Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hittat. Håller inte med om att CR7 är mer komplett som spelare, men tycker att han är mer komplett som goalscorer. Han är en målmaskin, inte mer än så. Messi däremot är en ännu bättre målmaskin + att hans lagspel och playmaking skills är MYCKET bättre och bla. av den anledningen är han mer komplett som spelare.
Och jo, CR7 har svagheter.
Vilka svagheter? Jag tycker att Messi är en mycket bättre spelare, hans spelförståelse kombinerat med hans bollkontroll och skicklighet på små ytor gör att han är världens bästa spelare (kanske till och med någonsin). Men, trots det har han svagheter. Det tycker jag gör Ronaldo till en mer komplett spelare.
För att ta ett exempel, när Messi har bollen rättvänd precis utanför straffområdet är chansen stor att han gör mål. När Ronaldo har bollen utanför straffområdet rättvänd är också chansen stor att det blir mål, inte lika stor dock.
När Real har hörna är Ronaldo ett stort orosmoment och om någon av reals spelare gör mål är chansen stor att det är Ronaldo. När Barca har hörna finns det nästan inte med på kartan att Messi kommer nicka in den, (snälla länka inget nickmål ifrån Messi).
Samma sak vid straffar, visst Messi sätter många straffar. Men han har samtididgt inte ett tillräckligt bra snitt för att det inte ska ses som en svaghet ifrån en annars så extremt bra fotbollspelare.
Och för att avsluta så ber jag om att ingen skriver något om att Barcas sätt och spela inte passar in med huvudspel ändå, för låt oss vara ärliga. Med tanke på hur många hörnor Barca skaffar skulle det vara en stor fördel om vi faktiskt skulle ha lite mer att säga till om i luftrummet.