2007-04-19, 23:26
Medlem
pl0p3s avatar
Utbudet av arbete till oss studenter är minst sagt begränsat.
Dock behöver vi ju pengar lika mycket som alla andra.

Av en släkting fick jag ett erbjudande som lät grymt bra.
Hon säljer nån sorts hårförlängningar på nätet och min uppgift skulle helt enkelt vara att locka kunder.

Det skulle gå tillväga så att om kunderna skrev mitt förnamn i en kampanjkod-ruta när dom beställer så skulle dom få ett gratis shampo och balsam.
För varje beställning med mitt namn i kampanjrutan inkasserar jag 200 spänn till hushållskassan.

Detta lät ju gyllende till en början men nu när jag sitter och ska försöka "marknadsföra" så tar det helt stopp.

Mitt fråga lyder altså : Hur fan ska jag kunna nå ut med budskapet till så många som möjligt utan att få sätta till en massa pengar själv ?
Citera
2007-04-20, 09:31
Medlem
Det billigaste och förmodligen mest effektiva du kan göra, är det du gör här... Hitta forum, bloggar eller andra mötesplatser där målgruppen finns (misstänker att det är tjejer i viss ålder som åsyftas). Då är det bara att posta motsvarande "Tjena, gå in på blablabla.se och skriv in blablalba så får ni provprylar". Då har du uppnått:

- Budskapsförmedling till målgruppen
- Med tanke på incitamentet (gratis är gott), säkert trafik till beställningen.
- Förhoppningsvis beställning. Men här tar ju din makt slut lite grann... är produkten skit, eller beställningsprocessen jobbig, skiter ju folk i att beställa, även om det är gratis.

Sätt igång
Citera
2007-04-23, 06:40
Medlem
Om du får 200kr per såld produkt och du kan tänka dig att lägga en del av pengarna på marknadsföring är bla Adwords från Google ett tips.

Du kanske kan lägga ner lite tid på att skapa en blogg om hårprodukter och se till att det finns information och länk till websidan där. Se till att din blogg kommer med i de blogg portaler som finns.

Posta i forum, men jag skulle inte skriva "Kolla in denna länken" etc, jag tycker det stinker och folk blir nog tveksamma och tror att det ligger något dolt tanke bakom (vilket det gör..)

Sen är det som tidigare postare skriver. Om sidan är ful, säljbrevet stinker och det är krångligt att registrera sig/beställa kommer 99,99% lämna sidan efter 30 sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in