2007-08-30, 13:08
Medlem
omniscientias avatar
Jaha, där ser man. De bägge svinen går fria i brist på tillräckligt säkra bevis för att åklagaren ska känna sig förvissad om en fällande dom. En åklagare får som bekant inte ta sådana fall till domstol.

Den ene unge herrn (JK) har iofs en kommande hovrättsförhandling att se fram emot, återstår att se om den åklageren i den fallet finner det lämpligt att där referera till sommarens händelser? (Man kan ju föreställa sig både för- och nackdelar för en åklagare att göra så.)

Under alla omständigheter så borde väl tom stadens alla drinkluder tänka sig för både en och två gånger innan de väljer att bjudas på sprit och sadosex av JK, hans vidriga possy och/eller andra mongon vilka inte ser ngt fel i att supa ner och utnyttja bekräftelsesökande tjejer? Eller kanske inte; det ligger väl i drinkludrets natur att vara begåvad med en så lämpligt låg självkänsla att hon implicit accepterar/ finner sig i/ inte tillräckligt tydligt motsätter sig en slik behandling.

Även om dessa två fall kan komma att resultera i västgötaklimaxet "friande domar resp nedlagt åtal" så får man verkligen hoppas att uppmärksamheten ändå leder till att det blir färre sådana här händelser, om det så sker bara därför att ren och skär självbevarelsedrift skulle göra tjejerna ngt mer försiktiga resp att få killarna att söka undgå löpa gatlopp i press/forum.

Förmodligen en fåfäng förhoppning: Det enda som stoppar as av JKs kaliber torde väl vara att han åker dit "tredje gången gillt" och faktiskt blir fälld för våldtäkt (han verkar ju sakna spärrar). Drinkludernas självförnekelse gör väl dessvärre att det saknas insikt även från det hållet, det kommer alltid att finnas villiga offer att bjuda på sprit och fritt inträde.
2007-08-30, 13:09
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
I förra målet var det också en massa käftande hit och dit om att grabbarnas skulle bojkottas, grabbarna skulle få gängspö hit och dit, osv.

Ingenting hände då. J var ute på krogen en vecka efteråt, och hans polare ställde upp som vanligt.

Nu har han blivit friad igen, och är alltså "oskyldig" den här gången också.
Varför tror ni att något kommer vara annorlunda nu?

Det är väl fortfarande drinkludrets fel, hon var oansvarig som inte abdikerade till nunna som 13 åring, slutade dricka sprit, och aldrig umgicks med män.

Dom är inte friade det fanns ej tillräckligt med bevis till en fällande dom, så de kan mycket väl vara skyldiga.
2007-08-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Tomaso
Skönt att den här soppan äntligen är ur världen!

Jag är har kännt Eric sedan han var 8 år, då hans storebror och jag är gamla barndomsvänner, och står varann fortfarande väldigt nära.

Eric är inte kapabel till att våldta någon. Det är en bra kille, med bra jobb, bra socialt liv och en underbar flickvän. Vad som hände den natten får han stå för själv, men någon våldtäkt var det iallafall inte frågan om. Det kan jag LOVA er!

Var det gäller John, så vet jag inte. Jag känner inte människan. Men efter vad jag har hört så tror jag knappast att han är skyldig till någon av våldtäkterna som han varit misstänkt för.

Jag vet att det här måste svida i ögonen på vissa av Er.
Många hade väl kunnat gotta sig i att två "Stureplans-killar" skulle få skaka galler. Själv är jag bara jävligt glad att sanningen kom fram. För det är ju allmänt kännt att alla killar ligger lite halvrisigt till när det kommer till en våldtäktsamnälan. Jag menar oskyldiga har dömts förr och det kommer hända igen!

Jag har hållt ruggigt låg profil i den här tråden, eftersom jag som sagt känner Eric, men många av er haft en så skev bild av honom. Nåja, jag klandrar ingen, utan berättar bara hur det ligger till.

Tack för ordet!
/Don T.

Jag tror det är omöjligt att på basen av om någon är en "bra kille" uttala sig om personen ifråga är kapabel att våldta. Förstår inte "logiken".
2007-08-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
Dom är inte friade det fanns ej tillräckligt med bevis till en fällande dom, så de kan mycket väl vara skyldiga.

Med den logiken skulle ju lika gärna du kunna vara den skyldige..
2007-08-30, 14:31
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Tomaso
Skönt att den här soppan äntligen är ur världen!

Jag är har kännt Eric sedan han var 8 år, då hans storebror och jag är gamla barndomsvänner, och står varann fortfarande väldigt nära.

Eric är inte kapabel till att våldta någon. Det är en bra kille, med bra jobb, bra socialt liv och en underbar flickvän. Vad som hände den natten får han stå för själv, men någon våldtäkt var det iallafall inte frågan om. Det kan jag LOVA er!

Var det gäller John, så vet jag inte. Jag känner inte människan. Men efter vad jag har hört så tror jag knappast att han är skyldig till någon av våldtäkterna som han varit misstänkt för.

Jag vet att det här måste svida i ögonen på vissa av Er.
Många hade väl kunnat gotta sig i att två "Stureplans-killar" skulle få skaka galler. Själv är jag bara jävligt glad att sanningen kom fram. För det är ju allmänt kännt att alla killar ligger lite halvrisigt till när det kommer till en våldtäktsamnälan. Jag menar oskyldiga har dömts förr och det kommer hända igen!

