2007-09-29, 12:28
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Här har du ett exempel på din dåliga kvinnosyn.

Kan du inte bara svara på frågorna istället? Du säger att du litar blint på denna kvinna, jag vill veta varför. Det har ingenting med min kvinnosyn att göra. Du kan gärna byta det till om killar ljuger och så vidare. Att jag ifrågasätter sanningshalten i en ung kvinnas historia som ändrats gång på gång skulle alltså vara på grund av taskig kvinnosyn?
2007-09-29, 12:33
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silly_me
Du,å andra sidan, uppvisar ju en enastående respekt för andra människor och deras åsikter.

Jag jämför normala människors analytiska förmåga med erfarna förundersökningsledare. Jag kallar en kille som hävdar att man inte kan känna sig våldtagen om man inte de facto blivit våldtagen för lallare då han tror sig veta hur alla människor känner sig i alla situationer. Jag kallar dig efterbliven då du - fortfarande - inte svarar på direkta frågor eller ens läser det jag skriver.

Måhända är det respektlöst att kalla folk efterblivna och lallare, men förklaring har givits till varför. Notera att jag inte kallat någon för någonting på grund av deras åsikter, utan på grund av bristande respekt för andras åsikter. Inte så mycket till ursäkt, men till och med du borde förstå skillnaden på det.
2007-09-29, 12:34
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viqqe
Man kan ju undra hur debatten hade gått om våldtäktsmännen varit blattar. Jag tror att 80% av FB innerligt hade hoppats på det..

Som tur var är det "stureplansprofiler" som är minst lika hemska.
2007-09-29, 12:35
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silly_me
Även efter det att du har vägt in att det är två personer som berättar ungefär samma sak, och en person som har en historia som skiljer sig något?
Även om hennes berättelse har ändrats så är ju det enda som egentligen spelar någon roll ifall hon har sagt att hon inte vill.
Alla andra detaljer och hela händelseförloppet är helt ointressant.

Det där enda som du talar om blir ju mindre och mindre trovärdigt för varje gång hon ändrar andra detaljer i historien.
2007-09-29, 12:41
Medlem
Citat:
Man kan ju undra hur debatten hade gått om våldtäktsmännen varit blattar. Jag tror att 80% av FB innerligt hade hoppats på det..

Aaaa precis lixom... tur att det inte begås några gruppvåldtäkter av "blattar", för då skulle det nog typ finnas 75 miljoner trådar om det här på flashback lixom.

Det ska bli väldigt spännande att se om vi för första gången i Sveriges historia får ett gruppvåldtäktsfall där gärningsmännen visar sig vara etniska svenskar, vi får väl se om två veckor.
2007-09-29, 12:48
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Aaaa precis lixom... tur att det inte begås några gruppvåldtäkter av "blattar", för då skulle det nog typ finnas 75 miljoner trådar om det här på flashback lixom.

Det ska bli väldigt spännande att se om vi för första gången i Sveriges historia får ett gruppvåldtäktsfall där gärningsmännen visar sig vara etniska svenskar, vi får väl se om två veckor.

Det får vi.
2007-09-29, 12:54
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Kan du inte bara svara på frågorna istället? Du säger att du litar blint på denna kvinna, jag vill veta varför. Det har ingenting med min kvinnosyn att göra. Du kan gärna byta det till om killar ljuger och så vidare. Att jag ifrågasätter sanningshalten i en ung kvinnas historia som ändrats gång på gång skulle alltså vara på grund av taskig kvinnosyn?

I valet mellan att tro på två ärkesvin tillika sexualsadister framför en 19-årig ung kvinna som säger sig ha blivit våldtagen så väljer du att tro på grisarna. Det är dålig kvinnosyn.
2007-09-29, 12:55
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Det får vi.

Och detta baserar du på dina djupa kunskaper om straffrättsprocess?

Eller på att kvällspressen gått i spinn?
2007-09-29, 12:57
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Den debatten kommer inom kort, då ett närmast identiskt fall i kulturberikade förorten Husby ska upp i hovrätten i november. Och trots alla likheter, hur mycket kommer kvällshororna att skriva om det, tro?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=591117&previousRenderType=6
2007-09-29, 13:01
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Den debatten kommer inom kort, då ett närmast identiskt fall i kulturberikade förorten Husby ska upp i hovrätten i november. Och trots alla likheter, hur mycket kommer kvällshororna att skriva om det, tro?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=591117&previousRenderType=6

Jag håller med dig. Ett i mitt tycke betydligt grövre fall som dessutom visar på hur otroligt svårt det är med bevisdimensionen. Varför finns det inga "Husbyprofiler"?
2007-09-29, 13:03
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Och detta baserar du på dina djupa kunskaper om straffrättsprocess?

Eller på att kvällspressen gått i spinn?

Det baserar jag på förhoppning.
2007-09-29, 13:04
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
I valet mellan att tro på två ärkesvin tillika sexualsadister framför en 19-årig ung kvinna som säger sig ha blivit våldtagen så väljer du att tro på grisarna. Det är dålig kvinnosyn.

Nej, jag väljer att lägga mer tillit till en historia som gång på gång återberättats på samma sätt från två olika personer än en historia från en person som gång på gång ändras. Hade tjejens historia varit konsekvent från dag ett och det istället var killarna som ändrat sig hade jag valt att lita mer på hennes historia.

Förstår du hur det fungerar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in