Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-19, 18:51
  #13
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pomtus
Jag har två recept på benso, utskrivna av samma läkare med en dags mellanrum, som jag varvar uttagen emellan och apoteket höjer inte ens ett ögonbryn. Rent teoretiskt kan ju en läkare ha förskrivit ex 3x1 tablett och vill höja dosen till 3x2 tablett och skriver ut ett kompletterande recept istället för att makulera den första och förskriva helt nytt.

Har jag skrivit något annat eller varför citerade du mig? Jag skrev att du kan till och med ha olika läkare. Och ändå hämta ut från Apoteket.
Citera
2007-04-19, 23:02
  #14
Avstängd
Rambous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det verkar vara lättare att få ut benso för sina besvär på hälsocentralerna mot för vad det är hos den tokrestriktiva psykvården .

Träffade en gammal klasskompis igår som var på en hälsocentral och fick utskrivet diazepam på en gång mot ångest som orsakades av marijuanabruk som han sa till mig men som han naturligtvis undanhöll från läkarna.
Han sade även att hans intetion var att flumma på det och han hade stoppat i sig 25st på en dag .

Han är mkt social och kan fungera bra i sämhället. Jag som har haft ångest i många år och inte orsakats av drogbruk blir nästan ignorerad när jag klagar över ångesten och handikappet socialfobi som gör att jag inte kan gå ut och fungera i samhället.

Dom slänger åt en lite skit som atarax och neuroleptika som inte funkar alls. jag undrar hur fanken man skall få ut medicin man är berättigad till och vilka erfarenheter ni har om dom båda inrättningarna.

Jag skall inte flumma, vill bara få bort besvären HJÄLP!!


Jag har i flera år lyckats få bensodiazepiner förskrivna. Min erfarenhet är att vårdcentralen är bland dom bästa platserna för detta syfte. Den absolut bästa tycker jag privatläkaren är. Finner man rätt privatläkare, så brukar man få i princip vad som helst. En läkare som var ganska känd inom missbrukarkretsar i Göteborgsområdet var ganska rolig, han brukade inleda med att hålla recepthäftet i handen och säga "Vad får det vara, min son?"
Citera
2007-04-19, 23:59
  #15
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambou
... var ganska rolig, han brukade inleda med att hålla recepthäftet i handen och säga "Vad får det vara, min son?"

Det där var rätt kul faktiskt! Fram med fler läkare med lite humor och lösa receptblanketter!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback