Resultat: Vem vann debatten?
Mona Sahlin
14,55%
128 röster
Jimmie Åkesson
66,02%
581 röster
Ingen av dem/lika
19,43%
171 röster
2007-04-20, 01:04
Medlem
Outsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Han svarar på frågor om vad det skulle göra med alla invandrare om SD vinner riksdagsvalet såhär:
"vi ska sätta hårdare krav på invandrare, bla måste de lära sig att språka"
Om inte det är att debattera personers språkbruk, då vet jag inte vad som är det.
Det var inte det jag syftade på när jag skrev mitt inlägg. Det är en sak att läspa eller ha något annat hinder av dylik art i sitt språk, men det är ett helt annat faktum att det är essensiellt för invandrare att behärska språket för att kunna bli integrerade så bra som möjligt.
Citera
2007-04-20, 01:05
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Någon som vet om programmet repriseras (jag kan inte hitta någon sådan uppgift på TV 4:s sajt) eller om och i så fall var man kan se det online (utan att behöva pröjsa)?
Citera
2007-04-20, 01:06
Medlem
Det märks att S är rädda för att förlora väljare till SD fördel. Annars så hade Måna knappast nämnt att SD är ett högerparti 3 ggr. Märktes tydligt att hon hade övat på det ett tag, glöm inte att säga detta... glöm nu inte att säga att SD är ett höger.....
Citera
2007-04-20, 01:07
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
?

"Etablisemanget" hade ju debatten?

Tills nu har dom inte haft det , och heller inte fullt ut.
Citera
2007-04-20, 01:07
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Seb//
Det är klart han gör, i hans kommunistiska drömsamhälle finns det inga gränser - nytt folk ska utan några större bekymmer kunna invandra till Sverige och ansluta sig till slaveriet och arbeta för diktatorn och individerna som rör sig i dennes elitklass. De som vägrar skickas till arbetsläger eller avrättas. Kommunism i praktiken med andra ord.

Är det någon skillnad på motsatsen tycker du?
Citera
2007-04-20, 01:08
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Någon som vet om programmet repriseras (jag kan inte hitta någon sådan uppgift på TV 4:s sajt) eller om och i så fall var man kan se det online (utan att behöva pröjsa)?

Tv4 försöker väl köra allt online "anytime". Vet inte hur "selektiva" dom är.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Tills nu har dom inte haft det , och heller inte fullt ut.

Tills nu hade det antalet röster dom fick ingen betydelse ...
Citera
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Seb//
Det är klart han gör, i hans kommunistiska drömsamhälle finns det inga gränser - nytt folk ska utan några större bekymmer kunna invandra till Sverige och ansluta sig till slaveriet och arbeta för diktatorn och individerna som rör sig i dennes elitklass. De som vägrar skickas till arbetsläger eller avrättas. Kommunism i praktiken med andra ord.

Är det någon skillnad på motsatsen tycker du?

Ja , en nationell demokrati måste ha givna gränser.
Citera
2007-04-20, 01:09
Medlem
Högertidningen Sydsvenskan skriver:

Citat:
För sd förkroppsligar Mona Sahlin allt som partiet anser är snett och sjukt i dagens Sverige. Hon är invandrarnas vän. Välkomnar turkar, araber, somalier till Sverige. Kallar dem svenskar.

Eh, kanske något Sahlinvänligt? Högern verkar uppenbarligen föredra Sahlin framför SD. Nåt för Flashbackhögern att tänka på.
Citera
2007-04-20, 01:09
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
Tills nu hade det antalet röster dom fick ingen betydelse ...

? ta tex hur mycket Fi har exponerats i media , jämfört med resultatet. Media har haft överenskommelse att inte släppa in SD.
Citera
2007-04-20, 01:11
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det är väl bättre att bevara den rika mångfalden Gud skapat med nationsgränser än med kommungränser då slipper de olika etniska och religiösa grupperna förtrycka varandra i kampen om regeringsmakten
Citera
2007-04-20, 01:12
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Tv4 försöker väl köra allt online "anytime". Vet inte hur "selektiva" dom är.

Jo, men till skillnad från SVT måste man betala för att se programmen (helt ok i och för sig, då ju TV 4 är en privatägd kanal). Funderar på att köpa en månads "Anytime" enkom för att få se den där debatten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in