Va bra
Tydigen reagerades det starkt p mitt frra inlgg. Om jag skriver det shr istllet d: mnga av de vegetarianer jag knner fr bristsjukdomar. En del av dem klarar sig inte utan att ta fisk.
Visst, men d ter dom inte tillrckligt annat heller, fr d hade dom klarat sig...och jag r inte vegan av hlsoskl, ven om jag mr bttre nu...
Vad jag menar r att veganer/vegetarianer inte verkar m bttre n andra. Jag kanske har helt fel? Det r bara en uppfattning jag ftt.
Veganmannen: "nr det gller vegetarisk kost, s slr den kttbaserad med hstlngder p alla plan."
I beg to differ. Varfr fortstter folk att vara ktttare, nr nu din kost r godare, mer nringsrik, mer praktiskt och krver mindre planering? Kort sagt tror jag inte p vad du sger. Hade det varit s som du sa, hade alla bytt kost direkt. Faktiskt.
Jag sger inte att den r godare eller enklare att gra, bara det att fr mig r det ett mste att vara vegan,...
"din definition kanske skiljer sig frn vriga av vrldens forskare"
Men du skulle inte f fr dig att skriva den definition som tydligen r s vl accepterad?
Visst, men mnniskan r per definiton inget rovdjur, f in det i din skalle...
Jag hade tnkt skriva mera, men du verkade inte vilja diskutera det hr.
Yogi: Din pong r uppfattad. Men personligen ser jag piller som mer onaturligt n uppfdda djur.
Snark, naturligt, onaturligt...var gr grnsen, hur mycket "onaturligt" finns inte egentligen??? det e bara en jvligt tntig urskt...om man klarar sig med ett eller annat piller i vrsta fall, s e det fan s mycket bttre n att fda upp djur p detta stt som sker nu, naturligt eller inte, hur jvla naturligt r det fr djurne att st i bs hela livet? eller fr hnor att bo i ldor hela livet? eller fr elefanter att gra konster med hatt p huvudet? jag blir s trtt....det enda viktiga i slutndan r nd att begrnsa mnniskans frtryck mot vriga arter p jorden, som har precis lika rtt att f leva i frihet som vi...men det e vl inte naturligt fr dem Anton??????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!