Jag har hållt ruggigt låg profil i den här tråden, eftersom jag som sagt känner Eric, men många av er haft en så skev bild av honom. Nåja, jag klandrar ingen, utan berättar bara hur det ligger till.

Tack för ordet!
/Don T.
Vilken sanning?
Det har inte kommit fram något nytt om vad som har hänt eller inte.
Det enda som har hänt är att målet lagts ned, det betyder som sagt varken att de är oskyldiga eller skyldiga, bara att åklagaren av någon anledning inte ser sig kunna vinna målet.
2007-08-30, 15:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys

Det kan också vara så att tjejen hittat på och överdrivit en hel del. Ingen vet. Klart är att hon inte blivit drogad, som hon påstod, och att det inte finns några allvarliga fysiska skador, trots vad tidningarna hävdat. Juridisk granskning har gjorts och det var så långt från en fällande dom att det inte ens blev rättegång.

Konstiga inlägg här från leksaks-jurister som "vet" att killarna är skyldiga. Baserat på vad -- skriverier i Aftonhoran? Att kvinnor är "utsatta"? Luktar lite häxprocess över det hela. Skärp er och tänk igenom hela läget, istället för en massa oreflekterat känslo-flum.
2007-08-30, 15:47
Medlem
omniscientias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
[...]Juridisk granskning har gjorts och det var så långt från en fällande dom att det inte ens blev rättegång.
Uppenbarligen. Någonstans är är det trots allt bra att det finns domstolar som dömer efter lagar och rättsprinciper istfa gå efter en pöbelmajoritet. Om du inte gillar hur lagarna är skrivna: Tala med din politiker, vi lever i en representativ demokrati.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Konstiga inlägg här från leksaks-jurister som "vet" att killarna är skyldiga. Baserat på vad -- skriverier i Aftonhoran? Att kvinnor är "utsatta"? Luktar lite häxprocess över det hela. Skärp er och tänk igenom hela läget, istället för en massa oreflekterat känslo-flum.
Precis: Av de rättsinstanser vi trots allt har här i landet är de inte funna skydiga till våldtäkt. En sak "vet" iaf jag: Efter min egen måttstock så är dock "grabbarna" i fråga ett par riktigt omanliga och osäkra skitstövlar, med en helt felknullad syn på hur de ska behandla kvinnor som står i en beroendeställning till dem.
2007-08-30, 16:00
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubangi_Stomp
Så, enligt dig kan en man ha sex med en tjej som säger nej, och det är inte våldtäckt? det ska vara både påtvingat sex och våld, för att det ska räknas som våldtäckt?
att bli tvingad till att ha sex är väl för fan våldsamt nog!

Jävla misogynarsle!

Många idioter till rättshaverister härinne som varken kan stava eller förstår hur lagar fungerar. Hur svårt är det att fatta att om bevis saknas så blir folk frikända, I det här fallet var det t.o.m så tunt så att det hela lades ner innan det ens gick till rätten.

Case closed.
2007-08-30, 16:09
Medlem
antisocialbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Många idioter till rättshaverister härinne som varken kan stava eller förstår hur lagar fungerar. Hur svårt är det att fatta att om bevis saknas så blir folk frikända, I det här fallet var det t.o.m så tunt så att det hela lades ner innan det ens gick till rätten.

Case closed.

jag bara undrar VAD för bevis som behövs - kollar vi första fallet ..så är det ju sagt att det var våld/våldtäkt .. men man kunde inte bevisa att killarna fattat att hon sagt nej..

ska man behöva filma när man säger nej?

Självklart ska man inte kunna bara säga ..oj jag blev våldtagen av den o den .. utan några bevis .. men i första fallet ..så fattar jag INTE hur de kunde bli frisläppta ...

i detta fall vet jag för lite ...

men jo .. nästa gång jag följer med en kille hem ..ja då är det videokamera på .. på en gång ..bara utifall att liksom ...

......!!!
2007-08-30, 16:19
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialbitch
jag bara undrar VAD för bevis som behövs - kollar vi första fallet ..så är det ju sagt att det var våld/våldtäkt .. men man kunde inte bevisa att killarna fattat att hon sagt nej..

ska man behöva filma när man säger nej?

Självklart ska man inte kunna bara säga ..oj jag blev våldtagen av den o den .. utan några bevis .. men i första fallet ..så fattar jag INTE hur de kunde bli frisläppta ...

i detta fall vet jag för lite ...

men jo .. nästa gång jag följer med en kille hem ..ja då är det videokamera på .. på en gång ..bara utifall att liksom ...

......!!!

Om du inte förstår första fallet så är det förmodligen för att du inte vill förstå det. Inte så mycket att göra åt.
2007-08-30, 16:37
Medlem
antisocialbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Om du inte förstår första fallet så är det förmodligen för att du inte vill förstå det. Inte så mycket att göra åt.

Förklara då .. det jag läst av domen är att .. ja det var våld etc .. men killarna fattade inte att hon sa nej?

Jösses .. blir jag våldtagen är det bara för killen att säga .. men... jag fatta inte att hon sa nej ..

så förklara för mig - du som förstår och vet?
2007-08-30, 16:48
Medlem
Lumbricuss avatar
Beslut om Stureplansprofilerna prövas igen

DN Sthlm:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=686807

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in