• 1
  • 2
2000-06-29, 21:59
Medlem
Jag ter ktt fr att m bra. Min flickvn ter ktt fr att m bra.
Om vi vill ta ktt fr att m bra s gr vi det.
Vi har ven analsex och tycker det r bra. Jag gillar fotboll.
Vi r som folk r mest. Medandra ord vi r fler n er och bestmmer (i Demokratins namn att ni har fel) Snlla sluta tracka folk som vill ta ktt. Igr lsta jag en saga fr min son som handlade om vrldens starkaste bjrn, Bamse. Efter en stun sa min son s hr till mig. "Pappa man kan ju inte bli stark av honung." "Nej min vn men du fr hl i tnderna." Vad lr vi oss av detta.
Jo att det r inte s svrt att lsa detta prblem.
Ni ger fan i oss.
Vi ger fan i er.
Enkelt eller hur.

/SD
Citera
2000-06-30, 13:11
Medlem
Va bra

men ni ger ju inte fan i djuren, s drfr ger vi inte fan i er, logiskt va?
s brja med att ge fan i andra individer oavsett art, men enligt demokratiska principer har ni ju rtt,...hah s den stora massan har alltid rtt? det var nog det dummaste jag lst...jag hyser mindre och mindre respekt fr "apatiska medelsvensson" som tror att de lever s sunt och rtt, samtidigt som de frkastar alla utgreningar frn svenssonfilosofin....hmpf
Citera
2000-07-01, 21:46
Medlem
Va bra

veganmannen jag har genomskdat dig. Du r en nazist och borde frintas
Citera
2000-07-01, 23:18
Medlem
Va bra

Veganman.
r du fdd som vegan? om du r det frstr jag ditt sprkbruk. Det skriker B12 brist om det.

Mnniskan har alltid varit blandkostare, men det frnekar du skert med.

Dremot verkar det vara PK i unga vnsterkretsar att vara Vegan idag, men det r frmodligen ett fenomen som gr ver.

Mvh inte fullt s vnster.
Citera
2000-07-02, 13:58
Medlem
Va bra

Mnniskan har alltid varit blandkostare, men det frnekar du skert med.

Visst, men mnniskan r inte rovdjur, och kan leva utan ktt...jag gr det drfr att jag r emot djurplgeri, s enkelt r det...dessutom r det mer hlsosamt, och bra fr miljn,..jag lter vldigt PK, men det e s pass enkelt tycker jag ...s det e lika bra att vara vegan...

Dremot verkar det vara PK i unga vnsterkretsar att vara Vegan idag, men det r frmodligen ett fenomen som gr ver.
Mvh inte fullt s vnster.

Hmm, du verkar ha ftt veganismen om bakfoten micke, ett fenomen som gr ver kan du ju bara drmma om...
Citera
2000-07-04, 02:05
Medlem
Va bra

"dessutom r det mer hlsosamt"

Eeehm...nej? Det r inte vi som ter piller fr att g runt. Utan den sortens onaturliga fda skulle mnga veganer idag inte klara sig.

Huruvida mnniskan r rovdjur kan man ju fundera p. Beror antagligen p hur man definerar rovdjur. Vi kan i vilket fall som helst rknas som alltare tillsammans med rttor och grisar.
Citera
2000-07-04, 10:48
Medlem
Va bra

"dessutom r det mer hlsosamt"
Eeehm...nej? Det r inte vi som ter piller fr att g runt. Utan den sortens onaturliga fda skulle mnga veganer idag inte klara sig.

Tyvrr har den hr debatten sjunkit en bit, d alla parter inte knner till vissa redan knda bevisade fakta gllande vegetarisk/vegansk kosthllning. Jag orkar inte ta upp hela nringslran hr, men klart r att nr det gller vegetarisk kost, s slr den kttbaserad med hstlngder p alla plan. Vegansk kost krver b12, men det finns i naturen, t.ex. i tbara alger, eller piller om man vill...och det r inga strre svrigheter att f i sig, sjlv mr jag bra, och s lnge jag gr det s bojkottar jag allt ckligt djurplgeri som finns i maten.

