2007-09-05, 00:27
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Det ska bli skönt att slippa dina hysteriska okunniga utfall här i tråden.

Pojkarna har frikänts i första fallet, och i det andra ledde det inte ens till åtal. Tror du dig besitta större information och kunskap i ärendena än domstolaren? Det finns en anledning till att det inte är du utan utbildat folk som sitter där, för vilket jag iaf är jävligt glad över.

Ingen ska kunna bli fälld utan tillräcklig bevisning, tjej #2 minns ju inte ens något av kvällen? Ska en man fällas för våldtäkt så fort någon anklagar honom för det? Det är inte vårt rättsväsende som är åt helvete. Rättsväsendet fungerar utmärkt. Det är ignorans som sådan du visar upp som är det (åt helvete).

Självklart ska ingen kunna bli fälld utan tillräcklig bevisning. Det är ju därför Stureplanvåldtäksmännen går fria ute på stan just nu. Det känns väl bra för dig att veta?
2007-09-05, 00:40
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Självklart ska ingen kunna bli fälld utan tillräcklig bevisning. Det är ju därför Stureplanvåldtäksmännen går fria ute på stan just nu. Det känns väl bra för dig att veta?

Jag har stött på Stureplansprofilerna ute på nattklubb åtskilliga gånger utan att blivit drogad eller gangbangad så jag tror jag ska klara mig i fortsättningen också. Men tack för omtanken.
2007-09-05, 01:40
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
Du har ett selektivt minne märker jag:

Att du och andra stollar ska erkänna att ni varit fel ute och spekulerat i saker ni inte vetat något om, det lär vara för mycket begärt?

"Självklart framställde inte rätten att han var korkad, det var en personlig åsikt. Dessutom bryr jag mig inte om hur rätten rubricerar det han gjorde mot den första tjejen, skulle jag ha varit med om det där så skulle jag känna mig våldtagen."

Hur kan jag ha fel när jag spekulerar om personliga åsikter?
Jag skulle känna mig våldtagen, det är ingen spekulation, det är fakta.
2007-09-05, 01:41
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Skönt att läsa alla "vad var det jag sa"-inlägg här. Nu har alla stureplansJÖK-ungar tydligen vaknat igen. Hur var det nu? Att vara frikänd betyder inte att brott inte har begåtts. Bara att det inte går att styrka med bevis. Det står alltså vem som helst fritt att anta att snubbarna visst har begått våldtäkt, om man är lagd åt det hållet. Vilket jag är om man ser till omständigheterna i båda fallen. Se upp därute nu alla flickor!

PS. Hur många dagar eller timmar var det nu som Grabbarna hade på sig att städa och putsa på sin gemensamma story?

Väl rutet.
2007-09-05, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
"Självklart framställde inte rätten att han var korkad, det var en personlig åsikt. Dessutom bryr jag mig inte om hur rätten rubricerar det han gjorde mot den första tjejen, skulle jag ha varit med om det där så skulle jag känna mig våldtagen."

Hur kan jag ha fel när jag spekulerar om personliga åsikter?
Jag skulle känna mig våldtagen, det är ingen spekulation, det är fakta.

Då tar vi det igen.

Vad var det han gjorde mot tjejen som du tyckte att det var våldtäkt?
2007-09-05, 09:28
Bannlyst
19 åringen talar ut

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article706329.ab

Hur kan hon vara sjuksriven i fyra månader och för sjuk för att arbeta men ändå vara frisk nog för att vara ute och festa och kröka på Stureplan?
2007-09-05, 09:33
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Tjaha, en viss skribent har suttit två dagar och raljerat ihop ett försvarstal åt någon?, och hela FB sväljer allt som han skriver som om det vore den åternedstigne Jesus själv som hade skrivet det!
Fast jag tror inte det fungerar, för det är inte tillräckligt många som läser hans försvarstal här. Fast han kanske skriver samma sak på Passagen.se och hoppas på att ett gäng bloggare hänger på. WT-folk läser ju bloggar som fritidssysselsättning enligt rännstenspressen. Fast jag tror nog att de flesta bloggare är smarta nog för att genomskåda det här spektaklet! Det är bara xallo som lämnat hjärnan på pantbanken? som sväljer allt med hull och hår! Eller han kanske rent utav är kompis med JK IRL?

