• 1
  • 2
2000-06-24, 21:45
äldre konto (old)
Ej medlem
mmmmmm vad gott...en Bic Mac som är gjord av en död kossa..mmmm
2000-06-27, 13:34
Medlem
Big Mac

snyft, säg inte så, jag tror jag börjar gråta...och du gör mig såååå upprörd...hah jag skrattar åt din oändliga ignorans och dumhet
MVH
2000-07-04, 19:05
Medlem
Big Mac

ja big mac är gott

nizze
2000-07-05, 11:09
Medlem
Big Mac

Min tröst är att dessa infantila töntar, som saknar grundläggande empati, alternativt är för korkade att ta reda på fakta gällande industriell köttproduktion och sambandet hälsa/kostvanor, om ett antal år kommer att utveckla svåra/obotliga sjukdomar av alla de slag pga av sina kostvanor. Jag kommer att skratta högt där ni ligger och kvider, ända tills jag upptäcker vad löss som ni kostar mig och övriga samhället i form av sjukvårdskostnader.

//Vakna
2000-07-05, 14:32
Medlem
Big Mac

readandlearn: "Jag kommer att skratta högt där ni ligger och kvider"

Och du anklagar oss för att sakna empati?
2000-07-11, 20:07
Medlem
Big Mac

Anklaga aldrig.
Fördöm aldrig.

Om du anser dig veta bättre än alla andra låt så vara men,
snällla förlöjliga inte alla SOM INTE TYCKER SOM DU.

Jag vet, detta är mycket svårt.'

med vänliga hälsningar polisen
2000-07-12, 01:39
Medlem
Big Mac

Jag ställer samma fråga som Anton (fast en smula förändrad).

Och du anklagar dem för att sakna empati?
2000-07-12, 17:48
Medlem
Big Mac

Empati ska sparas till dem som inte kan försvara sig och/eller saknar alternativ. Människor som äter kött struntar i djurens lidande och struntar i de svåra miljökonsekvensarna som kadaverindustrin är ansvarig för. De har alternativ, de kan försvara sig. De struntar därmed också i sina barns och barnbarns kommande livsförutssättningar - hela vårs planets välmående. Överdriver jag? Regnskogsskövlingen som är till 95% kadaverindustrins ansvar mm mm mm. Läs själva på och ta reda på saker, VAD är det ni EGENTLIGEN stoppar i er, VILLKA konsekvenser får det långsiktigt om alla sex miljarder människor frossar i sig lika mycket kadaver som "ni" gör dagligen. Jag hävdar att det i allra flesta fall handlar om okunskap, men det finns även egoister som struntar fullständigt i konsekvenserna av sitt handlande. Förtjänar de empati - nej.

//Vakna

2000-07-12, 18:43
Medlem
Big Mac

Hej read and learn.

Om du ska läsa det här hoppas jag att du ser det ur ett större perspektiv än Sverige perspektivet.

Att sympatin skall sparas till dem som inte kan försvara sig själva håller jag med om.
Men slit köttet ur handen på någon stackars sate i en kåkstad, och tala om för honom att han inte förtjänar någon som helst sympati.
Samtidigt som du på ditt överlägsna sätt förklarar honom okunnig om regnskogens skövling.

Att storindustrin gör sig skyldiga till miljöföstöring, tror jag på.Ett annat problem med dem är att de också gör sig skyldiga till global ekonomisk obalans.vilket jag personligen tycker är ett större problem.

Detta hindrar nartuligtvis inte att du kämpar inom ditt område.Men det hindrar dock dina tankegångar att enbart ett slut på köttätande skulle ge rättvisa åt världen.
Är du beredd på att göra något åt orättvisor skall jag stödja dig, dock inte inom ditt område.

Dessa ord har jag varit skyldig dig, men nu till en så kallad atack.

Att 95% av regnskogens träd går till köttindustrin låter märkligt, jag kan omöjligt tro att det är så.Att du skriver så bevisar bara att du inser
att det är ett problem med skövlingen.Och att du på fullt allvar tror att stopp på köttätande skulle förhindra den.
Det tycker jag är synd, eftersom du verkar vara en engagerad människa.Snälla använd inte tunnelsende.

Tala om för mig var man kan få reda på att köttindustrin står för 95%
av regnskogens miljöförstöring.
Skulle det vara sant, ber jag om ursäkt för dessa rader.

Kötthuvudet Polisen
2000-07-14, 11:23
Medlem
Big Mac

Om "saten i kåkstaden" erhöll vederhäftig upplysning gällande sitt födointag, nämligen att om han går över till vegetarisk kost får han en bättre hälsa, slitaget på den lokala och den globala miljön blir betydligt mindre, fler kompisar till honom får också äta sig mätta osv, hoppas jag han omvärderar sin inställning. Men kadarindustrin gör även de allt i sin makt att hävda motsatsen. Deras motiv är vinstmaximering, ingenting annat. Kampen går vidare.

Vår kulturella förkärlek till för kött är inte bara osund för den ensklida människan, utan även till skada för mänskligheten som helhet, eftersom det innebär ett gigantiskt slöseri med jordbruksresurser att odla säd som boskapen äter upp istället för att äta grödorna själva. Detta leder i sin tur till att de ekologiska konsekvenserna av denna "omväg i näringskedjan" ter sig skrämmande. Boskapshjordar har ödelagt landskap och regnskogar i stora delar av världen, och är en av de främsta orsakerna till föroreningen av grundvattnet och den för atmosfären extremt skadliga växthuseffekten.

"Att storindustrin gör sig skyldiga till miljöföstöring, tror jag på.Ett annat problem med dem är att de också gör sig skyldiga till global ekonomisk obalans.vilket jag personligen tycker är ett större problem.

Detta hindrar nartuligtvis inte att du kämpar inom ditt område.Men det hindrar dock dina tankegångar att enbart ett slut på köttätande skulle ge rättvisa åt världen.
Är du beredd på att göra något åt orättvisor skall jag stödja dig, dock inte inom ditt område. "

För det första, vem har hävdat att ett slut på kadarfrosseriet skulle skapa "rättvisa" i världen utöver en drägligare tillvaro för våra medvarelser här på jorden - djuren och en drägligare miljö? Inte jag.

Önskedrömmar om en ekonomisk Robbing Hood-politik; att fördela storindustrins överskott till trejde välden a' la rödvinskommunism hör inte hemma på detta forum. Här kämpar vi för en drägligare tillvaro för djuren och en sund hälsa för oss alla.

//Vakna
2000-07-14, 12:39
Medlem
Big Mac

"kadaverfrosseri", "tredje världen"
2000-07-15, 16:43
Medlem
Big Mac

Hmm.... Skulle det inte vara större djurplågeri att tugga på en Big Mac med en levande kossa?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in