Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Är du överhuvudtaget läskunnig? Jumpcut har ju hanterat dig förr men lär dig att läsa åtminstone.
Det som står där betyder exakt det som står där:
1) M.I.A, Herr von Roth och af Klercker är fega svin som sparkar på en kille som ligger ner och när han släppts från häktet efter en riktig fetbluff kan de inte backa. De tog ut skulden i förväg och förtjänar därför epitet "praktsvin" tills de bett om ursäkt.
2) 21-åringens skuld har inte på något sätt bevisats.
Nu så. Vad är ditt problem?
Varför påstår du att M.I.A är Ahlbom? Har M.I.A outat sig själv eller spekulerar du i det? I så fall börjar du snudda vid en avstängning.
Du har gått från att framstå som en rättskunnig person till att framställa dig som en kärlekskrank tonåring alternativt lillasyster till JBK.
Ingen skuld har bevisats och skuld i form av straff kan inte utfärdas på något vis. Men var man har rätt att ta personligt avstånd från en annan person vars egenskaper visar sig vara alltför frånstötande. Var man har även rätt till att ha sin egna åsikt i skuldfrågan och att yttra den samma. Folk tar avstånd från andra människor dagligen över världen till följd av brott, droger, familjefrågor, släktskap, arv, arbetssituationer etc etc. Skulle det vara något upprörande? Jag har full förståelse för om de helst inte vill att dessa personer vistas på exempelvis Sture precis som att de inte vill att Benny, en heroinmisskrukare från borlänge i skitiga jeans och linne, inte ska vistas där heller. Människor med för dålig karma runt sig tenderas till att utfrysta, är det icke önskvärt så får man väl se till att skärpa upp sitt beteende. En social dom har inget att göra med en rättslig dito.
Sluta skriv inlägg på fyllan nu Mayito, personligen kan jag säga att jag aldrig kommer störa JBK, AJ eller EDD, de är för perifera, för unga för mig och för ointressant i det stora hela egentligen. Dock kommer jag heller aldrig bjuda på en "öl".