Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jag fattar inte det här inlägget, ser du inte matcherna eller? Det är helt uppenbart för alla som följt argentinsk landslagsfotboll de senaste åren att Messi allt som oftast fått spela i en playmakerroll på mittfältet snarare än i anfallet om i Barcelona. Ser man inte det så kan man ju inte fotboll.
Varför är det så då? Tja, Argentina saknar kreativa mittfältare men har många anfallare av världsklass? Tränarna vill kanske att Messi ska ha så mycket boll som möjligt och det är enklare lägre ner i banan. Osv.
Men det är helt obegripligt hur man kan vara så blind att man inte sett att Messi huserat på mittfältet i många av deras matcher. Vilken jävla argumentation
För det kan väl inte vara så att du inte följt Argentina så noggrant de senaste åren?

Det är väl snarare att Messi tar rollen under matchen än att tränaren ger det kommandot och oavsett om han är playmaker eller inte, så får killen inte laget att gå ihop. Eller har jag missat det med? Jag har verkligen inte följt varje match med Argentina, jag har dock följt alla viktiga matcherna med laget, bland Copa och VM-kvalet.
Intressant nog så försöker du få mig att se ut som ett få genom att påstå att det är ju självklart att Messi är mittfältare. Fast i senaste matchen körde Argentina med två anfallare - Messi och Higuain. Och då menar du alltså att de valde att peta Denis och Aguero för att kö med 5 mittfältare? Förövrigt var Messi bra i den matchen.
Messi är fortfarande ung och kan mycket väl bära Argentina i nästa VM men tills dess så kommer jag inte se honom som bäst genom tiderna, inte ens topp 3. Det handlar inte om att ha titeln "Världsmästare" utan det handlar om att kunna bära sitt lag och kunna prestera när man ska.