• 1
  • 2
2007-04-17, 20:49
Medlem
cecels avatar
Tror ni att vissa personer har mer utstakad och ologisk otur i spel n andra? Det r ju ingen slump att vissa mnniskor har bra flyt med sina spel och i poker, och vissa andra rkar ut fr sjuka grejer mest hela tiden. Som att laget man bettar p gr 2 sjlvml i slutet och frlorar eller att ngon alltid sitter med bttre kort i Poker osv.

Vad tror ni? Existerar "tur" och "otur" i spel?
Citera
2007-04-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Tror ni att vissa personer har mer utstakad och ologisk otur i spel n andra?
Nej
Citat:
Det r ju ingen slump att vissa mnniskor har bra flyt med sina spel och i poker, och vissa andra rkar ut fr sjuka grejer mest hela tiden. Som att laget man bettar p gr 2 sjlvml i slutet och frlorar eller att ngon alltid sitter med bttre kort i Poker osv.
Jo det r slump i kombination med selektiv perception.

Ls grna http://en.wikipedia.org/wiki/Fooled_by_Randomness
Citera
2007-04-17, 21:44
Medlem
Maliks avatar
Tur r bara sannorlikhet tagen fr personligt. Problemet r att det blir en sjlvuppfyllande profetia. Tror jag har kommit ver det skapligt nu, men "frr i tiden" (aka februari) s blev det alltid s att om jag frlorade ett par inkp i poker p otur blev jag frsiktigare, vilket gjorde att jag frlorade delar av min edge och drmed led strre risk av att jag skulle frlora ett till osv. Jag har fortfarande lite problem med det hr, men jag tror att jag r bttre n det flesta p det och det r en frdighet som r vldigt viktig. Min teori r att man helst ska vara psykopat fr att klara av snt hr som mjligt, och att folk som r det drmed verkar ha mer "tur".
Citera
2007-04-17, 21:46
Medlem
Tror DeKnjiff sjlv har sagt det hr citatet: "Livet r fr kort fr att turen ska hinna jmna ut sig"

S ja, vissa har mer tur, och vissa mer otur.
Citera
2007-04-17, 23:23
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Nej

Ls grna http://en.wikipedia.org/wiki/Fooled_by_Randomness
intressant text

Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Tur r bara sannorlikhet tagen fr personligt. Problemet r att det blir en sjlvuppfyllande profetia. Tror jag har kommit ver det skapligt nu, men "frr i tiden" (aka februari) s blev det alltid s att om jag frlorade ett par inkp i poker p otur blev jag frsiktigare, vilket gjorde att jag frlorade delar av min edge och drmed led strre risk av att jag skulle frlora ett till osv. Jag har fortfarande lite problem med det hr, men jag tror att jag r bttre n det flesta p det och det r en frdighet som r vldigt viktig. Min teori r att man helst ska vara psykopat fr att klara av snt hr som mjligt, och att folk som r det drmed verkar ha mer "tur".
det r just det jag ocks har problem med. r jag med om massa spel dr jag bara frlorat p grund av otur, s brjar jag tro att jag har otur och tappar "sjlvfrtroendet"
Citera
2007-04-18, 12:57
Medlem
2mass avatar
Citat:
Tror ni att vissa personer har mer utstakad och ologisk otur i spel n andra? Det r ju ingen slump att vissa mnniskor har bra flyt med sina spel och i poker, och vissa andra rkar ut fr sjuka grejer mest hela tiden. Som att laget man bettar p gr 2 sjlvml i slutet och frlorar eller att ngon alltid sitter med bttre kort i Poker osv.

Ja, jag rkar vara ett levande bevis p detta.

Citat:
Vad tror ni? Existerar "tur" och "otur" i spel?

Uppenbarligen, ja.
Citera
2007-04-18, 14:00
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
bertta mer!
Citera
2007-04-18, 14:05
Medlem
Kan du bevisa att just du bryter mot slumpen s ger James Randi dig 1 mille US.

Paradoxalt nog skulle det gra dig till en vinnare
Citera
2007-04-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas

Uppenbarligen, ja.
Hller med
Citera
2007-05-09, 21:50
Medlem
RvSmrets avatar
Ja,sjlvklart finns det folk med ett jvla flyt och folk med ren och skr otur.

Ett ex frn tidigare idag kan ju vara t.ex,nr en snubbe gick all in me AK,jag synade med AA...P floppen kommer det K A K,bara ett ex av massor.

Blev 75$ fattigare.
Citera
2007-05-09, 22:20
Medlem
LoTiXs avatar
Sjlvklart finns det folk med tur och otur i spel. Spelar man tillrckligt lnge kommer alla f samma resultat. Men turgubben tar den vinnande lotten nr jackpotten r uppe p 1000000 kronor. Killen med otur kanske trffar vinsten nr den ligger p 200 spnn. Vi trffar alla vra toppar d och d i livet, men han som har tur, han syncar den dr toppen med ett bra resultat.

Sluta tro ni r s jvla duktiga och frsk fr en gngs skull frst detta.
Citera
2007-05-09, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RövSmöret
Ja,sjlvklart finns det folk med ett jvla flyt och folk med ren och skr otur.

Ett ex frn tidigare idag kan ju vara t.ex,nr en snubbe gick all in me AK,jag synade med AA...P floppen kommer det K A K,bara ett ex av massor.

Blev 75$ fattigare.

Inte 75$ rikare? han har 1 out.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här