• 1
  • 2
2007-04-19, 12:06
Medlem
Är det någon som vet mer om hotellet tänninge som ligger i tänndalen utanför funäsdalen i härjedalen? Det står helt öde, någon borde ha varit inne på besök...
Citera
2007-04-19, 15:37
Medlem
-SWE-ViGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tysken666
Är det någon som vet mer om hotellet tänninge som ligger i tänndalen utanför funäsdalen i härjedalen? Det står helt öde, någon borde ha varit inne på besök...
Har hört att någon som heter Norman Bates bor i det huset...
Citera
2008-09-09, 20:36
Medlem
piercingpelles avatar
http://www.jornmark.se/places_intro....ceid=171&lang=
Citera
2008-09-09, 22:52
Medlem
Fler bilder och lite historia om hotellet finns även på http://spr.dinstudio.se/gallery1_31.html
Citera
2008-09-09, 23:00
Medlem
piercingpelles avatar
Någon som vet om allt finns kvar, eller om det har plundrats?
Citera
2008-09-10, 09:17
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piercingpelle
Någon som vet om allt finns kvar, eller om det har plundrats?
Allt finns kvar, men numer är det aktivt!

Efter att Jan var dit så har de påbörjat en omfattande renovering och haft ett par nostalgikvällar där.

Jag var själv på väg dit för ett tag sedan då jag hade ärenden till Funäsdalen, som ju ligger alldeles bredvid.
När jag frågade efter Tänninge så blev jag rätt paff när de sa att det var igång... :/
Citera
2008-09-10, 13:30
Medlem
Amanites avatar
Stället har itne plundrats, men som tidigare nämnts är det under restaurering och stället ser inte likadant ut som när vi va där. Dock var det ett väldigt speciellt ställe och att hitta ett liknande blir nog svårt:/
Vi var där dessutom på natten då stämningen verkligen var påtaglig
Citera
2008-09-10, 22:22
Bannlyst
Synd att det inte är öde!
Citera
2008-09-11, 14:27
Medlem
rjd2s avatar
lika bra att det är aktivt vore synd om alla underbara möbler blev förstörda.
Citera
2008-09-11, 18:58
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomt Och Öde
Allt finns kvar, men numer är det aktivt!

Efter att Jan var dit så har de påbörjat en omfattande renovering och haft ett par nostalgikvällar där.

Jag var själv på väg dit för ett tag sedan då jag hade ärenden till Funäsdalen, som ju ligger alldeles bredvid.
När jag frågade efter Tänninge så blev jag rätt paff när de sa att det var igång... :/

På sätt och vis tycker jag detta är ganska skönt. Visst, ett fantastiskt objekt har blivit aktivt, men det stod annars mellan total plundring eller totalt förfall. Att man nu återupptagit aktiviteten och troligtvis behåller den gamla stilen i stort sett intakt är ett stort kulturellt bidrag.
Jag hoppas iallafall att man inte moderniserar allt för mycket - detta är ett fantastiskt tidsavtryck och att åter göra det till hotell med denna standard skulle i alla fall jag lockas av - hellre bo här än i ett supermodernt hotell vars atmosfär inte ger mig ett skit.
Citera
2008-09-11, 19:56
Medlem
rjd2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
På sätt och vis tycker jag detta är ganska skönt. Visst, ett fantastiskt objekt har blivit aktivt, men det stod annars mellan total plundring eller totalt förfall. Att man nu återupptagit aktiviteten och troligtvis behåller den gamla stilen i stort sett intakt är ett stort kulturellt bidrag.
Jag hoppas iallafall att man inte moderniserar allt för mycket - detta är ett fantastiskt tidsavtryck och att åter göra det till hotell med denna standard skulle i alla fall jag lockas av - hellre bo här än i ett supermodernt hotell vars atmosfär inte ger mig ett skit.

kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2008-09-11, 23:46
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug

Kan väl till viss del hålla med, dock kan man ju undra i vilket skick det återställs till. Folk som uppskattar det gamla retrostuket men är nog tyvärr lätträknade om man jämför med de säsongsarbetare där numera kommer att bo...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in