2007-08-10, 09:26
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är långt ifrån IQ-befriat utan helt beräknande.

Hon insinuerar att tjejer lätt kan anse sig våldtagna men att det inte är
på det sättet och att tjejen som varit med i leken och nu också leken får tåla

Beräknande är ett bra ordval. Jag kan skribenten utan och innan och vet precis hur hon fungerar här. Det som driver henne till att skriva dessa ord är två saker:

1) Hon vill försvara sina kamrater - tre riktiga töntar - som inte hör hemma på Stureplan alls. De skriver t.ex. att de tröttnade på Stureplan, därför startades Grabbarnas på Fridhemsplan. Men allvarligt, är det någon överhuvudtaget på Stureplan som visste vilka dessa wannabes till snorungar var innan denna händelse? Jo, Monica!

2) Hon är en kvinnlig version av de mysiga feministkillar som tycker att alla killar som ligger med en full tjej är förskräckliga våldtäktsmän. Det kallas för marknadsföring. Varumärket är Monica och syftet är att utmåla en bild av henne som den coola bruden som är på grabbarnas sida. Men hon är tyvärr blott en korkad tönt, precis som resten av hennes umgänge, med några få undantag.

Dock är jag mycket kritisk till somliga debattörer på detta forum. Även om dessa nobodys och töntar är ena riktiga nobodys och töntar, så bör de ses som oskyldiga tills motsatsen är bevisad.
2007-08-10, 09:27
Medlem
PeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
Monica Jonsson, glamourmodell, f.d. "nattklubbschef" på Sturecompagniet etc. skriver en debattartikel i dagens Expressen om det hela - http://www.expressen.se/1.791905 . Kändes lite förvirrad.
http://www.expressen.se/nyheter/1.791817/polisens-hemliga-vittne - dörrvakten på Patricia ev. viktigt vittne.

Stackars människa... Och hon läser juridik!?! .... Jag blir fan yr i huvudet...
2007-08-10, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeG
Stackars människa... Och hon läser juridik!?! .... Jag blir fan yr i huvudet...

Med sådan vänner bör man nog läsa juridik
2007-08-10, 09:37
Medlem
PeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Med sådan vänner bör man nog läsa juridik

Visserligen...

Men jag kan verkligen inte förstå hur man kan försvara dessa människor. Visst, man ska inte döma folk på förhand, eller om man inte vet sanningen till 100%, men hon måste ju för fan ha läst domen från det förra målet? Den säger ju så jävla mycket om hur dessa killar är funtade... Även fast de inte blev dömda då...
2007-08-10, 09:41
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeG
Visserligen...

Men jag kan verkligen inte förstå hur man kan försvara dessa människor. Visst, man ska inte döma folk på förhand, eller om man inte vet sanningen till 100%, men hon måste ju för fan ha läst domen från det förra målet? Den säger ju så jävla mycket om hur dessa killar är funtade... Även fast de inte blev dömda då...

Men det är just det som är brännpunkten här. Hon bryr sig inte. Hon är för cool för det. Tjejer som inte är tillräckligt starka får skylla sig själva. Problemet är bara att sken inte alltid är detsamma som essens, och den unga damen är inte världens starkaste hon heller...
2007-08-10, 09:45
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
Beräknande är ett bra ordval. Jag kan skribenten utan och innan och vet precis hur hon fungerar här. Det som driver henne till att skriva dessa ord är två saker:

1) Hon vill försvara sina kamrater - tre riktiga töntar - som inte hör hemma på Stureplan alls. De skriver t.ex. att de tröttnade på Stureplan, därför startades Grabbarnas på Fridhemsplan. Men allvarligt, är det någon överhuvudtaget på Stureplan som visste vilka dessa wannabes till snorungar var innan denna händelse? Jo, Monica!

Troligtvis...sen är det ju inte fel med uppmärksamheten.

