Citat:
Ursprungligen postat av Moto
Nu även ett chapter i Engelholm.
Utan tvekan Sveriges snabbast växande MC-klubb.
Outlaws Sweden´s supportclub Rough Creed MC
har smält upp 4 chapters i sverige på mindre än 6 månader .
Nån som känner till vad det är för gubbar i RC
Tråkigt på sitt sätt att en klubb/klubbar kan komma till så snabbt.
Oavsett vad det är för gubbar, så verkar det vara en ny trend inom framförallt 1% världen. Traditionen att det är hangaround tid, prospect tid mm, verkar försvinna. Nu blir man klubb,,chapter,, supporter på en kvart. Vilket är tragiskt, då det kommer in mycket folk i bikerkulturen som kanske inte har där att göra.
Jag är ingen supporter av Sverige Modellen egentligen, då jag ogillar byråkrati och att andra ska bry sig om vad en klubb gör etc. Men i detta fall så har ju faktiskt modellen en funktion, med frontpatch etc..Detta visar ju om klubben i fråga verkligen är bikers och inte endast är med för man får vara tjenis med "tuffa grabbar"..
Kontentan av denna snabba växt och uppkomst av klubbar blir att många hojfester får en dålig stämning då det springer folk på dessa som inte har där att göra, som varit i bikerkulturen i 20 minuter och genast ska stå och spänna på sig och visa vilka dom är supporters till, belive me, jag har sett det otal gånger.
Och grejjen är ju den, det är inte 1% klubben i fråga som spänner på sig, det är i regel ganska trevliga killar, men svansen av supporters eller en del rentutav wannabes kan vara grymt dryga och spänna på sig. Detta ger tyvärr en dålig stämning. OT again...