Resultat: Vem vann debatten?
Mona Sahlin
14,55%
128 röster
Jimmie Åkesson
66,02%
581 röster
Ingen av dem/lika
19,43%
171 röster
2007-04-20, 00:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Jaha, och? Folk skall alltså inte få bilda sin egen opinion, utan måste hänvisas till vad som är rätt och fel? Är det vad du insinuerar dig?

Men att släppa loss rasismen i det offentliga debatten så som situationen ser ut i Sverige idag kommer öka motsättningarna nått så enormt.
Något som ni Sverigedemokrater såklart vill, ni vill inte ha ett fungerande klasslöst mångkulturellt samhälle utan ni njuter av minsta lilla motsättning, precis som när ni tar upp kravallerna i Rosengård som något som gynnar er.

Men visst du har rätt, om folket demokratiskt röstar för den här skiten så får de väl bli så. Men ni får va beredd på att förorterna kommer reagera oxå, att båda ha en klass-politik OCH ras-politik imot kommer öka motsättningarna nått så enormt.
Det är ni som triggar igång den utvecklingen som möjligen kan ske i vårt land nu, även om de är på demokratisk väg. Glöm aldrig bort det.
Citera
2007-04-20, 00:52
Medlem
freeriderXIIs avatar
Åkesson kunde ju alltid ha frågat Måna om det är bra att Zlatan tuggar tuggummi när de spelar nationalsången

Citera
2007-04-20, 00:53
Medlem
Wow... jag som alltid längtat efter en bild på Måna som säger det mesta om henne, och så fanns den redan: http://www.sdkuriren.se/nyhetsbilder/070415_svssd.jpg
Citera
2007-04-20, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men att släppa loss rasismen i det offentliga debatten så som situationen ser ut i Sverige idag kommer öka motsättningarna nått så enormt.
Något som ni Sverigedemokrater såklart vill, ni vill inte ha ett fungerande klasslöst mångkulturellt samhälle utan ni njuter av minsta lilla motsättning, precis som när ni tar upp kravallerna i Rosengård som något som gynnar er.

Men visst du har rätt, om folket demokratiskt röstar för den här skiten så får de väl bli så. Men ni får va beredd på att förorterna kommer reagera oxå, att båda ha en klass-politik OCH ras-politik imot kommer öka motsättningarna nått så enormt.
Det är ni som triggar igång den utvecklingen som möjligen kan ske i vårt land nu, även om de är på demokratisk väg. Glöm aldrig bort det.

Jag föstår att det här är förtäckta hot i form av romantiska vänster drömmar.

MEN att dom här orden kommer från dig värmer mitt hjärta väldigt mycket.

speciellt:

Jag hade personligen inte vågat hoppas på så mycket men jag litar på dig att du är mer "hemma" i dom lägre sociala klasserna och därför förmodligen representerar deras åsikter till en stor del.
Citera
2007-04-20, 00:55
Medlem
freeriderXIIs avatar
Arbetarbroder anser ni att begränsning av invandringen är rasistiskt ?
Citera
2007-04-20, 00:57
Bannlyst
Vänsterpartiet verkar ha en aningens skev uppfattning om själva begreppet demokrati..
Citera
2007-04-20, 00:58
Medlem
Kommentarer:

1. När Mona menade att Jimmie körde en överklasstil så skulle Jimmie frågat vem av dom som tjänar mest och bor bäst och har mest makt.

2. När Ekdal undrade om vi inte skulle gå miste om "globaliseringens välsignelse" om vi genomförde SD:s politik så skulle Jimmie sagt att de länder som tjänar allra mest på globaliseringen, de asiatiska, har en sjuhelvetes mycket hårdare t.ex invandringspolitik än vad SD vill ha.

3. Att kräva att SD ska debattera frågor utan att ens nämna invandringspolitik är ett lömskt knep, eftersom invandringen ju är den röda tråden i allt. Det finns fan ingen fråga som inte på något vis berörs av invandringen. Man är inte ett "enfrågeparti" bara för att man förstår detta. Ett enfrågeparti hade bara diskuterat t.ex brottslighet eller äldrevård och struntat i allt annat. Att det är EN sak som är det stora problemet i nästan alla frågor, gör inte SD till ett enfrågeparti. Det gör möjligen Sverige till ett "ett-problem-land" om man nu tvunget ska kalla det för något. Att diskutera brottslighet, nerskuren välfärd, bostadsbrist, arbetslöshet eller vad fan det nu kan tänkas vara utan att nämna invandringen är som om läkare skulle diskutera/behandla en sjuk person utan att bry sig om vad han har för sjukdom.

Invandringen är INTE EN särskild (särskiljd?) fråga som kan behandlas för sig självt, utan - som sagt - den röda tråden i nästan allt.
Citera
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertör
Jag föstår att det här är förtäckta hot i form av romantiska vänster drömmar.

MEN att dom här orden kommer från dig värmer mitt hjärta väldigt mycket.

speciellt:

Jag hade personligen inte vågat hoppas på så mycket men jag litar på dig att du är mer "hemma" i dom lägre sociala klasserna och därför förmodligen representerar deras åsikter till en stor del.

Ja, förhoppningsvis har rånarluvan rätt. Det måste bli större motsättningar för att det här ska gå väl. Konflikten måste upp till ytan och inte bara genomföras i tysthet som ett välorganiserat, genombyråkratiserat folkmord på svenska folket. Alla ljumma, flata, lama, tveksamma svenskar måste fås att inse att det är deras land och liv som står på spel. De tycker det är jobbigt att ta ställning. De måste fås att inse att det blir 100 gånger jobbigare att bo i ett rosengårdssverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Jag är inte sverigedemokrat, jag ogillar dem minst lika mycket som (S). Men likväl förbannat vill jag inte begränsa deras demokratiska rätt att komma till tals. Som ajg uppmärksamat flera gånger, vore det ju en bagatell att klämma åt SD om deras politik är så absurd och verklighetsfrämmande som du påstår. Det du har lyckats påstå är att viljan hos 89% (antalet som tycker att det är rätt med TV-sända debatter med SD) (vi antar att TV4s internetundersökning är statistiskt riktig) av sveriges befolkning borde ignoreras för att de möjliga implikationerna inte stämmer överens med din ideologiska övertygelse. Det, om något, är förkastligt.
Citera
2007-04-20, 00:59
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Nej, det väsentliga i sammanhanget är antalet i förhållande till resurser. Men du läste kanske aldrig Matematik A.

Han svarar på frågor om vad det skulle göra med alla invandrare om SD vinner riksdagsvalet såhär:
"vi ska sätta hårdare krav på invandrare, bla måste de lära sig att språka"
Om inte det är att debattera personers språkbruk, då vet jag inte vad som är det.
Citera
2007-04-20, 01:02
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Arbetarbroder anser ni att begränsning av invandringen är rasistiskt ?

Det är klart han gör, i hans kommunistiska drömsamhälle finns det inga gränser - nytt folk ska utan några större bekymmer kunna invandra till Sverige och ansluta sig till slaveriet och arbeta för diktatorn och individerna som rör sig i dennes elitklass. De som vägrar skickas till arbetsläger eller avrättas. Kommunism i praktiken med andra ord.
Citera
2007-04-20, 01:03
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Han svarar på frågor om vad det skulle göra med alla invandrare om SD vinner riksdagsvalet såhär:
"vi ska sätta hårdare krav på invandrare, bla måste de lära sig att språka"
Om inte det är att debattera personers språkbruk, då vet jag inte vad som är det.

Så du menar att dom inte ska behöva lära sig svenska ? Allt gratis , inga krav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in