2007-04-19, 22:14
Medlem
Blir gråhårig av att kunna finna mig info om hur tusan man begär utträde ur romersk-katolska kyrkan, fattar ju inte ens varför jag tvingas betala 1500kr per år till något som jag inte har med att göra för fem öre.

Kan således inte finna någon info på internet och vet ej vart eller vem jag ska vända mig till heller, vet ni hur man går till väga? Läst mig till att ma ska vända sig till pastorsexpeditionen men hur tusan vet man vart den är och kontaktinfo??

Kyrkan får ju så sablans mycket pengar varje år men hemsidor och information är dom fan i mig sämst på..

Bor för övrigt i Stockholms Söderförort, har ett svagt minne av att jag är döpt i katarina kyrka som är en katolsk kyrka om jag inte minns helt fel.

Tack på förhand, Tomas.
Citera
2007-04-19, 22:29
Medlem
Krappfiskarns avatar
Ring katolska församlingen och säg att du vill bli utskriven ur deras register. Så svårt var det.
Citera
2007-04-20, 00:03
Medlem
Wasabis avatar
Eller så gör du bara ett besök
Citera
2007-04-20, 16:29
Medlem
Hjalmars avatar
Katarina kyrka tillhör Svenska kyrkan, det var väl kyrkan som brann för ett antal år sen. Men jag antar att det står Romersk-katolska kyrkan på din skatsedel, och då är det det som gäller.

Berätta sen gärna hur du gjorde och hur det gick.
Citera
2008-03-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar
Katarina kyrka tillhör Svenska kyrkan, det var väl kyrkan som brann för ett antal år sen. Men jag antar att det står Romersk-katolska kyrkan på din skatsedel, och då är det det som gäller.

Berätta sen gärna hur du gjorde och hur det gick.

Jag åkte förbi S:t angars katolska kyrka i södertälje och fick ett formulär att fylla i, sen bara lämna tillbaka det hos pastorsexpeditionen innan den 31'a oktober så var det klart, fick ett brev 1 vecka senare där det stod att det var klart och nu slipper man betala skatt till dom
Citera
2008-03-02, 14:13
Fan.. jag hade fel.. igen! Tog bort..

Vad är det som händer..
Senast redigerad av Tubbo 2008-03-02 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in