• 8
  • 9
2007-12-12, 08:09
Medlem
farbror Svens avatar
Min nyårssupé börjar så smått ta form. Till huvudrätten blir det Château Tertre Roteboeuf, 1997, och några fina årgångsfiléer från ICA.
Citera
2007-12-12, 19:28
Medlem
dumstruts avatar
De gäller ju inte bara kött.

Allt som kan packas om packas om. Jobbade på KF's lager för ett par år sen o körde truck. När beställningarna var körda fick man hjälpa till på de andra avdelningarn, bland annat osten.

Där fick in hela pallar med tex Herrgård som gått ut, från nån av de stora butikerna som OBS eller Coop forum eller vad dom nu heter. 4 pallar med skuren o förpackad herrgårdsost som gått ut en vecka tidigare. Vi öppnade alla förpackningar, hyvlade bort möglet och packade om med nytt datum...

Man blir väl inte sjuk av att käka det, men förbannad som satan när en ost möglar efter 2 dagar i kylen eller om köttfärsen ser ut som en överkörd grävling när man tar fram den kvällen efter...
Citera
2007-12-12, 19:33
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumstrut
De gäller ju inte bara kött.

Allt som kan packas om packas om. Jobbade på KF's lager för ett par år sen o körde truck. När beställningarna var körda fick man hjälpa till på de andra avdelningarn, bland annat osten.

Där fick in hela pallar med tex Herrgård som gått ut, från nån av de stora butikerna som OBS eller Coop forum eller vad dom nu heter. 4 pallar med skuren o förpackad herrgårdsost som gått ut en vecka tidigare. Vi öppnade alla förpackningar, hyvlade bort möglet och packade om med nytt datum...

Man blir väl inte sjuk av att käka det, men förbannad som satan när en ost möglar efter 2 dagar i kylen eller om köttfärsen ser ut som en överkörd grävling när man tar fram den kvällen efter...
Det var annorlunda, i Coops lager i Västerås (som levererar till nästan hela Sverige) så skickas sånt skit tillbaka till leverantören, eller kastas direkt.
Citera
2007-12-12, 19:59
Medlem
rogerks avatar
COOP fuskar med annat oxå. Brandskyddet är nåt som nochaleras på många ställen. I Täby, Arninge så blockeras utgånger helt eller delvis. Klart så är det inte ofta det brinner i svenska varuhus.... Men skyddet o regler finns inte där för skojs skull.
Citera
2007-12-12, 20:43
Medlem
dumstruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Det var annorlunda, i Coops lager i Västerås (som levererar till nästan hela Sverige) så skickas sånt skit tillbaka till leverantören, eller kastas direkt.

Detta var ett par år sen, när KF fortfarande hade egen hantering av både ost, frutk o grönt och kött. Nu tror jag de köper allt från leverantörerna, t ex Arla o Scan.

Osten va det enda jag såg. Allt annat hade de järnkoll på. Om nåt på lagret höll på å gå åt h-e så kasta dom det, eller så fick vi ta med oss hem. Ett tag hade jag 100 kg Marabou möjlkchokla i frysen...
Citera
2007-12-12, 21:56
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumstrut
Detta var ett par år sen, när KF fortfarande hade egen hantering av både ost, frutk o grönt och kött. Nu tror jag de köper allt från leverantörerna, t ex Arla o Scan.

Osten va det enda jag såg. Allt annat hade de järnkoll på. Om nåt på lagret höll på å gå åt h-e så kasta dom det, eller så fick vi ta med oss hem. Ett tag hade jag 100 kg Marabou möjlkchokla i frysen...
"Ett par år sedan"... Egenhanteringen i Västerås av ost, frukt och grönt försvann 1999, så det är lite mer än "ett par år sedan" om du jobbade där.
Citera
2007-12-13, 14:46
Medlem
dumstruts avatar
Yup, ett par år sen
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto