2007-04-18, 17:40
Medlem
Ps vet ej om detta r rtt trd!..

Hej mitt namn r Danne. Det r s jag har installerat om min dator och ljud kortet vill ej funka s jag undrar vart kan jag hitta drivers till mitt ljud kort

Kort Ljudstyrenhet fr multimedia.

Sen vet jag inte om det finns fler saker jag mste installera Tack p fr hand...
Citera
2007-04-18, 17:45
Medlem
Torrents avatar
Googla p tillverkarens namn och navigera dig till deras hemsida, dr br du kunna hitta passande drivers till din plattform...
Citera
2007-04-18, 17:49
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crayer
Det r s jag har installerat om min dator och ljud kortet vill ej funka s jag undrar vart kan jag hitta drivers till mitt ljud kort
Och den frgan stller du i dataskerhet?

Trd flyttad.

/Mod
Citera
2007-04-20, 16:28
Medlem
DennisOlofs avatar
Frmodligen har du integrerat ljud p moderkortet, finns ven separata internet ljudkort och externa ldor.

Har du inte en CD med drivrutinerna p (brukar flja med moderkort, eller datorsystem) mste du ta hem dem frn Internet.

Har du integrerar ljudchip p moderkortet (str i manualen) s kan du behva drivrutiner frn fretaget som tillverkar moderkortet. Har du tur anvnder ditt moderkort mer eller mindre standardiserade kretsar till ntverks chipet och ljudschipet.

Det r tillverkare som Realtek, C-Media, Creative, Intel, Via, Marvell

Dom har oftast egna sidor med drivrutinspaket man kan tanka hem och installera. Ditt problem r att identifiera vad du har fr typ av ljud, drefter vem tillverkaren r, och sist eventuellt vilket typ av chip det r s du kan f rtt drivrutiner.

Har du manual brukar det st i den. Om du kan tala om fr oss vilket moderkort du har (ett exempel Asus P5B-E) s kan vi andra kolla p Internet och tala om fr dig vilka drivrutiner du behver och vart dom finns.

Har du en mrkes dator som t.ex. Dell, HP osv, r det oftast tillverkaren som har drivrutinerna p sin hemsida d det oftast r speciella frhllanden nr det gller dom burkarna.

Hoppas informationen hjlpte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in