2007-09-29, 23:31
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Tagit avstånd från grabbarna.

Och ställt sig och pissat på dem när de låg ner. Det var liksom mer det som var mitt motiv till att angripa dem...
2007-09-29, 23:41
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Är du överhuvudtaget läskunnig? Jumpcut har ju hanterat dig förr men lär dig att läsa åtminstone.

Det som står där betyder exakt det som står där:

1) M.I.A, Herr von Roth och af Klercker är fega svin som sparkar på en kille som ligger ner och när han släppts från häktet efter en riktig fetbluff kan de inte backa. De tog ut skulden i förväg och förtjänar därför epitet "praktsvin" tills de bett om ursäkt.

2) 21-åringens skuld har inte på något sätt bevisats.

Nu så. Vad är ditt problem?
Varför påstår du att M.I.A är Ahlbom? Har M.I.A outat sig själv eller spekulerar du i det? I så fall börjar du snudda vid en avstängning.

Du har gått från att framstå som en rättskunnig person till att framställa dig som en kärlekskrank tonåring alternativt lillasyster till JBK.

Ingen skuld har bevisats och skuld i form av straff kan inte utfärdas på något vis. Men var man har rätt att ta personligt avstånd från en annan person vars egenskaper visar sig vara alltför frånstötande. Var man har även rätt till att ha sin egna åsikt i skuldfrågan och att yttra den samma. Folk tar avstånd från andra människor dagligen över världen till följd av brott, droger, familjefrågor, släktskap, arv, arbetssituationer etc etc. Skulle det vara något upprörande? Jag har full förståelse för om de helst inte vill att dessa personer vistas på exempelvis Sture precis som att de inte vill att Benny, en heroinmisskrukare från borlänge i skitiga jeans och linne, inte ska vistas där heller. Människor med för dålig karma runt sig tenderas till att utfrysta, är det icke önskvärt så får man väl se till att skärpa upp sitt beteende. En social dom har inget att göra med en rättslig dito.

Sluta skriv inlägg på fyllan nu Mayito, personligen kan jag säga att jag aldrig kommer störa JBK, AJ eller EDD, de är för perifera, för unga för mig och för ointressant i det stora hela egentligen. Dock kommer jag heller aldrig bjuda på en "öl".
2007-09-29, 23:46
Medlem
Citat:
16 oktober som någon skrev. Då kommer alltså den skriftliga domen. Vi kan dock få veta vad utfallet blir tidigare. Om killarna fälls blir det sannolikt för grov våldtäkt och när hovrätten kommer fram till det kommer den sannolikt att begära killarna häktade med omedelbar verkan eftersom minimistraffet är mer än 2 år.

Det innebär att i princip kan killarna gripas vilken dag som helst fram tills dess. Ju längre tiden går mot den 16 oktober utan att något hänt desto troligare blir det en friande dom.

Jag kan tänka mig att de fälls... för att juristerna vill ta det här fallet till Högsta Domstolen som ett prejudikat. Det måste bli ett slut på den här typen av brott där lagen står mot media och moral. Våldtäktsfallen ökar och få fall går att lagföras.
Det domslutet ser jag fram emot.

Alternativet är en lagändring som ingen vill lägga sina vantar på......
2007-09-30, 00:02
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Om man stjäl saker har man gjort det av någon anledning, om man rånar någon också. Om dessa senare sitter i rätten och ljuger så förstår jag dom till viss del eftersom människan fungerar så.

Men denna tjej var nog inte sugen på att bli våldtagen, hon är nog ännu mindre sugen på att få hela sitt privata sexliv uthängt för NIO mijoner människor. Så vad exakt menar du att hon kan ha gjort? Kännt sig kränkt för att sexet hon gick med på var för hårt denna gång och därför drar hon i gång denna SOPPA...Har jag förstått saken rätt? Tror du att det ligger till så?

kan garantera att hon inte trodde att det skulle gå så långt att 9miljoner personer skulle veta det
hon trodde säkert att hon skulle vara anonym o bara dom som är inblandade skulle veta det

KAN GARANTERA ATT HON SKULLE ALDRIG GÅ TILL POLISEN IDAG
NU NÄR HON VET HUR STORT DET ÄR
2007-09-30, 00:12
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
På vilket sätt har de tagit avstånd och varför?

