2012-03-21, 16:27
Medlem
NirvanAs avatar
Fattar inte hur man måste se det som ett krav med en stor landslagstitel, det är ju klubblagsfotboll som är allt nu för tiden, det man nöter året om, ett vm är vart fjärde år, mest bara lotto och tillfälligheter som avgör, inga dubbelmöten etc. Tycker man inte ska ha det som krav för att erhålla titeln bäst genom tiderna, det han gör på fotbollsplanen kan kan ingen annan göra.
Citera
2012-03-21, 16:41
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Har du sett hur många perfekta passningar han levererar i landslaget match efter match? Att han inte är bra i Argentina är en myt, det vet de som ser matcherna. Att han inte är LIKA bra eller BÄTTRE i landslaget än vad han är i Barca är ganska självklart och inte lönt att diskutera då det är ganska uppenbart varför så är fallet.

Och som riquelme skriver så har varken Xavi eller Iniesta bidragit med så överdrivet många assist till Messi överhuvudtaget. Jag förstår inte alla belackare, ena veckan så är det Messi som inte klarar sig utan Barca, nästa vecka är det tvärtom. Make up your mind, haters.

Va? Varför citerar du mig när jag säger att han presterar bra men inte lika bra i Barcelona och det är väl lönt att diskutera då det är de flesta gnäller om att han bara kan prestera i Barcelona, sen kommer jag inte gå in i en diskussion där folk påstår att han är "en playmaker" i Argentina. För det är han inte, hans tränare säger inte "Du Messi, nog för att du slår in 50 mål per säsong men här i Argentina ska du vara playmaker och inte striker"
För det är bara skit.

Jag kan också slå perfekta passar, de måste vara avgörande också.
Citera
2012-03-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Va? Varför citerar du mig när jag säger att han presterar bra men inte lika bra i Barcelona och det är väl lönt att diskutera då det är de flesta gnäller om att han bara kan prestera i Barcelona, sen kommer jag inte gå in i en diskussion där folk påstår att han är "en playmaker" i Argentina. För det är han inte, hans tränare säger inte "Du Messi, nog för att du slår in 50 mål per säsong men här i Argentina ska du vara playmaker och inte striker"
För det är bara skit.

Jag fattar inte det här inlägget, ser du inte matcherna eller? Det är helt uppenbart för alla som följt argentinsk landslagsfotboll de senaste åren att Messi allt som oftast fått spela i en playmakerroll på mittfältet snarare än i anfallet om i Barcelona. Ser man inte det så kan man ju inte fotboll.

Varför är det så då? Tja, Argentina saknar kreativa mittfältare men har många anfallare av världsklass? Tränarna vill kanske att Messi ska ha så mycket boll som möjligt och det är enklare lägre ner i banan. Osv.

Men det är helt obegripligt hur man kan vara så blind att man inte sett att Messi huserat på mittfältet i många av deras matcher. Vilken jävla argumentation

För det kan väl inte vara så att du inte följt Argentina så noggrant de senaste åren?
Citera
2012-03-21, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jag fattar inte det här inlägget, ser du inte matcherna eller? Det är helt uppenbart för alla som följt argentinsk landslagsfotboll de senaste åren att Messi allt som oftast fått spela i en playmakerroll på mittfältet snarare än i anfallet om i Barcelona. Ser man inte det så kan man ju inte fotboll.

Varför är det så då? Tja, Argentina saknar kreativa mittfältare men har många anfallare av världsklass? Tränarna vill kanske att Messi ska ha så mycket boll som möjligt och det är enklare lägre ner i banan. Osv.

Men det är helt obegripligt hur man kan vara så blind att man inte sett att Messi huserat på mittfältet i många av deras matcher. Vilken jävla argumentation

För det kan väl inte vara så att du inte följt Argentina så noggrant de senaste åren?

Skit snack han spelade som en 9a väldigt ofta men ändå totalt underpresterade och nej Argentina är inte behov av playmaker de har Pastore,Lavezzi,banega med flera.