Huruvida mnniskan r rovdjur kan man ju fundera p. Beror antagligen p hur man definerar rovdjur. Vi kan i vilket fall som helst rknas som alltare tillsammans med rttor och grisar.

Jovisst, din definition kanske skiljer sig frn vriga av vrldens forskare, men att mnniskan inte behver ktt fr att m bra r ett centralt faktum, annars hade jag ju inte kunnat vara vegan pelle....jag har inte ngon "blodtrst" och mste g ut och stta tnderna i ett rtt rdjur, men det har du antar jag? du ter vl det mesta rtt som andra rovdjur?......suck...det e ju inte dr debatten ligger frstr du vl, debatten ligger fr mig i att bojkotta och ogilla det djurplgeri som frekommer, resten om mnniskan kan eller ska ta ktt r orelevant...
Citera
2000-07-04, 10:49
Medlem
Va bra

"Eeehm...nej? Det r inte vi som ter piller fr att g runt. Utan den sortens onaturliga fda skulle mnga veganer idag inte klara sig. "

Vet inte hur man framstller vitamin-piller, men varfr skulle det vara onyttigare att ta veganskt med vitamin-tillskott, Anton?

Hur naturligt r det att tvinga av kossor flera ggr deras naturliga mjlkproduktion? Att skilja p kalv och kossa s tidigt som mjligt bara fr att vi ska f den t honom producerade mjlken? Det r inte mycket inom kttindustrin som r "naturligt". Vad r bst: onaturligt framstllda vitaminer som inte skadar ngon eller onaturliga kttprodukter som utnyttjar djur p ett i mnga fall hemskt stt?

Tnk bara p hur man fixar fin gslever, tvngsmatning av gss. Vet inte vad man ger dem, men jag antar att det inte r vad de skulle ta "naturligt".
Citera
2000-07-05, 10:56
Medlem
Va bra

Tydigen reagerades det starkt p mitt frra inlgg. Om jag skriver det shr istllet d: mnga av de vegetarianer jag knner fr bristsjukdomar. En del av dem klarar sig inte utan att ta fisk.

Vad jag menar r att veganer/vegetarianer inte verkar m bttre n andra. Jag kanske har helt fel? Det r bara en uppfattning jag ftt.

Veganmannen: "nr det gller vegetarisk kost, s slr den kttbaserad med hstlngder p alla plan."

I beg to differ. Varfr fortstter folk att vara ktttare, nr nu din kost r godare, mer nringsrik, mer praktiskt och krver mindre planering? Kort sagt tror jag inte p vad du sger. Hade det varit s som du sa, hade alla bytt kost direkt. Faktiskt.

"din definition kanske skiljer sig frn vriga av vrldens forskare"

Men du skulle inte f fr dig att skriva den definition som tydligen r s vl accepterad?

Jag hade tnkt skriva mera, men du verkade inte vilja diskutera det hr.

Yogi: Din pong r uppfattad. Men personligen ser jag piller som mer onaturligt n uppfdda djur.
Citera
2000-07-05, 12:05
Medlem
Va bra

Tydigen reagerades det starkt p mitt frra inlgg. Om jag skriver det shr istllet d: mnga av de vegetarianer jag knner fr bristsjukdomar. En del av dem klarar sig inte utan att ta fisk.

Visst, men d ter dom inte tillrckligt annat heller, fr d hade dom klarat sig...och jag r inte vegan av hlsoskl, ven om jag mr bttre nu...

Vad jag menar r att veganer/vegetarianer inte verkar m bttre n andra. Jag kanske har helt fel? Det r bara en uppfattning jag ftt.
Veganmannen: "nr det gller vegetarisk kost, s slr den kttbaserad med hstlngder p alla plan."
I beg to differ. Varfr fortstter folk att vara ktttare, nr nu din kost r godare, mer nringsrik, mer praktiskt och krver mindre planering? Kort sagt tror jag inte p vad du sger. Hade det varit s som du sa, hade alla bytt kost direkt. Faktiskt.

Jag sger inte att den r godare eller enklare att gra, bara det att fr mig r det ett mste att vara vegan,...

Men du skulle inte f fr dig att skriva den definition som tydligen r s vl accepterad?