Var det inte de som förklarade att AJs och JBKs taskiga kvinnosyn inte har någonting på Stureplan att göra och bla bla bla? Tyckte jag läste det tidigare i tråden... Inte helt omöjligt att det går att återfinna på stureplan.se. My bad att jag inte kollade upp det ordentligt innan jag uttalade mig, men jag var verkligen hundra tills du ifrågasatte mig

Men jag orkar inte kolla upp det nu, så jag tar tillbaka mitt påstående och låter någon som har bättre koll berätta hur det ligger till.
2007-09-30, 00:33
Bannlyst
fram med namn o bild på skitstövlarna !

Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Var det inte de som förklarade att AJs och JBKs taskiga kvinnosyn inte har någonting på Stureplan att göra och bla bla bla? Tyckte jag läste det tidigare i tråden... Inte helt omöjligt att det går att återfinna på stureplan.se. My bad att jag inte kollade upp det ordentligt innan jag uttalade mig, men jag var verkligen hundra tills du ifrågasatte mig

Men jag orkar inte kolla upp det nu, så jag tar tillbaka mitt påstående och låter någon som har bättre koll berätta hur det ligger till.
21-åringen=tveklöst skyldig,inte 1:a gången förövrigt, forh-vis blir han slagen sönder o samman när han väl hamn på anstalt. skulle själv aldr tveka att slå ner fansakapet om jag fick tag i hnm-
2007-09-30, 01:21
Bannlyst
ign av dessa 3=givetv helt utan skuld !

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
http://www.alltomstockholm.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=990037&ct=9&kid=1

Johan Brax Kjelström, Andreas Jonsson vem tjejen är kan jag droppa i pm om du vill men jag tvivlar på att du vet vem det är, hon är en 19årig wannabe med tidigare dokumenterade psykiska problem!
att denna tjej har fel i huvet béh ign betvivla, hon har skador på kroppen som=bevis nog .förh-vis åker"kjelström" o "jonsson" in för grov våldttäkt 8-10 år, gärna i samma cell så får de bara varandra att böga i analen---------röv som röv. atta dessa 2=onda o osympatiska har de visat förut, kolla bara in "jonssons" nylle. han ser ju helt enk hemsk ut. ju längre de får sitta, dess bättre för omgivn. stryk på anstalten bör de oxå få rejält. gick det att fälla "tv-läkarn", finns nog inga hinder här heller.
2007-09-30, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

KAN GARANTERA ATT HON SKULLE ALDRIG GÅ TILL POLISEN IDAG
NU NÄR HON VET HUR STORT DET ÄR

Jag kan garantera att vissa pojkar skulle hålla i snoppen lite extra av samma skäl.
2007-09-30, 09:08
Bannlyst
Citat:
Och ställt sig och pissat på dem när de låg ner. Det var liksom mer det som var mitt motiv till att angripa dem...

Käre Mayito, antingen skäms du idag när du är nykter eller så har du själv tidigare blivit anklagad för sexualbrott och lider av självförnekelse av högsta grad. Skärpning nu.

Grabbarna har sej själv att skylla, dom har levt dekadent och kan man inte spela det spelet på ett moget sätt (om det nu går) så får man sedan bittert erfara konsekvenserna.
2007-09-30, 09:32
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det där är bara känslotrams. Hur kan det finna så mångaintelligensbefriade individer härinne som vägrar inse vad det här handlar om?
Det undrar jag med däribland den jag skriver till nu.
2007-09-30, 11:08
Medlem
Ballfagers avatar
Finns 19-åringens blog kvar? Vilken adress i så fall?
2007-09-30, 11:09
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Käre Mayito, antingen skäms du idag när du är nykter eller så har du själv tidigare blivit anklagad för sexualbrott och lider av självförnekelse av högsta grad. Skärpning nu.

Det är stor fjantvarning på denna kommentar...

Citat:
Grabbarna har sej själv att skylla, dom har levt dekadent och kan man inte spela det spelet på ett moget sätt (om det nu går) så får man sedan bittert erfara konsekvenserna.

Jag antar att du också då anser att tjejen ska straffas på samma sätt?

Du missar dessutom det avgörande. Många människor har levt och lever fortfarande på samma dekandenta vis (kan vara en kvinna nära dig...) men där blir inte konsekvenserna av denna megamagnitud. Dessa relationer avslutas på helt andra sätt - nämligen privat utan insyn från andra. Hur ska du ställa dig till dessa fall du inte ens känner till?

Ser du verkligen inte skillnaden mellan att hantera sin frustration/olycklighet/ilska/eller-vad-det-nu-kan-vara på ett annat mognare sätt än att vända sig till polisen och dra igång (låt vara aningslöst) ett av de värsta medie- och pöbeldreven i den svenska historien?

Du och dina innepolare tycker alltså inte att det straff som pöbeln dömt ut saknar all rimlighet redan i detta läge?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in