"Oh Johnny boy, what have you done"

Vad var det nå'n skrev, "impulskontroll"?! Någon måste ha en j-vligt liten kuk som konstant vägrar stå, eftersom han måste köra upp så mycket annat i muttan på tjejerna! Det är min sista kommentar!

Även ifall jag hade lämnat min hjärna på pantbanken så är jag uppenbarligen i besittning av större begåvning än dig även utan hjärna, det säger en del om dig.
Om du hade orkat följa tråden från början så kan du se att min ståndpunkt knappast har förändrats. Objektivitet är ledordet, inte lynchmobbar baserat på subjektiva moraliska värderingar. Och nej, jag "känner" inte grabbarna!
2007-09-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
19 åringen talar ut

Hur kan hon vara sjuksriven i fyra månader och för sjuk för att arbeta men ändå vara frisk nog för att vara ute och festa och kröka på Stureplan?

Hon orkade ju dessutom med en liten tripp ner till "stockholmsveckan" i visby. Men jobba? Nej det orkar hon inte....
2007-09-05, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
19 åringen talar ut

Vad jag har hört så kombinerar hon jobb och nöje på Stureplan

Patetiskt att se hur Aftonbladet försöker mjölka ur det sista ur denna historia, de borde väl ändå inse att de har skjutit sig själva i foten?
Fast det är klart, en "story" som både har klass och könsperspektiv släpper de väl inte i första stunden..
2007-09-05, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Det ska bli skönt att slippa dina hysteriska okunniga utfall här i tråden.

Pojkarna har frikänts i första fallet, och i det andra ledde det inte ens till åtal. Tror du dig besitta större information och kunskap i ärendena än domstolaren? Det finns en anledning till att det inte är du utan utbildat folk som sitter där, för vilket jag iaf är jävligt glad över.

Ingen ska kunna bli fälld utan tillräcklig bevisning, tjej #2 minns ju inte ens något av kvällen? Ska en man fällas för våldtäkt så fort någon anklagar honom för det? Det är inte vårt rättsväsende som är åt helvete. Rättsväsendet fungerar utmärkt. Det är ignorans som sådan du visar upp som är det (åt helvete).
Utbildat folk i tingsrätten, har du ingen koll alls? I tingsrätten sitter INTE jurister utan vanliga dödliga svenssons (har du glömt Cecilia Beckroth?). I hovrätten däremot sitter utbildat folk vilket är anledningen till att det ofta blir annorlunda domslut där.
Lustigt att just du inte vill ha "hysteriska okunniga utfall" i tråden när du inte har den blekaste om vad du babblar om
2007-09-05, 10:06
Medlem
Dis paters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Utbildat folk i tingsrätten, har du ingen koll alls? I tingsrätten sitter INTE jurister utan vanliga dödliga svenssons (har du glömt Cecilia Beckroth?). I hovrätten däremot sitter utbildat folk vilket är anledningen till att det ofta blir annorlunda domslut där.
Lustigt att just du inte vill ha "hysteriska okunniga utfall" i tråden när du inte har den blekaste om vad du babblar om
Flino på dig själv. Tingsrätter består inte bara av nämndemän men de är i majoritet till skillnad mot i överrätterna. I aktuellt fall vill jag minnas att det var en enig rätt (alltså både nämndemän och proffs) som friade.
2007-09-05, 10:43
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dis pater
Flino på dig själv. Tingsrätter består inte bara av nämndemän men de är i majoritet till skillnad mot i överrätterna. I aktuellt fall vill jag minnas att det var en enig rätt (alltså både nämndemän och proffs) som friade.
Var står att läsa om "röstfördelningen"? Det är en intressant aspekt och jag skulle uppskatta om någon jurist/juristderivat kunde visa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in