Sen har hon väl lagt ner tid och förknippas med killarna och därför
försöker hon nu på ett snyggt sätt

Citat:

2) Hon är en kvinnlig version av de mysiga feministkillar som tycker att alla killar som ligger med en full tjej är förskräckliga våldtäktsmän. Det kallas för marknadsföring. Varumärket är Monica och syftet är att utmåla en bild av henne som den coola bruden som är på grabbarnas sida. Men hon är tyvärr blott en korkad tönt, precis som resten av hennes umgänge, med några få undantag.

Dock är jag mycket kritisk till somliga debattörer på detta forum. Även om dessa nobodys och töntar är ena riktiga nobodys och töntar, så bör de ses som oskyldiga tills motsatsen är bevisad.

Hon menar ju på att en fin dam minsann kan ta tillvara på sig själv
och skulle aldrig kunna bli utsatt för det som den trashiga och
fulla förortsbruden utan stil och kontroll eventuellt blev utsatt för.

Där är hon ju inte helt fel ute i och för sig men då borde hon ju
samtidigt efterfråga var fan är gentlemannen?

Han som skulle ta den fulla tjejen, beställa och betala en taxi till
hennes bostad och bära in henne och lägga henne i sängen
utan en tanke på att tafsa..........
2007-08-10, 09:58
Medlem
Bitahons avatar
Men det handlar inte om att kunna ta tillvara på sig själv eller inte. Man skall inte behöva bli våldtagen för att man är svag, ful, snygg, full, porrig, galen, dum, smart eller vad fan som helst. Det finns klara regler i vårt juridiska system om vad som betecknar en våldtäkt och vad som inte gör det, och dessa fridhemsplansprofiler - för det är vad de är! - skall åtalas utgående från vår lagbok, och inte en obildad liten flickas personliga och i vinstdrivande syfte existerande omogna värderingar.
2007-08-10, 09:58
Medlem
theKnights avatar
Undrar om hon har Kerstin Sandels som juridisk förebild. Hon som yttrande de bevingade orden "En kvinnas nej betyder inte alltid nej." under rättegången mot Butt-gubben.
2007-08-10, 10:02
Medlem
besservissers avatar
Men vad i helvete är den där Monica J för ett jävla NÖT?? Det var fanimej det värsta jag läst i hela mitt liv (nästan iaf). Menar människan på fullt allvar att tjejer som är svaga får skylla sig själv om de blir våldtagna. För hon är ju minsann så stark att INGEN skulle våldta henne hur full hon än månde vara. Och puckot läser juridik!! Har de inga som helst antagningskrav på juristlinjen eller va fan är det frågan om?? Jisses säger jag bara! Synd att hon inte är färdigutbildad då så grabbarna kunde ha henne till försvarare.
2007-08-10, 10:04
Medlem
Bitahons avatar
Man skall inte bli så upprörd.
2007-08-10, 10:11
Medlem
theKnights avatar
Citat:
Men det handlar inte om att kunna ta tillvara på sig själv eller inte. Man skall inte behöva bli våldtagen för att man är svag, ful, snygg, full, porrig, galen, dum, smart eller vad fan som helst. Det finns klara regler i vårt juridiska system om vad som betecknar en våldtäkt och vad som inte gör det, och dessa fridhemsplansprofiler - för det är vad de är! - skall åtalas utgående från vår lagbok, och inte en obildad liten flickas personliga och i vinstdrivande syfte existerande omogna värderingar.

Rätt!
Dessutom - ett samtyckt pågående sex kan övergå till våldtäkt .
2007-08-10, 10:28
Medlem
tresjuors avatar
Jag tror jag blir galen.

På EDDs flickväns Facebook-sida ser man nu att hon är "tom". Bra, tänkte jag. Hon har förstått vad det handlar om. Sen ser man ett meddelande hon skickat till EDD, som lyder:

"Idag regnar det. Jag saknar dig så det gör ont. Jag måste få träffa dig snart. Min skatt...."

...

Jag fattar inte. Jag är helt och hållet mållös.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in