• 1
  • 2
2007-04-19, 20:35
Medlem
alpinskis avatar
efter 1 maj ska dxm klassas hälsovådligt.
vad menas med det?
Citera
2007-04-19, 20:37
Medlem
flummeys avatar
Hänvisar till den här tråden...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=473319
Citera
2007-04-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummey

Visst är det synd om felix men det hade inget att göra med hans fråga..

kort sagt: det blir olagligt, så som Salvia right?
Citera
2007-04-19, 20:41
Medlem
Corvs avatar
Citat:

Vad hade hans död med frågan att göra?

Att det klassas som hälsovådligt innebär att du inte kommer kunna köpa det från svenska webbaffärer, du kommer inte kunna inneha dxm lagligt utan tillstånd osv.
Citera
2007-04-19, 20:43
Medlem
Ado0s avatar
Japp, Hälsofarlig Vara ska de klassas som sägs det...men än har jag inte sett något om saken på FHI, och de brukar varsla om det 1 månad innan det faktist blir olagligt, så kanske det är den 1:a Maj som det dyker upp info om att de är på tapeten att klassas istället?

Samma sak med allt annat som ska klassas den 1:a Maj, de enda substanserna som jag sett något om är Dragonfly och DOI(tror inte det var nån till iaf) och det enda som sägs om dem är att de är under granskning...

EDIT:
Citat:
I samarbetet med det europeiska narkotikacentret (ECNN) har två övergripande rapporter
(hel- och halvårsrapport) om nya missbrukssubstanser lämnats. Dessutom har sju specifika rapporter
ställts samman. Var och en av dessa berör en ny substans som påträffats i Sverige för första
gången. Under år 2006 rapporterades 5-MeO-DET, 4-HO-MIPT, DOI, Bromo-dragonfly, 2C-T-4,
1-benzyl-4-methylpiperazine och 2C-H.
Folkhälsoinstitutet har slutit avtal med Mobilisering mot narkotika om genomförandet av en
beräkning av förekomsten av narkotikaanvändning i Sverige. Institutet har påbörjat uppdraget
att följa upp den nationella alkohol- och narkotikahandlingsplanen 2006–2010.
http://www.fhi.se/upload/ar2006/Rapp...isning2006.pdf

Så det var även 5-MeO-DET och 2C-H som är under granskning av det som säljs på våra svenska shoppar, dock är jag osäker på 1-benzyl-4-methylpiperazine, är det Pulse III eller?
Citera
2007-04-19, 21:36
Medlem
kultingens avatar
Citat:

Det var inte drogen som dödade honom... Som att säga att alkoholism är en sjukdom, det är ett beteende...
Citera
2007-04-19, 21:43
Medlem
flummeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Det var inte drogen som dödade honom... Som att säga att alkoholism är en sjukdom, det är ett beteende...

Nä..men det kan vara bra att sprida budskapet vidare..Så det inte händer igen.
Och det var visst drogen som dödade honom för hade han inte haft drogen hade han aldrig blivit deprimerad och då hade han aldrig hängt sig.
Kan jag hjälpa en enda människa att tänka sig för innan de stoppar i sig DXM så är det ju självklart att jag gör det. Sen får folk säga vad fan de vill!
Citera
2007-04-19, 22:15
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Och det var visst drogen som dödade honom för hade han inte haft drogen hade han aldrig blivit deprimerad och då hade han aldrig hängt sig.
Kan jag hjälpa en enda människa att tänka sig för innan de stoppar i sig DXM så är det ju självklart att jag gör det. Sen får folk säga vad fan de vill!

Hur bekvämt och lätt det än är att skylla allt negativt på droger så är det ju bara dumt. Inte fan berodde det bara på dexet, visst, dxm kanske spelade en stor roll i det hela, men du måste ju förstå att det ligger något annat bakom.

Fast nu går vi offtopic..
Citera
2007-04-19, 22:25
Medlem
kultingens avatar
Citat:

Det var han själv som dödade sig, det var inte drogen som fixade hjärtstillestånd eller liknande.
Som tur är är det ju så att staten nu ska skydda oss från oss själva genom att klassa DXM, jag föredrar att vi som kan ta ansvar för det vi själva gör får fortsätta med det... Jag har aldrig skadat mig själv eller någon annan pga droger, förutom på fyllan då när jag skadat mig själv lite :P
Citera
2007-04-19, 22:35
Medlem
Hmm, hur mycket godsaker blir det kvar på DL och ND nu när en del grejer börjar klassas? Finns det nåt gott och hyfsat prisvärt att kalasa på?
Citera
2007-04-19, 23:19
Medlem
willedenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanderson
Hmm, hur mycket godsaker blir det kvar på DL och ND nu när en del grejer börjar klassas? Finns det nåt gott och hyfsat prisvärt att kalasa på?
DXM, Bromo Dragonfly, LSA och 2C-T-4 är bra grejer som snart klassas. Billigt nu, så passa på!
(Se till att låta lite N-Ethyl-2cb slinka ned i varukorgen också ;P)
Citera
2007-04-20, 00:11
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Vill inte vara oförskämd med tanke på vad som hänt, men NEJ, där har du faktist fel..
Det är bara naivt att påstå att han hade vart glad som en solstråle om det inte vore för drogerna!
Visst droger medför en del problem om man inte visar dem den respekt de förtjänar, men depprimerad och självmordsbenägen kan vem som helst bli oavsett om de är helnykterister eller hereonister!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in