2007-04-19, 16:27
Medlem
Hej! Har just startat nytt företag och behöver lite åsikter om loggan till mitt företag som jag tagit fram. Företaget går under namnet revoltmedia och inriktar sig på informationsfilm och dvd-produktion. Förutom åsikter så får ni mer än gärna komma med andra alternativ till logga eller helt enkelt ändra lite på den jag redan har..

Citera
2007-04-19, 17:03
Medlem
Jag kommer och tänka på AFA när jag ser den, vet inte om det är lite de du har i baktanke med den, men annars ser jag inget fel med den. Kanske lite färg skulle förbättra?
Citera
2007-04-19, 18:07
Medlem
phatzs avatar
Idén är god men utförandet är lite sämre. Först och främst skulle jag vilja önska mindre detaljer för att göra den tydligare och lättare att komma ihåg. Och av samma anledningar skulle jag helst se den mer stiliserad.

En möjligtvis negativ effekt logotypen kan ha är att cirkeln och pinnen nästan bildar en sån där "fystämpel", du vet den där stämpelsymbolen med en cirkel som har ett diagonalt streck genom sig. Jag kom och tänka på det skapligt snabbt, några andra kanske också gör det?

Annars får den tummarna upp av mig!
Citera
2007-04-21, 00:12
Medlem
HerrDoktors avatar
Tycker den ser bra ut, dock lite färggladare kanske?
Citera
2007-04-21, 01:34
Medlem
FillilutteN2s avatar
Som tidigare nämts - bort med detaljerna, renare och enklare. Grundtanken är helt okej men kan göras bättre. Tror mycket på att ta bort cirkeln, rent spontant känns det så. Den känns väldigt mycket, sent 80-talslogotyp för någon antipiratbyrå mot folk som kopierar VHS-filmer.

Får jag tid så kan jag ev pilla ihop en.

/ filli
Citera
2007-04-21, 02:17
Medlem
Tack för era åsikter! Sitter o funderar på om det verkligen ska vara ngt i färg.. känns ju lite stilrenare i svart vitt. Håller nog med om att det är för mycket detaljer, ska pilla vidare med den.

FillilutteN2: Vore jättesnällt om du pulade ihop något!
Citera
2007-04-22, 22:28
Medlem
iseereds avatar
Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa dig, men tyvärr funkar inte länken i första meddelandet.

Citera
2007-04-22, 22:49
Medlem
Skumt! är det ngn mer det inte fungerar för?
iseered: Har skickar mess till dig, kanske fungerar med den länken.
Citera
2007-04-22, 22:57
Medlem
http://img168.imageshack.us/img168/5...ogganc6.th.jpg

Jag tycker den påminner väldigt mycket om AFA faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in