Resultat: Vem vann debatten?
Mona Sahlin
14,55%
128 röster
Jimmie Åkesson
66,02%
581 röster
Ingen av dem/lika
19,43%
171 röster
2007-04-19, 19:32
Medlem
Vlasovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jango
Debatten kommer nog bli ganska polariserad. Mona kommer använda känslobaserade argument (solidaritet, visa värme, hjälpa) medans Jimmie kommer använda logiska argument (statestik, fakta, förnuft). Vem som helst kan använda känsloargument men inte alla kan använda logiska argument.

Nej och särskilt inte Mona ”Hennes styrka är inte tänkandet” Sahlin

Blir ingen debatt alls, har aldrig sett Spåna debattera, tror inte hon är kababel till det. Blir det vanliga, Spåna kommer att ställa en förberedd PK-fråga/påstående och inte överhudtaget bry sig om vad han svarar. Nästa gång hon får ordet fortsätter hon bara med nästa påstående.
Citera
2007-04-19, 20:09
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Drar ihop sig. Tror inte det här programet har många tittare så det känns ju inte som nån riktig tv-debatt liksom. Fyran lär ju inte gjort nån reklam för den? Iofs har väl expressen skrivit lite om den men mer än så är det inte

Tror inte det blir mycket till debatt utan mest en massa smutskastning
Citera
2007-04-19, 20:14
Medlem
Bombardirs avatar
Om jag vore Åkesson skulle jag hyra in en som kunde lära honom ett och annat inom retorik. Skulle betala mycket för att se honom platta till Måna i debatt...
Citera
2007-04-19, 20:29
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Skulle betala mycket för att se honom platta till Måna i debatt...
Det kommer aldrig att ske. Av den enkla anledningen att ingen kan platta till Mona Sahlin i en politisk debatt.

Dokumenterat skickliga yrkesmän som Lars Ohly och Maria Wetterstrand kan i sina bästa stunder få in en och annan poänggivande jabb, men det är befängt att tro att en nybörjarpolitiker från Blekinge med begynnande fetma och i desperat avsaknad av erfarenhet ska kunna tampas med en fullblodspolitiker som ägnat hela livet åt att tillgodogöra sig retoriska finter och knep.
Citera
2007-04-19, 20:44
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presidenten
Det kommer aldrig att ske. Av den enkla anledningen att ingen kan platta till Mona Sahlin i en politisk debatt.

Dokumenterat skickliga yrkesmän som Lars Ohly och Maria Wetterstrand kan i sina bästa stunder få in en och annan poänggivande jabb, men det är befängt att tro att en nybörjarpolitiker från Blekinge med begynnande fetma och i desperat avsaknad av erfarenhet ska kunna tampas med en fullblodspolitiker som ägnat hela livet åt att tillgodogöra sig retoriska finter och knep.
Vi får väl se debatten först.
Citera
2007-04-19, 20:47
Medlem
Citat:

Helt rätt, hon lär ju sopa banan med honom.....som tyson mot Paulo roberto typ..

Men jag tror inte det spelar så stor roll faktist, jag tror ändå att sd kan gå vinnande ur det här i det långa loppet...
Citera
2007-04-19, 20:53
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåa gumman
Men jag tror inte det spelar så stor roll faktist, jag tror ändå att sd kan gå vinnande ur det här i det långa loppet...
Vet du - det tror jag också. Jag läste i en av Göran Häggs böcker om retorik om vådan att vara alltför överlägsen sin debattmotståndare. Sådana gånger får ofta den obegåvade stollen (Jimmie Åkesson, i det här fallet) lyssnarnas sympatier.
Citera
2007-04-19, 20:59
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Vet du - det tror jag också. Jag läste i en av Göran Häggs böcker om retorik om vådan att vara alltför överlägsen sin debattmotståndare. Sådana gånger får ofta den obegåvade stollen (Jimmie Åkesson, i det här fallet) lyssnarnas sympatier.

Nej , det du beskriver är hela moona salin effekten.
Citera
2007-04-19, 21:04
Medlem
Om Åkesson kan bli den första som ställer Sahlin mot väggen angående det beslöjade moskébesöket samt hennes uttalande om svensk kultur blir jag nöjd, oavsett hur debatten i övrigt fortlöper.
Citera
2007-04-19, 21:05
Medlem
Citat:

Jag tycker tvärtom att Åkesson varit bra i debatterna och artiklarna hittills. Sahlin däremot är en korkad och oärlig mänska, vilket inte minst syntes i hennes och Ulvskogs genomruttna "debattartikel" där dom attackerade SD. Fula knep rätt igenom.
Citera
2007-04-19, 21:05
Medlem
Citat:

Varför tror du Måna går hem hos vissa?
Citera
2007-04-19, 21:06
Medlem
Glöm inte vilken jävla partiapparat Mona har som förser henne med argument och tar fram fakta till hennes fördel. Det har knappast Åksesson. It will be nasty tonight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in