Har tröts många långa timmar och ett och annat tappert försök inte lyckats finna en lösning på ett problem jag har. Provade häromdagen med att installera Windows Vista Ultimate på min burk som tidigare bebotts av ett Windows XP-system. Än så länge är det mesta frid och fröjd, och jag gillar det skarpt. Det enda negativa handlar om USB mouseraten...
Har på XP klockat USB-portarna så de ligger på 1000Hz ist för 125Hz som är standard. Detta för att få en bättre responstid på musen när jag spelar o.s.v. Problemet är att jag inte hittat något sätt att lösa det på för Windows Vista. De program som man enkelt fixade det med i XP funkar inte på Vista, och de två enda sidor jag hittat där det finns guide fungerar inte för mig.
Ställer nu mitt hopp till Flashback - är det någon som är bättre på att söka än vad jag är? Någon som kan lite mer om det hela och kanske rentav skulle klara av att fixa ihop något eget?
Ah, dåligt av mig, glömde ge länk till det jag provat. Ber om ursäkt. Det där är den metod jag försökt med, men resultat uteblir ändå Kan det ha att göra med olika versioner av Windows Vista eller något sådant tro?
Edit: Och de två möss jag använder är av ganska okända märken och utan några rejäla drivrutiner dessvärre. Är tidiga versioner på båda.
Olika språkversioner kanske, jag antar att du har svensk Vista. Nej, då vet jag inte. Mina Logitech-drivar gör det åt mig och jag har för mig att Microsofts drivar gör det också. Testa att installera dem fast du inte har en sån muus (Microsofts har du kanske störst chans med) och se vad som händer...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!