2015-08-21, 00:18
Medlem
Hunden007s avatar
Frölunda fick träna mycket PP idag
Citera
2015-08-21, 06:46
Medlem
Damacys avatar
Jag tror vi fick ett smakprov på DIF anno 15/16 i Globen igår. Väldigt frejdigt spel framåt, förstakedjan med Fällström, Sallinen och Sörensen var grym, så jag tror vi kan få en riktigt bra andrakedja i Thoresen, Anderson och Brodin när serien drar igång. Vill dock se mer av Anderson, han har varit väldigt anonym nu på försäsongen, och vi det har vi inte råd med.

Bakåt var det svängdörrar, man släpper in ett par riktigt onödiga mål, och utöver det så låter man motståndarna komma två mot en flera gånger, något man också gjort i tidigare matcher.

Tror det kommer bli kul för neutrala åskådare att kolla på DIF i vinter, men för oss som är emotionellt investerade i Djurgårn förväntar jag mig mest gråa hår och hjärtproblem.
Citera
2015-08-21, 09:10
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Horribel jävla match i Löfbergs. Inte ett jävla pass satt. Visst, det är ju så tidigt som möjligt på hockeysäsongen, men man blir fan mörkrädd.

Davosklacken tryckte på, visserligen inget motstånd där alls. Kul att några supportrar tycker om denna skitturneringen.

Earl verkar ha lätt att lacka ur dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiiskar
Jämnt i första, sen tog Frölunda över spelet. Resultatet rann iväg i tredje.

Har för mig skotten landade på 56-14 eller nått liknande.

Men som sagt, lite segt i starten sen tog Frölunda över. ~3000 på läktarna, inge vidare tryck. Steelers fans hördes knappt.

Just därför är det en pajasturnering som inte borde finnas. I alla fall inte vid den här tiden på säsongen. Man skulle ta bort några löjliga landslagsturneringar och istället spela sådan här matcher då om det nu nödvändigtvis måste finnas en sådan här turnering. Bästa vore egentligen en turnering mellan mästarna efter alla finaler, men det blir för sent.
Citera
2015-08-21, 09:28
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Just därför är det en pajasturnering som inte borde finnas. I alla fall inte vid den här tiden på säsongen. Man skulle ta bort några löjliga landslagsturneringar och istället spela sådan här matcher då om det nu nödvändigtvis måste finnas en sådan här turnering. Bästa vore egentligen en turnering mellan mästarna efter alla finaler, men det blir för sent.

Men.. Är det inte bättre med en turnering där alla som vill vara med kan köpa sig in? Det där med att kvalificera sig in har ju aldrig fungerat i någon tidigare turnering, rakt över alla sporter.
Citera
2015-08-21, 17:33
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Men.. Är det inte bättre med en turnering där alla som vill vara med kan köpa sig in? Det där med att kvalificera sig in har ju aldrig fungerat i någon tidigare turnering, rakt över alla sporter.

Problemet är att ligorna är väldigt ojämna och att köpa in sig skulle bli lite fel. Hockeysäsongerna är långa som det är och alla j-vla landslagsuppehåll ställer till det. Plus att de som spelar CHL får köra extra matcher när andra lag kan vila.
Citera
2015-08-21, 18:03
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag tror vi fick ett smakprov på DIF anno 15/16 i Globen igår. Väldigt frejdigt spel framåt, förstakedjan med Fällström, Sallinen och Sörensen var grym, så jag tror vi kan få en riktigt bra andrakedja i Thoresen, Anderson och Brodin när serien drar igång. Vill dock se mer av Anderson, han har varit väldigt anonym nu på försäsongen, och vi det har vi inte råd med.

Bakåt var det svängdörrar, man släpper in ett par riktigt onödiga mål, och utöver det så låter man motståndarna komma två mot en flera gånger, något man också gjort i tidigare matcher.

Tror det kommer bli kul för neutrala åskådare att kolla på DIF i vinter, men för oss som är emotionellt investerade i Djurgårn förväntar jag mig mest gråa hår och hjärtproblem.

