2012-03-21, 14:35
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Higuain är ju helt ofattbart egoistisk i landslaget. Har du inte sett det?

Inte mer egoistisk än vad en anfallare ska vara. Dock så missar du poängen, man kan inte skylla på andra för att Messi inte presterar som han gör i Barcelona.
Citera
2012-03-21, 14:38
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Inte mer egoistisk än vad en anfallare ska vara. Dock så missar du poängen, man kan inte skylla på andra för att Messi inte presterar som han gör i Barcelona.

Man kan däremot skylla på andra när det kommer till varför han spelar så bra i Barcelona. De skyldiga är Xavi och Iniesta. Den sistnämnda är för övrigt världens bästa fotbollsspelare i mina ögon.
Citera
2012-03-21, 14:51
Medlem
Xavi och Iniesta har verkligen inte särskilt många assister till Messi, utan det är Alves som oftast ligger bakom eller Messi som gör målen på egen hand. Så det argumentet faller lite platt.

I Argentina förväntas Messi vara såväl speluppläggare djupt ner på mittfältet, som avslutare längst upp på topp. Samtidigt. En omöjlig roll, även för en utomjording som Messi. När han då inte häller får någon hjälp av sina medspelare så måste man vara bra hjärndöd för att inte begripa varför det inte går lika bra i landslaget.

Därmed inte sagt att han varit dålig i landslaget, fortfarande deras överlägset bästa spelare och hjärnan bakom det mesta av deras anfallsspel.
Senast redigerad av riquelme 2012-03-21 kl. 15:03.
Citera
2012-03-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroz
Grabben är helt sjuk alltså. Fyller snart 25 år och har gjort flest mål i barcatröjan, vilken king. Kommer han göra flest mål genom tiderna i La Liga?

Det bör han göra, han har nu 153 mål och rekordet är 252, dit saknas det alltså 99. Jag tippar på att han tar rekordet om 4 max 5 säsonger. Personligen tror jag han blir den förste spelare som gör både 300 mål i la liga och 100 mål i Champions League. Teoretisk så skulle ha kunna göra uppemot 400 mål la liga men då krävs det nog att spelar till han är 35-36.
Senast redigerad av Gincan 2012-03-21 kl. 15:45.
Citera
2012-03-21, 15:33
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Har du sett hur många perfekta passningar han levererar i landslaget match efter match? Att han inte är bra i Argentina är en myt, det vet de som ser matcherna. Att han inte är LIKA bra eller BÄTTRE i landslaget än vad han är i Barca är ganska självklart och inte lönt att diskutera då det är ganska uppenbart varför så är fallet.

Och som riquelme skriver så har varken Xavi eller Iniesta bidragit med så överdrivet många assist till Messi överhuvudtaget. Jag förstår inte alla belackare, ena veckan så är det Messi som inte klarar sig utan Barca, nästa vecka är det tvärtom. Make up your mind, haters.
Citera
2012-03-21, 15:50
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det bör han göra, han har nu 153 mål och rekordet är 252, dit saknas det alltså 99. Jag tippar på att han tar rekordet om 4 max 5 säsonger. Personligen tror jag han blir den förste spelare som gör både 300 mål i la liga och 100 mål i Champions League. Teoretisk så skulle ha kunna göra uppemot 400 mål la liga men då krävs det nog att spelar till han är 35-36.
Skulle vilja säga att han har kommit upp till det rekordet när han är 27 och ½ år gammal.
Ursäkta min okunnighet men vem har rekordet, Raul?
Citera
2012-03-21, 15:54
Medlem
Barcelona_83s avatar
Tycker det är lite coolt att målet han tog rekordet med, är precis likadan som hans första mål i den blåröda tröjan.

http://www.youtube.com/watch?v=0WELcgMSeCI

http://www.youtube.com/watch?v=GXOPKi93bS8&feature=channel
Citera
2012-03-21, 15:59
Medlem
Carlcoolings avatar
Här har ni alla 234 mål, enjoy!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CYLtOzHZFAc#!
Citera
2012-03-21, 16:05
Medlem
elitzs avatar
Messi, en helt enkelt tokbra spelare som gör mål hela tiden, assister hela tiden och drömpassar hela tiden. match efter match, år efter år.
Men börjar bli tjatigt om alla dessa diskussioner kring hur han presterar i landslaget.
Spelar ingen roll hur han är som spelare och vad han gör som är bra.
Uppenbarligen gör han inte riktigt lika många mål i argentina, jag vet, 3 mål senast....
Men inga i VM osv...

MEN detta spelar ingen roll, han kan lika gärna sätta 100 strutar på 50 matcher i argentina, så länge landslaget i fråga inte vinner några turneringar så kan man inte påstå att han har lyckats i den blåvita tröjan, handlar om att vinna. (jo klart han har lyckats, men han måste högre upp än så)

Detta som är charmen med fotboll...tänkt tex Zidane utan framgångarna i VM, EM och CL. Inte fasiken hade han klassats som den legend han är idag då.

Men kom också ihåg att grabben fortfarande är ung, han har flera chanser till att ta sitt argentina till framgång. Tror själv också detta kommer att inträffa, då först kommer jag och säkert många andra att klassa denna lilla fotbollstekniker till en av de allra största genom historien, säkert den största av dem alla till och med.

Sen vet vi ju att han vill stanna i sitt Barca resten av karriären, förstår honom. Han trivs och slår bara nya rekord hela tiden.
Skulle dock vara kul att se honom i ett annat lag, helst i en annan liga. Bara för att sen kunna säga: "titta han äger ju där också" vilket han självklart skulle göra, inget snack om den saken.

Förstår inte alls detta snack med att Xavi och Iniesta skulle vara den huvudsakliga anledningen till hans framgångar. Är messis egna färdigheter som gör honom så sjukt bra. Sen är det dessa två spajorer som tar honom ytterligare en nivå till. Detta som i sin tur lett till barcelonas framgång senate åren.

Håller förövrigt på Real, hatar barcelona och allt där i kring.
Men Messi som spelare går inte att tycka illa om, gillar man fotboll så gillar man messi.
Citera
2012-03-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Skulle vilja säga att han har kommit upp till det rekordet när han är 27 och ½ år gammal.
Ursäkta min okunnighet men vem har rekordet, Raul?
Most career league goals: 252, Telmo Zarra. 1940–1955 Athletic Bilbao 278 (252)
Citera
2012-03-21, 16:12
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
text.

Instämmer på alla punkter. Om inte Messi vinner ett VM kommer han nog inte ses som en bättre spelare än Maradona, Pelé osv. Vinner han VM kommer han nog ses som den bäste någonsin.
Citera
2012-03-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Instämmer på alla punkter. Om inte Messi vinner ett VM kommer han nog inte ses som en bättre spelare än Maradona, Pelé osv. Vinner han VM kommer han nog ses som den bäste någonsin.
Tycker ett CL guld är mer värt en ett VM guld IMO. Kolla spelare som Klose och Forlan som presterar bra i landslaget men dåligt i klubblaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in