2007-04-17, 14:11
Medlem
Tja.

Köpte en ny dator i helgen, en 17-tummare. Jag ställde in den rekommenderade upplösningen 1280x1024, men inte ens den blir korrekt. En jordglob ser mer ut som ett ägg och en smiley likaså. Ändå är denna upplösningen den mest realistiska, dom andra upplösningarna är groteska. Min polare har redan ett rätt så smalt ansikte och när vi kollade på en bild på honom sa han "oh my god, jag ser ut som en glasspinne!"

Det är nämligen så att det inte är nån svart kant längst upp och längst ner, som du behöver va. Hur kan jag ändra det? Försökte på knapparna längst ner på skärmen men kom inte fram till nåt. Ska det vara så här? Dom här skärmarna suger fett ifall man inte kan ändra. Bilden behöver pressas ihop lite som på dvd-filmer i widescreenformat, men jag hittar ingen manual till det.

Citera
2007-04-17, 15:04
Medlem
prova 1280x960, det du använder är ju ingen 4:3 upplösning
Citera
2007-04-17, 15:55
Medlem
Zkalmans avatar
Är det möjligen en laptop??
Citera
2007-04-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zkalman
Är det möjligen en laptop??

nej men en platt skärm. Suger feting dom här, om jag inte får rätsida på det byter jag ut mot min gamla skärm.
Citera
2007-04-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desintegration1
nej men en platt skärm. Suger feting dom här, om jag inte får rätsida på det byter jag ut mot min gamla skärm.

är det en widescreen eller inte?
Citera
2007-04-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncg
är det en widescreen eller inte?

vet inte, det tror jag inte. Grejen är att det behöver va svarta kanter ovan och under fönstret, alternativt att skärmen behöver va bredare. Ni förstår.
Citera
2007-04-17, 20:22
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
vet inte, det tror jag inte. Grejen är att det behöver va svarta kanter ovan och under fönstret, alternativt att skärmen behöver va bredare. Ni förstår.
Vad är det för tillverkare och modell på skärmen ?
Citera
2007-04-17, 22:50
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Då är det garanterat 1280 x 960 du ska använda, som jontet tipsade om... Om du vill ha 1280-stort alltså?
Citera
2007-04-18, 07:19
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Då är det garanterat 1280 x 960 du ska använda, som jontet tipsade om... Om du vill ha 1280-stort alltså?
TFT skärmar funkar bara bra i den upplösning dom är tillverkade för så man bör köra den för att få bästa bild. Kolla modell och ställ in upplösningen efter tillverkarens rekommendationer...
Citera
2007-04-18, 10:20
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
TFT skärmar funkar bara bra i den upplösning dom är tillverkade för så man bör köra den för att få bästa bild. Kolla modell och ställ in upplösningen efter tillverkarens rekommendationer...
Ja.. Jo... Eh ...

Så är det ju.. Med TFT brukar en enda (särskild) upplösning vara den bästa. Så din rekommendation är att föredra... "I stand corrected!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in