Killen går jo från Vm och copa med 0 mål
Citera
2012-03-21, 17:10
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Det är väl snarare att Messi tar rollen under matchen än att tränaren ger det kommandot och oavsett om han är playmaker eller inte, så får killen inte laget att gå ihop. Eller har jag missat det med? Jag har verkligen inte följt varje match med Argentina, jag har dock följt alla viktiga matcherna med laget, bland Copa och VM-kvalet.
Intressant nog så försöker du få mig att se ut som ett få genom att påstå att det är ju självklart att Messi är mittfältare. Fast i senaste matchen körde Argentina med två anfallare - Messi och Higuain. Och då menar du alltså att de valde att peta Denis och Aguero för att kö med 5 mittfältare? Förövrigt var Messi bra i den matchen.

Messi är fortfarande ung och kan mycket väl bära Argentina i nästa VM men tills dess så kommer jag inte se honom som bäst genom tiderna, inte ens topp 3. Det handlar inte om att ha titeln "Världsmästare" utan det handlar om att kunna bära sitt lag och kunna prestera när man ska.
Citera
2012-03-21, 18:46
Medlem
chran508s avatar
Citat:
För det är bara skit.

Jag kan också slå perfekta passar, de måste vara avgörande också
.
Hade anfallarna gjort mål på dem så...
Citera
2012-03-21, 19:57
Bannlyst
Messi straffar är ganska patetiska och känns väldigt osäkra till skillnad från Ronaldo som har 22/23 straffar under sin tid i Real Madrid
Citera
2012-03-21, 20:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fattar inte hur man måste se det som ett krav med en stor landslagstitel, det är ju klubblagsfotboll som är allt nu för tiden, det man nöter året om, ett vm är vart fjärde år, mest bara lotto och tillfälligheter som avgör, inga dubbelmöten etc. Tycker man inte ska ha det som krav för att erhålla titeln bäst genom tiderna, det han gör på fotbollsplanen kan kan ingen annan göra.

Men det är ju just det..att VM går så sällan..Det säger väldigt mycket om man kan mobilisera och vara bäst när det gäller i en sådan prestigefull turnering. Dessutom i ett annat sammanhang än med klubblaget..Inte att resten inte skulle vara värt så mycket, men det ställs på sin spets när man ska jämföra med andra spelare.
Senast redigerad av Steff83 2012-03-21 kl. 20:09.
Citera
2012-03-21, 20:04
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Messi straffar är ganska patetiska och känns väldigt osäkra till skillnad från Ronaldo som har 22/23 straffar under sin tid i Real Madrid
Hehe, snacka om att ha slut på argument! Men ja, det stämmer Ronaldo är bättre på straffar.
Samtidigt får du inte glömma Cl 07/08, först en missad straff emot Barca i semin och sedan en i finalen.
Citera
2012-03-21, 20:50
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Hehe, snacka om att ha slut på argument! Men ja, det stämmer Ronaldo är bättre på straffar.
Samtidigt får du inte glömma Cl 07/08, först en missad straff emot Barca i semin och sedan en i finalen.
Haha eller hur. Skolgårdsargumentationerna kommer fram nu. "Ja, men...Ronaldo är iaf bättre på straffar!!"...buhu. Grattis till Ronaldo får man väl säga då. Det är ju roligt för honom att åtminstone vara bättre på straffar.
Citera
2012-03-26, 16:11
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:

Du såg inte Argentinas matcher under VM2010 va? Fråga din käre Higuain om Messis passningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano

Really?
Visste du att Casillas är den målvakt som Messi gjort flest mål på under sin hela proffesionella karriär?
Hela 13 st.
Citera
2012-03-26, 16:14
Bannlyst
Har inte sett Messis senaste straffmissar, men han har varit säker varje gång jag sett. Lite som Balotelli, dvs väntar ut målvakten och rullar retfullt in den. Samtidigt kan han också gå på kraft lik Balo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in