Vill inte kasta in nån brandfackla men DIF skulle må bra om Tellqvist lade plockhandsken på hyllan. Han är en extremt omodern målvakt och är inte så värst bra längre. Men jag förstår att man bara inte gör sig av med honom hur som helst.

Citat:

Det är ju faktiskt det man gjort. Man har ju minskat antalet landskamper till förmån för CHL. Du har ju alla uppehåll i de inhemska ligorna för att man ska spela CHL-slutspel på tisdagarna.
Citera
2015-08-21, 18:43
Medlem
Hunden007s avatar
Jag undrar varför man skiter i ha lag från Lettland den ligan är säkert mycket bättre än Engelska. hörde nåt rykte om Polen skulle ha platser till nästa år.
Citera
2015-08-21, 19:11
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Problemet är att ligorna är väldigt ojämna och att köpa in sig skulle bli lite fel. Hockeysäsongerna är långa som det är och alla j-vla landslagsuppehåll ställer till det. Plus att de som spelar CHL får köra extra matcher när andra lag kan vila.

Du förstod visst inte ironin. CHL är en pajasturnering just för att du kan köpa dig in.
Citera
2015-08-21, 19:53
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vill inte kasta in nån brandfackla men DIF skulle må bra om Tellqvist lade plockhandsken på hyllan. Han är en extremt omodern målvakt och är inte så värst bra längre. Men jag förstår att man bara inte gör sig av med honom hur som helst.

Håller inte riktigt med dig, visst är han omodern, men han stoppar puckarna. Han var dålig igår, men förra säsongen var han guld värd. Det var många gånger han på egen hand höll oss kvar i matcher och räddade många poäng.

Men jag tror att det här blir sista säsongen. Tellan själv petade ju Tommy Söderström successivt vid millenieskiftet, nu kommer historien upprepa sig. Mitt tips är att Mantas är ordinarie innan slutspelet börjar.

Citat:
Du förstod visst inte ironin. CHL är en pajasturnering just för att du kan köpa dig in.

Men kan man verkligen köpa sig in fortfarande? Är det inte bara så att de som startade upp det som var European Trophy är de enda som är garanterade platser, och resten måste kvala sig in?

Sen är det väl klart att det kan kännas pajaktigt för svenska lag att möta lag från Storbritannien, men för dom lagen man möter betyder det grymt mycket att få möta bra motstånd. Jag är övertygad om att CHL på sikt hjälper ishockeyns popularitet i Europa och det är bra för ishockey på sikt.
Citera
2015-08-21, 21:15
Bannlyst
Citat:
Du är bara sur för att Brynäs är för kassa för att vara med!

Går inte så bra för FBK i CHL, den här bilden säger det mesta! :-)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153181740387017&set=gm.9986338135 35830&type=1
Senast redigerad av Gromgutten 2015-08-21 kl. 21:50. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-08-21, 21:48
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Men kan man verkligen köpa sig in fortfarande? Är det inte bara så att de som startade upp det som var European Trophy är de enda som är garanterade platser, och resten måste kvala sig in?

Sen är det väl klart att det kan kännas pajaktigt för svenska lag att möta lag från Storbritannien, men för dom lagen man möter betyder det grymt mycket att få möta bra motstånd. Jag är övertygad om att CHL på sikt hjälper ishockeyns popularitet i Europa och det är bra för ishockey på sikt.

Det kan man säkerligen. Jag kan förstå att lag får gratisplatser första säsongen när turneringen startas upp, men att ett lag som Djurgården är med istället för Örebro är pinsamt. Man spelar sig till platser i turneringar, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du är bara sur för att Brynäs är för kassa för att vara med!

Du ska se att matcherna mot Leksand nu på försäsongen kittlar sjukt mycket mer än att möta Sheffield eller andra lag utifrån Europa. Framförallt när upplägget på turneringen är så pajasaktigt som det för tillfället är.
Citera
2015-08-21, 21:57
Moderator
Gromguttens avatar
Underbar seger i går av Oilers mot de Tjeckiska serieettorna Trinec. Imponerande lyft efter en halvbra säsongstart mot RBS och Vienna Capitals.

http://rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=101370
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in