Har en riktig nybörjarfråga, sitter å kör firefox i linux fedora core 6. Konstaterar att text osv ser förjäkligt ut jämfört med firefox i windows, mycket svårläsligt osv.. går detta att göra något åt?
Har provat att ställa om Character encoding i firefox, men det gör ingen skillnad direkt.
Nej, det har jag inte gjort, har varit lite rädd för å sitta å pilla med det då jag är helt grön på linux än så länge, men det kan lösa problemet tror du?
Firefoxproblemet: Edit -> Preferences -> Content -> Advanced -> Så ställer du in nån bra font. Sans typ.
För att kolla ifall du har grafikkortet installerat så kan du ladda hem "mesa-utils" med nån pakethanterare (har aldrig använt fedora core så jag vet inte hur man får ner det) sen så skriver du i en console "glxgears -printfps" utan ("). Får du en FPS över 1000 så är det OK.
Nej, det har jag inte gjort, har varit lite rädd för å sitta å pilla med det då jag är helt grön på linux än så länge, men det kan lösa problemet tror du?
Är rätt säker på det är grafikkortet... Var inte rädd att pilla på det, går alltid att reseta, fast med FC vet jag inte direkt..
Firefoxproblemet: Edit -> Preferences -> Content -> Advanced -> Så ställer du in nån bra font. Sans typ.
För att kolla ifall du har grafikkortet installerat så kan du ladda hem "mesa-utils" med nån pakethanterare (har aldrig använt fedora core så jag vet inte hur man får ner det) sen så skriver du i en console "glxgears -printfps" utan ("). Får du en FPS över 1000 så är det OK.
Har en riktig nybörjarfråga, sitter å kör firefox i linux fedora core 6. Konstaterar att text osv ser förjäkligt ut jämfört med firefox i windows, mycket svårläsligt osv.. går detta att göra något åt?
Jag vet vad du menar. Lösningen är att installera Microsofts (!) TrueType-fonter. Ladda hem och installera
Jag tycker nästan de fonterna som använda i FC är snyggare än de andra. Men är man van vid XP:s så kanske det är lättare för ögonen.
Citat:
Ursprungligen postat av -198
För att kolla ifall du har grafikkortet installerat så kan du ladda hem "mesa-utils" med nån pakethanterare (har aldrig använt fedora core så jag vet inte hur man får ner det)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!