2007-05-08, 14:34
Medlem
kvaveberusads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johansson_
tror att skidanläggningen ordnade med reppelering i den gamla sandsilon nån sommar. stod i VN om det
hmm då sprack min drömmar om den småländska riksbunkern
Citera
2007-05-13, 14:43
Medlem
elyss avatar
Njaa.. Sandsilon på Mariebo kanske är mer än bara sandsilo? :P
Den skulle rent tekniskt sett kunna vara enorm med tanke på hur långt in "berget" sträcker sig. Nu är det inte så, men man kan ju alltid drömma
Citera
2007-05-13, 15:05
Bannlyst
Jag ska antagligen till Isaberg idag, kan kolla in och se om jag ser något suspekt
Citera
2007-05-13, 15:39
Medlem
elyss avatar
Tänk om du kommer in där så märker du att det finns sånna slaktrum som det är i Hostel :O "Elite Hunting"
Citera
2007-05-13, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elys
Tänk om du kommer in där så märker du att det finns sånna slaktrum som det är i Hostel :O "Elite Hunting"

Jackpot vore ordet då.
Undrar just vad det läskigaste man kan hitta är?
Citera
2007-05-13, 18:58
Medlem
kvaveberusads avatar
hehe ska bli spännande o se om du överhuvudtaget kommer tillbaka

bergatrollet kanske tar dig
Citera
2007-05-13, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
hehe ska bli spännande o se om du överhuvudtaget kommer tillbaka

bergatrollet kanske tar dig

Försökte ta mig in idag, ingen framgång. Fanns bara en ventilationstunnel, och den var på tok för liten.
Stora ingången är rostig och gammal, den kanske "trillar bort" snart..?
Citera
2009-08-03, 18:16
Bannlyst
Bumpar denna tråd eftersom jag var förbi Isaberg häromdagen. Fortfarande ingen som har varit innanför portarna?
Citera
2009-08-03, 21:17
Medlem
tesseracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Bumpar denna tråd eftersom jag var förbi Isaberg häromdagen. Fortfarande ingen som har varit innanför portarna?

Jo, ett par gånger. Det är absolut inget intressant. Ska försöka jaga upp ett par bilder åt dig.

Men bara en sandsilo med en ort rakt in och ett stort schakt uppåt. Inget mer än det.
Citera
2009-08-15, 13:16
Medlem
Deemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesseract
Jo, ett par gånger. Det är absolut inget intressant. Ska försöka jaga upp ett par bilder åt dig.

Men bara en sandsilo med en ort rakt in och ett stort schakt uppåt. Inget mer än det.

Håller med. Jag kikade in en gång när portarna var öppna. Det är bara en djup tunnel som går långt in, vart den slutar vet jag inte riktigt men uppepå ligger det ett nersläpp, troligtvis för grus. Den kommer man åt från Hestras södra infart, direkt upp till höger går en liten grusväg en liten bit upp i skogen
Citera
2010-12-15, 18:17
Medlem
Jegerns avatar
bakom portarna är det en gång så att man kan backan in med last bil ev hjullastare. längst in finns det en stege som leder upp til ett annat rum. därifrån finns en stege till ett stort rum som en kupol.
Citera
2010-12-15, 18:31
Medlem
Jegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvaveberusad
jo det är nog inga problem att ta sig in, har tom en bild på hänglåset ;-) problemet är nog snarare insyn ifrån vägen samt andra aktiviteter i området ;-)

1.5 minut med bågfil så är du inne eller gör som vi gjorde med spett och bände upp skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in