Hej mitt namn r Danne. Det r s jag har installerat om min dator och ljud kortet vill ej funka s jag undrar vart kan jag hitta drivers till mitt ljud kort
Kort Ljudstyrenhet fr multimedia.
Sen vet jag inte om det finns fler saker jag mste installera Tack p fr hand...
Frmodligen har du integrerat ljud p moderkortet, finns ven separata internet ljudkort och externa ldor.
Har du inte en CD med drivrutinerna p (brukar flja med moderkort, eller datorsystem) mste du ta hem dem frn Internet.
Har du integrerar ljudchip p moderkortet (str i manualen) s kan du behva drivrutiner frn fretaget som tillverkar moderkortet. Har du tur anvnder ditt moderkort mer eller mindre standardiserade kretsar till ntverks chipet och ljudschipet.
Det r tillverkare som Realtek, C-Media, Creative, Intel, Via, Marvell
Dom har oftast egna sidor med drivrutinspaket man kan tanka hem och installera. Ditt problem r att identifiera vad du har fr typ av ljud, drefter vem tillverkaren r, och sist eventuellt vilket typ av chip det r s du kan f rtt drivrutiner.
Har du manual brukar det st i den. Om du kan tala om fr oss vilket moderkort du har (ett exempel Asus P5B-E) s kan vi andra kolla p Internet och tala om fr dig vilka drivrutiner du behver och vart dom finns.
Har du en mrkes dator som t.ex. Dell, HP osv, r det oftast tillverkaren som har drivrutinerna p sin hemsida d det oftast r speciella frhllanden nr det gller dom burkarna.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!