2015-01-09, 22:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Bara jag som tycker Messi känns obehaglig? Vad döljer sig egentligen bakom den skygga pojk-auran? Jag tror han är en sådan som lätt kan förblindas av makt.
Citera
2015-01-09, 22:56
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Nog för att diskussionen är tröttsam men.

Zlatan to Le France after the match: "Cristiano better than Messi? Maybe in another sport. Messi is unique."

Kan inte annat än hålla med faktiskt, Messi i form är världens bästa dribbler genom tiderna, troligtvis bästa spelare också. Enda spelare som kan ha flest lyckade dribblingar, genomskärare, 100+ touches och samtidigt göra hattricks i samma match/matcher.

Problemet, oavsett hur mycket jag älskar Messi så når han inte den formen han hade igen. Ronaldo är nu bättre än Messi. Messi har peakat och inget tyder på att han kan nå samma explosivitet igen. Tyvärr.
Citera
2015-01-09, 23:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Bara jag som tycker Messi känns obehaglig? Vad döljer sig egentligen bakom den skygga pojk-auran? Jag tror han är en sådan som lätt kan förblindas av makt.
Varför tro på något som blaskor skriver för att sälja lösnummer?
Citera
2015-01-09, 23:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Tja, att bli världens bästa genom tiderna kräver nog en viss typ av människa. Vem bryr sig om hurdan han är som person?

Det är ju på planen han är ett geni. Han är säkert weird utanför, det är nog många många fotbollsspelare, artister, konstnärer, politiker etc.
Citera
2015-01-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Problemet, oavsett hur mycket jag älskar Messi så når han inte den formen han hade igen. Ronaldo är nu bättre än Messi. Messi har peakat och inget tyder på att han kan nå samma explosivitet igen. Tyvärr.

Men vad är set som gör Ronaldo till en bättre spelare? Inget snack om att han inte är en fantastisk talang han också, men för mig gör han inte dom där extraordinära sakerna Messi gör till exempel genomskärare eller dribblingsruns. Antal mål är väldigt lika denna säsong också, Ronaldo har 9 fler straffmål thats it.
Citera
2015-01-10, 12:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Men vad är set som gör Ronaldo till en bättre spelare? Inget snack om att han inte är en fantastisk talang han också, men för mig gör han inte dom där extraordinära sakerna Messi gör till exempel genomskärare eller dribblingsruns. Antal mål är väldigt lika denna säsong också, Ronaldo har 9 fler straffmål thats it.

Straffmål är ju också mål. Där Messi bränner oerhört mycket för att vara på den nivå han är.

11 mål skiljer de två i ligan. Det är rätt mycket.
Citera
2015-01-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Straffmål är ju också mål. Där Messi bränner oerhört mycket för att vara på den nivå han är.

11 mål skiljer de två i ligan. Det är rätt mycket.

Givetvis är det mål men att säga att Messi bränner oerhört mycket är ju statistiskt sätt en lögn.

Att Barcas straff mot Elche var den första på camp nou på 280 dagar säger en del. Hade Messi fått lika många chanser från straffpunkten och bränt dom hade man kunna köpa ditt argument.
Citera
2015-01-10, 13:23
Medlem
JayGatsbys avatar
Ryktena om Messis lämnande av Barca är fler än vanligt och de ger sig inte.

Att nån köper loss för 2 miljarder känns ju mindre troligt, men när går hans kontrakt ut? Messi som Bosman. Det vore något det.
Citera
2015-01-10, 13:43
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ryktena om Messis lämnande av Barca är fler än vanligt och de ger sig inte.

Att nån köper loss för 2 miljarder känns ju mindre troligt, men när går hans kontrakt ut? Messi som Bosman. Det vore något det.
30 juni 2018 och det känns föga troligt. Antingen säljer man honom innan eller så förlänger han. Gå som bosman har jag väldigt svårt att se.
Citera
2015-01-10, 14:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Gillar inte att länka till Aftonbladet, så jag gör inte det. Men Sportbadet räknade ut att Messi skulle vara marginellt dyrare än Di Maria. Ca 15 miljoner per år dyrare, vill jag minnas. Artikel och video återfinns på deras websida.
Citera
2015-01-12, 17:19
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2015/01/12/7901602/messi-i-dont-know-where-ill-be-next-year?ICID=HP_BN_2

Intressant, Messi till Chelsea dårå?
Citera
2015-01-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
http://www.goal.com/en/news/12/spain/2015/01/12/7901602/messi-i-dont-know-where-ill-be-next-year?ICID=HP_BN_2

Intressant, Messi till Chelsea dårå?

haha, antingen denna eller gårdagens intervjuer måste ju vara fake? annars beter ju sig messi värre än en 16 årig instagrambrud som vill ha uppmärksamhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in