spela fotboll speciellt inte dagar efter en konsert som de kommer vara 10 år fram.
Är så jävla förbannad och besviken. Visste att det var en dåliga fotbollsarena ändå sen ritningen kom ut.
Och vad fan har AIKs arenagrupp gjort för att se till att den skulle bli anpassad till oss som dom hela tiden sagt?? Inte ett jävla skit!!!! Oj jo ursäkta mig, borttagbara stolar vilken jävla succé!!
Citera
2013-04-08, 14:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnys
true. jag hade valt ett kallt blåsigt råsunda alla dagar i veckan före detta tråkbygge.

men nu står den där och det är ju bara att
Nja, bygget i sig känns la inte tråkigt.
Men valet att döda akustik, känns riktigt konstigt.
Det är ju trots allt fotboll som kommer vara nr1 på denna arena.
Citera
2013-04-08, 14:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Visst är nya nationalarenan snygg och utrustad med bra saker men värd tre miljarder? inte en chans.

Akustikproblemet har redan tagits upp ett x antal gånger och det är någonting som måste fixas, kosta vad det kosta vill men om man ska bli nöjd krävs det en förbättring. Kanske uttalar mej för tidigt om det då klacken igår var dålig sett till förväntningarna. Men man kan bara fantisera om hur det kommer se ut i mindre matcher mot Mjällby och Gefle. Det första riktiga testet för problemen kommer vid derbyt och det är väl inte förrens då man verkligen kan yttra sej om vilka fel det är. Ett annat problem igår var köerna där man kunde få vänta i tjugo minuter på att bli insläppt och sån lång väntetid var det inte ens vid Råsunda. Konstigt att en så pass modern arena inte står upp mot mot det. Kioskerna är däremot bättre men i majoritet var allt så mycket bättre på Råsunda måste man säga i dagsläget.

En gåta varför man inte bara valde att renovera gamla Råsunda? vänligare mot plånboken och inga missnöjda supportrar på ett skrytbygge som inte släpper in tillräckligt med ljus och har problem med gräset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in