Visst, men mnniskan r per definiton inget rovdjur, f in det i din skalle...
Yogi: Din pong r uppfattad. Men personligen ser jag piller som mer onaturligt n uppfdda djur.

Snark, naturligt, onaturligt...var gr grnsen, hur mycket "onaturligt" finns inte egentligen??? det e bara en jvligt tntig urskt...om man klarar sig med ett eller annat piller i vrsta fall, s e det fan s mycket bttre n att fda upp djur p detta stt som sker nu, naturligt eller inte, hur jvla naturligt r det fr djurne att st i bs hela livet? eller fr hnor att bo i ldor hela livet? eller fr elefanter att gra konster med hatt p huvudet? jag blir s trtt....det enda viktiga i slutndan r nd att begrnsa mnniskans frtryck mot vriga arter p jorden, som har precis lika rtt att f leva i frihet som vi...men det e vl inte naturligt fr dem Anton??????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

Citera
2000-07-05, 12:06
Medlem
Va bra

Visst, men d ter dom inte tillrckligt annat heller, fr d hade dom klarat sig...och jag r inte vegan av hlsoskl, ven om jag mr bttre nu...

Jag sger inte att den r godare eller enklare att gra, bara det att fr mig r det ett mste att vara vegan,...

Visst, men mnniskan r per definiton inget rovdjur, f in det i din skalle...

Snark, naturligt, onaturligt...var gr grnsen, hur mycket "onaturligt" finns inte egentligen??? det e bara en jvligt tntig urskt...om man klarar sig med ett eller annat piller i vrsta fall, s e det fan s mycket bttre n att fda upp djur p detta stt som sker nu, naturligt eller inte, hur jvla naturligt r det fr djurne att st i bs hela livet? eller fr hnor att bo i ldor hela livet? eller fr elefanter att gra konster med hatt p huvudet? jag blir s trtt....det enda viktiga i slutndan r nd att begrnsa mnniskans frtryck mot vriga arter p jorden, som har precis lika rtt att f leva i frihet som vi...men det e vl inte naturligt fr dem Anton??????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

Citera
2000-07-05, 14:31
Medlem
Va bra

*Lugna* *ned* *dig*.
Om du ska citera mig, visa att det r ett citat p nt stt. Det blir s jobbigt att lsa annars. Och skr fr i h-vete ned p utropstecknen.
Nu till dina svar.

"Jag sger inte att den (veg. kost) r godare eller enklare att gra, bara det att fr mig r det ett mste att vara vegan,..."

Nmen kan du tnka dig veganmannen, att det var precis det du sa? Jag citerar:

"klart r att nr det gller vegetarisk kost, s slr den kttbaserad med hstlngder p alla plan."

En bra id vore kanske att ta tillbaka det, eftersom det inte var sant.

jag skrev innan "Men du skulle inte f fr dig att skriva den definition som tydligen r s vl accepterad?"

och du svarade "Visst, men mnniskan r per definiton inget rovdjur, f in det i din skalle..."

Jag bad om definitionen! Det ska vl inte vara s j-vla svrt? Mnniskor jagar och nedgr djur fr att f mat. Det tycker jag lter som ett rovdjur.

jag skrev "Men personligen ser jag piller som mer onaturligt n uppfdda djur."

och du svarade "om man klarar sig med ett eller annat piller i vrsta fall, s e det fan s mycket bttre n att fda upp djur p detta stt som sker nu, naturligt eller inte, hur jvla naturligt r det fr djurne att st i bs hela livet?"

Det r DIN sikt. Om du inte kan acceptera att jag har en egen utan hvdar att din sikt ska tas som fakta, s tycker jag att du kan g och lsa in dig i ett litet mrkt rum. Inser du att du lter precis som de fanatiker som vi bda argumenterar mot p kristendomsforumet? 'Det r s! Det bara r s! Fatta!'.

Jag orkar inte g in p frgan om o/naturligt. Borde vi bo i hus? Borde vi ha klder p oss? Bla bla bla.

Jag har gjort frut och hller fortfarande med dig om att det r ondigt med djurplgeri, men jag tycker inte alls om ditt stt att argumentera. Faktum r att jag avskyr det. Skrp dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in