Japp, Hälsofarlig Vara ska de klassas som sägs det...men än har jag inte sett något om saken på FHI, och de brukar varsla om det 1 månad innan det faktist blir olagligt, så kanske det är den 1:a Maj som det dyker upp info om att de är på tapeten att klassas istället?
Samma sak med allt annat som ska klassas den 1:a Maj, de enda substanserna som jag sett något om är Dragonfly och DOI(tror inte det var nån till iaf) och det enda som sägs om dem är att de är under granskning...
EDIT:
Citat:
I samarbetet med det europeiska narkotikacentret (ECNN) har två övergripande rapporter
(hel- och halvårsrapport) om nya missbrukssubstanser lämnats. Dessutom har sju specifika rapporter
ställts samman. Var och en av dessa berör en ny substans som påträffats i Sverige för första
gången. Under år 2006 rapporterades 5-MeO-DET, 4-HO-MIPT, DOI, Bromo-dragonfly, 2C-T-4,
1-benzyl-4-methylpiperazine och 2C-H.
Folkhälsoinstitutet har slutit avtal med Mobilisering mot narkotika om genomförandet av en
beräkning av förekomsten av narkotikaanvändning i Sverige. Institutet har påbörjat uppdraget
att följa upp den nationella alkohol- och narkotikahandlingsplanen 2006–2010.
http://www.fhi.se/upload/ar2006/Rapp...isning2006.pdf
Så det var även 5-MeO-DET och 2C-H som är under granskning av det som säljs på våra svenska shoppar, dock är jag osäker på
1-benzyl-4-methylpiperazine, är det Pulse III eller?